Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

5 Οκτωβρίου 2010

Ολος ο Τρωικός Πόλεμος σε ένα κόμικ

Ο αμερικανός κομίστας Ερικ Σανόουερ μετέτρεψε την ιστορία-ποταμό της «Ιλιάδας» σε εικονογραφημένα καρέ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ | Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Το 1991 ο αμερικανός κομίστας Ερικ Σανόουερ αποφάσισε να μετατρέψει σε κόμικ τον Τρωικό Πόλεμο, έχοντας ακούσει την κασέτα του βιβλίου «Από την Τροία στο Βιετνάμ» της αμερικανίδας, βραβευμένης με Πούλιτζερ, ιστορικού Μπάρμπαρα Τάκμαν. «Τo κεφάλαιο του Τρωικού Πολέμου μού έδωσε να καταλάβω ότι πολλές διαφορετικές εκδοχές της ίδιας ιστορίας έχουν ειπωθεί από την εποχή του Ομήρου ως τις ημέρες μας» δήλωσε ο ίδιος χθες στην Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών, εξ αφορμής της εκδήλωσης με θέμα «Οι αρχαίοι Ελληνες στα κόμικς» την οποία διοργανώνει απόψε η Σχολή. «Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον ήταν να πάρω όλες αυτές τις εκδοχές και να φτιάξω μια μεγάλη, που θα τις περιέχει όλεςμε τις αντιφάσεις τους». Η έκδοση του πρώτου τεύχους της «Εποχής του Χαλκού» («Τhe age of bronze») έγινε το 1998. Και από τότε ο Σανόουερ δεν έχει πάψει να εκδίδει.
- Ολόκληρος ο Τρωικός Πόλεμος σε ένα κόμικ. Πολύ φιλόδοξο, δεν νομίζετε;
«Το είπαν και άλλοι. Οταν προσπαθούσα να πουλήσω αυτό το σχέδιο στους εκδότες, ο Φρανκ Μίλερ προσπαθούσε να κάνει το ίδιο με τους “300”. Η εκδότις Νταϊάν Σουλτς που εξέδωσε τους “300” για τον οίκο Dark Ηorse είπε στον Φρανκ για το σχέδιό μου. Ο ίδιος σχεδόν δεν την πίστεψε ότι θα έκανα ολόκληρο τον Τρωικό Πόλεμο εικονογραφημένο. Επαθε σοκ, αφού οι “300” αναφέρονται σε ένα και μόνο περιστατικό, τη μάχη των Θερμοπυλών».
- Πότε ανακαλύψατε,πρώτη φορά, την αρχαία Ελλάδα;
«Διάβαζα ελληνική μυθολογία από μικρός και ένα βιβλίο ήταν το αγαπημένο μου- “Οι ελληνικοί μύθοι” των γάλλων αδελφών Νταλέρ. Ηταν μια έκδοση της δεκαετίας του 1950, πολύ μεγάλη σε μέγεθος και με πολλές φωτογραφίες. Θα ήμουν 9 χρόνων όταν το διάβασα πρώτη φορά, και το λάτρεψα. Μου άρεσαν επίσης ιστορίες όπως ο Ιάσων και οι Αργοναύτες, ο Περσέας... Η ειρωνεία είναι ότι δεν μου άρεσε η “Ιλιάδα”». - Για ποιον λόγο; «Εχει πάρα πολλούς ήρωες και είναι έργο διάχυτο. Αν το περικόψεις για παιδική εκδοχή, χάνονται πολλά, ανάμεσα στα οποία και ο στόχος. Αυτό δεν συμβαίνει στον Ιάσονα: είναι πιο ευθεία περιπέτεια». - Πώς ερμηνεύετε την απίστευτη ποπ απήχηση θεμάτων σχετικών με την αρχαία Ελλάδα τα τελευταία χρόνια σε όλες τις Τέχνες ;
«Τους λόγους δεν τους γνωρίζω, είναι πάντως μια συνέχεια της τεράστιας δημοτικότητας που η ίδια η θεματολογία δεν έπαψε ποτέ να έχει σε όλον τον κόσμο στο πέρασμα των αιώνων. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι προσπάθησα να αρπάξω ένα κομμάτι αυτής της ποπ κουλτούρας με την ιδέα να κάνω τον Τρωικό Πόλεμο κόμικ».
- Χρειάστηκε να επισκεφθείτε την Ελλάδα όταν κάνατε τις έρευνες για την Εποχή του Χαλκού; «Οχι. Ανακάλυψα την Ελλάδα το 1989 ως τουρίστας. Δεν είχα ιδέα τού τι ήταν η Εποχή του Χαλκού και ούτε ποτέ είχα δει έργα της εποχής. Οι Αμερικανοί δεν έχουν τέτοιες γνώσειςεδώ που τα λέμε στην Αμερική ο κόσμος δεν μπορεί να ξεχωρίσει την κλασική Ελλάδα από τη Ρώμη. Είναι σοκαριστικό το πόσα οι Αμερικανοί δεν γνωρίζουν. Αργότερα, όταν αποφάσισα να προχωρήσω, δεν είχα τα χρήματα για μια επίσκεψη στην Ελλάδα αλλά ούτε και τον χρόνο. Επισκέφθηκα όμως την Τροία το 2006».
- Πιστεύετε ότι οι νέοι αναγνώστες ωθούνται να ανακαλύψουν τα πρωτότυπα κείμενα, έχοντας διαβάσει τα κόμικς;
«Οι αντιδράσεις ποικίλλουν. Εχω ακούσει αναγνώστες να λένε ότι μετά την ανάγνωση της “Εποχής του Χαλκού” διάβασαν την “Ιλιάδα”. Αλλοι όμως χαίρονται με το εικονογραφημένο, γιατί κουράζονται από τον Ομηρο».
- Σκέφτεστε να συνεχίσετε με την «Οδύσσεια»;
«Οχι, δεν έχω σκοπό να κάνω κόμικ την “Οδύσσεια”. Θα περιορισθώ στο τι απέγινε μετά τον πόλεμο της Τροίας... Αλλά ως εκεί. Κάπου πρέπει να σταματήσω».
Πιο δημοφιλής στη Γαλλία

Το ασπρόμαυρο (λόγω φθηνότερου κόστους) κόμικ «Τhe age of Βronge» εκδίδεται από το 1998, αλλά μια νέα, έγχρωμη ψηφιακή μορφή του θα αρχίσει σύντομα στο Διαδίκτυο. Το κόμικ γνωρίζει μεγάλη δημοτικότητα στην Ευρώπη, κυρίως στη Γαλλία. «Στη Γαλλία είναι πιο δημοφιλές ίσως ακόμη και από την Αμερική» τονίζει ο Σανόουερ «Αν και στην Αμερική οι πωλήσεις είναι περισσότερες καθ΄ ότι η χώρα μεγαλύτερη». Περισσότερες πληροφορίες για τη δουλειά του Ερικ Σανόουερ στην ιστοσελίδα www.ericshanower.com.
ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η Στην εκδήλωση με θέμα «Οι αρχαίοι Ελληνες στα κόμικς» θα μιλήσουν οι Ερικ Σανόουερ,Αλέκος Παπαδάτος καιΑπόστολος Δοξιάδης . Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά.
η Αμερικανική Αρχαιολογική Σχολή, Αναπήρων Πολέμου 9, Κολωνάκι.
η Ωρα έναρξης: 7 μ.μ.

Ολος ο Τρωικός Πόλεμος σε ένα κόμικ - TO BHMA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails