Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

4 Φεβρουαρίου 2022

Η ντροπή της κοινωνίας...

 Φοράνε φούστες και φουστάνια. Οι ντροπές της κοινωνίας!

Η είδηση:

Έρευνα διατάχθηκε για το περιστατικό στο Μουσικό Σχολείο στο Ίλιον, με εντολή του Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αλέξανδρου Κόπτση, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας.

Υπενθυμίζεται, ότι την Τρίτη, 1η Φεβρουαρίου, καθηγητής στο εν λόγω σχολείο φέρεται να είπε σε μαθητή «είσαι η ντροπή της κοινωνίας» επειδή φόρεσε φούστα.

Κύμα συμπαράστασης για τον μαθητή που αποβλήθηκε

Κύμα συμπαράστασης έχει προκαλέσει η αποβολή ενός μαθητή από το μουσικό λύκειο στο Ίλιον, ο οποίος πήγε με φούστα στο μουσικό σχολείο.

Σύμφωνα με την εκπομπή “Live News” του Mega, η επιλογή αυτή του μαθητή εξόργισε τον καθηγητή, που του έδωσε αποβολή.

Μάλιστα προέβη σε χαρακτηρισμούς όπως ”είσαι ντροπή της τάξης και της κοινωνίας”.

Οι συμμαθητές του στάθηκαν άμεσα στο πλευρό του και προχώρησαν σε μια διαφορετική διαμαρτυρία.

Συγκεκριμένα τα κορίτσια φόρεσαν παντελόνι και γραβάτα και τα αγόρια φούστες, θέλοντας να δείξουν με αυτόν τον τρόπο τη συμπαράστασή τους προς τον συμμαθητή του για την απαράδεκτη αυτή απόφαση.

Μάλιστα ανάρτησαν φωτογραφίες και στα social media, γράφοντας “Τα ρούχα δεν έχουν φύλο”.

Απόλαυσε λοιπόν... ντροπές με φούστες και φουστάνια ημερολογιάκι μου και αφού τις απολαύσουμε (τις ντροπές) θα σημειώσω και το γιατί και το διότι!

Η φουστανέλα είναι παραδοσιακό ανδρικό ένδυμα, των ποιμενικών κυρίως ομάδων, στα Βαλκάνια.


Πρόκειται για μια κοντή επί το πλείστον πολύπτυχη λευκή φούστα, η οποία κατασκευάζεται από πολλά ορθογώνια τρίγωνα τεμάχια υφάσματος, που ράβονται μεταξύ τους ίσιο με λοξό και μετά σουρώνονται στη μέση. Τις πιο πολλές φορές η φουστανέλα κατασκευάζεται σε δύο ξεχωριστά τμήματα και δένει στη μέση δεξιά και αριστερά. Το γεγονός ότι οι παλαιότερες φουστανέλες είχαν κορμί, ήταν λιγότερο πτυχωτές και μακριές ως τη μέση της γάμπας, κάνει πιο πιθανή την προέλευσή της από το πουκάμισο,[1] ενώ ανάγει την ιστορική προέλευση της ως εξέλιξη ενδυμασίας ακόμη και στην εποχή της αρχαιότητας και συγκεκριμένα από τον ανδρικό δωρικό χιτώνα, ωστόσο περί αυτού του θέματος υπάρχουν διάφορες απόψεις (βλ. παρακάτω). Το ρούχο χρησιμοποιήθηκε και από τους Βλάχους[2] και από τους Αλβανούς, ιδίως από τους Τόσκηδες, ενώ στην Ελλάδα χρησιμοποιήθηκε από τους Αρβανίτες[εκκρεμεί παραπομπή] καθώς και από Ηπειρώτες, Θεσσαλούς, Ρουμελιώτες και Πελοποννήσιους κυρίως. Βρετανοί συγγραφείς που καταγράφουν οδοιπορικό στην περιοχή της Σαμαρίνας (1914) θεωρούν ότι η Αλβανική φουστανέλα προέρχεται από παρόμοιο ένδυμα που φορούσαν οι Βλάχοι και πιστεύουν ότι η αλβανική φουστανέλα υιοθετήθηκε και από τους Έλληνες ως καθολικά εθνική ενδυμασία μετά την Επανάσταση του 1821.[3] Μέχρι και τα τέλη του 19ου αιώνα φοριόταν συστηματικά στην Ελλάδα, οπότε και σταδιακά αντικαταστάθηκε από "τα φράγκικα", αυτό δηλαδή που σήμερα αποκαλούμε παντελόνι. 

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CE%BF%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CE%BB%CE%B1

Οι ντροπές της κοινωνίας υπήρχαν από αρχαιοτάτων ετών! Ας τις απολαύσουμε.  


Ο χιτώνας ή χλαίνα ήταν αρχαίο ελληνικό ένδυμα. Διακρίνεται σε δωρικό και ιωνικό ρυθμό. Ο δωρικός χιτώνας, κοινώς "χλαίνη", ήταν κυρίως ανδρικό ένδυμα, υφασμένο από μαλλί. Τον φορούσαν στον αριστερό ώμο, ενώ κούμπωνε επάνω από το δεξί ώμο με παραμάνα, αφήνοντας το δεξί μέρος του σώματος γυμνό.

Ο ιωνικός χιτώνας ήταν μακρύτερος από τον δωρικό[1] και ήταν υφασμένος από λινάρι. Ήταν μακρόστενο πανί με άνοιγμα για το κεφάλι. Έπεφτε και στους δύο ώμους προς τα κάτω και κουμπωνόταν δεξιά και αριστερά.

Στους ομηρικούς χρόνους, ο χιτώνας ανήκε κυρίως στην ανδρική μόδα,[1] ενώ οι γυναίκες ντύνονταν με τον πέπλο. Ο δωρικός χιτώνας έγινε και πάλι δημοφιλής κατά τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Οι ελεύθεροι άνδρες τον φορούσαν με τρόπο τέτοιο ώστε να καλύπτει όλο το σώμα, ενώ οι σκλάβοι και οι απλοί εργάτες τον φορούσαν "εξωμίς", αφήνοντας δηλαδή το δεξιό μπράτσο γυμνό, για να μην εμποδίζει την εργασία. Ο χιτώνας των εργατών, των αγροτών και των πολεμιστών ήταν πάντα κοντός ενώ αντιθέτως, οι ιερείς και οι ηνίοχοι φορούσαν μακρύ χιτώνα, ο οποίος ονομαζόταν "ποδήρης".[1]

Κατά την αρχαϊκή περίοδο, ξεκίνησε η χρήση του χιτώνα και από τις γυναίκες.[1] Εκτός από τον απλό χιτώνα υπήρχε και μακρύτερος, ο λεγόμενος "διπλός", ο οποίος είχε διπλάσιο μήκος. Την ημέρα φορούνταν διπλωμένος, ενώ τη νύχτα χρησίμευε ως σκέπασμα στον ύπνο. Ο μακρύς γυναικείος χιτώνας, που ήταν μακρύτερος από τον ανδρικό, έδενε με ζώνη και σχημάτιζε δίπλωμα, τον "κόλπο", κάτω από το στήθος ή στη μέση, ανάλογα με το ύψος που έδενε η ζώνη.

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CE%B9%CF%84%CF%8E%CE%BD

Τι άλλαξε λοιπόν από τότε και φτάσαμε στην κατάντια του "οι άνδρες φοράμε παντελόνια" και του γελοίου "εγώ είμαι άντρας και τιμώ τα παντελόνια που φοράω";  

Θα το πω με όσο λιγότερες λέξεις μπορώ. Ταύτη η γη κατακτήθηκε κατά καιρούς από διάφορους πολιτισμούς. Όλοι μα όλοι οι κατακτητές είχαν (κι έχουν) ένα κοινό στόχο. Την εξαφάνιση του ελληνικού πολιτισμού σε όλα τα επίπεδα και με όλους τους τρόπους. Μέρος αυτής της προσπάθειας εξαφάνισης είναι και η ενδυματολογία. Ουσιαστικά το μόνο που μας έχει απομείνει (κι αυτό κουτσουρεμένο) είναι η γλώσσα. Εξαφάνισαν οι κατά καιρούς κατακτητές από θεούς και ιστορία μέχρι ενδύματα και μουσικές. Από τέχνες γράμματα κι επιστήμες μέχρι διαιτολόγιο κι εθιμοτυπία. Εξαφάνισαν και συνεχίζουν να εξαφανίζουν ο,τιδήποτε θυμίζει ή σχετίζεται με Ελληνικό πολιτισμό. Γιατί; Διότι γνωρίζουν πως παρουσία ελληνικού πολιτισμού όλοι οι άλλοι πολιτισμοί έπονται κι αυτό το "έπονται" δεν το μπορούν, δεν το αντέχουν και δεν το ανέχονται. Ο κάθε κατακτητής θέλει την πρωτοκαθεδρία κι επειδή δεν μπορεί να φτάσει το ύψος του Ελληνικού πολιτισμού προτιμά να τον εξαφανίσει για να φανεί αυτός ο δήθεν υψηλότερος. 

Και για να μην ξεχάσω και το ανάλογο μουσικό δρώμενο:






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails