27 Ιανουαρίου 2010

Ο υποκριτής Ιερώνυμος στα «γκέτο» της Αθήνας

Διαχειρίζεται δισεκατομμύρια ευρώ, ζει λουσμένος στα χρυσάφια, κατέχει την μισή ελληνική επικράτεια και μοιράζει παρηγοριά στους άρρωστους μέχρι να βγει η ψυχή τους.

Φυσικά οι παρηγοριές είναι τσάμπα δεν στοιχίζουν τίποτα ε Ιερώνυμε; Ακόμα και στην χειρότερη για σένα περίπτωση το πολύ πολύ να πάρεις λεφτά από το ελληνικό δημόσιο για να στήσεις κάποιο ίδρυμα επιδοτούμενο λειτουργικά πάλι από το δημόσιο και το ποίμνιο ε Ιερώνυμε; Άντε να τους κάνεις την χάρη να τους φιλοξενήσεις… δωρεάν περιοριζόμενος να πάρεις μόνο την σύνταξή τους και κάνα χωραφάκι αν έχουν κάνα οικοπεδάκι… ε Ιερώνυμε;

Αλλά βέβαια τι ανάγκη έχετε εσείς οι παπάδες. Δημόσιοι υπάλληλοι είστε μήνας μπαίνει μήνας βγαίνει σας πληρώνουμε το μηνιάτικο, συν τα τυχερά, κάτι κηδείες, κάτι γάμοι, κάτι βαφτίσια, κάνα μνημόσυνο, τίποτις ευχέλαια, τρισάγια και αγιασμούς, μια χαρά καλοπερνάτε ε Ιερώνυμε; Τεμπελίκι όλη μέρα μεροκάματο ούτε που γνωρίζετε τι σημαίνει ο ιδρώτας σας είναι άγνωστη λέξη μόνο κανα κυριε ελέησον κάθε πρωί και όλα καλά όλα ανθηρά ε Ιερώνυμε;

Και που και που κοντά στα χριστούγεννα και το πάσχα κάνετε και καμιά βόλτα να μοιράσετε τσάμπα παρηγοριές ε Ιερώνυμε;  Υποκριτές, πλησιάζει η ώρα που θα σας ξουρίζουν στις πλατείες όλοι αυτοί οι απαρηγόρητοι που από πάππου προς πάππου μοχθούν, ιδρώνουν, πεινάνε και διψάνε. Πλησιάζει ω υποκριτές η ώρα που όλα εκείνα που σας άφησαν οι παππούδες μας να τα φυλάτε για “όταν το γένος ελευθερωθεί” και που εσείς τα καπηλευτήκατε, πλησιάζει η ώρα λέω να σας τα πάρουμε πίσω, αφού εσείς δεν τα επιστρέφετε. Πλησιάζει η ώρα υποκριτή Ιερώνυμε που τα χρυσόβουλα και τα φιρμάνια σου δεν θα αξίζουν ούτε για προσάναμα στο τζάκι. Τότε κι εγώ θα σας μοιράζω παρηγοριά ω Ιερώνυμε. Να δω τι θα την κάνετε….

…Μαζί με τον γνωστό και αφοσιωμένο Βλάση, ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας παραπάνω από τρεις φορές μέσα σε 1,5 χρόνο διέσχισε δρόμους στο κέντρο της πόλης, οι οποίοι το βράδυ μετατρέπονται σε «γκέτο» απροσπέλαστα για τον απλό διαβάτη.

Εκδιδόμενες γυναίκες, άστεγοι, τοξικομανείς, περιφερόμενοι λαθρομετανάστες, η «σκοτεινή» εικόνα της νυχτερινής Αθήνας στην πλατεία Θεάτρου, τη Σοφοκλέους, την Ευριπίδου, την πλατεία Ομονοίας. Ο Προκαθήμενος δεν μένει πάντα προστατευμένος πίσω από το τζάμι του υπηρεσιακού αυτοκινήτου της Αρχιεπισκοπής.

…Ηταν πριν από λίγους μήνες, όταν οι ενορίτες που περίμεναν να φάνε πρόσεξαν έναν ιερέα να παρίσταται στην τραπεζαρία που γίνεται η διανομή. Οταν ξανακοίταξαν παραξενεμένοι, αφού δεν ήταν ο γνωστός τους εφημέριος, είδαν έκπληκτοι τον Αρχιεπίσκοπο. Κάθισε μαζί τους, μοιράστηκε το φαγητό τους και άκουσε για τη φτώχεια και όσα τους οδήγησαν να ζουν με τη βοήθεια της Εκκλησίας. Εφυγε σκεπτικός και λυπημένος...

…Η διαδρομή ήταν γνώριμη αλλά αυτή τη φορά είχε πολλές στάσεις. Την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009 μαζί με τον διευθυντή της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Αλληλεγγύη», Κωστή Δήμτσα, ξεκίνησαν μετά τις 23:00 από την πλατεία Κλαυθμώνος.

Εκεί που τις νύχτες τα παγκάκια έχουν «ενοίκους». Μοίρασαν δώρα σ’ αυτούς που δεν περίμεναν από κανέναν να τους θυμηθεί. Κάποιοι, μισοκοιμισμένοι, εξαθλιωμένοι, τυλιγμένοι σε κουρέλια για να ζεσταθούν στη χειμωνιάτικη νύχτα, δεν καταλάβαιναν καν αν ονειρεύονται ή αν ζουν πραγματικά τη στιγμή. Πήγαν στην Ομόνοια, στην πλατεία Θεάτρου, στην Ευριπίδου, στη Σοφοκλέους. Εδωσαν ρούχα, κουβέρτες, τρόφιμα. Μίλησαν, παρηγόρησαν, άκουσαν.

Ο Αρχιεπίσκοπος συγκινήθηκε όταν είδε ότι ακόμα και στο προσωπικό μαρτύριο υπάρχει ανθρωπιά: κάποιοι έσπευσαν άμεσα να μοιραστούν τα τρόφιμα με τους διπλανούς τους.

…Σε μια από τις μεγαλύτερες ενορίες της Αρχιεπισκοπής, πέρυσι τον Απρίλιο εμφανίστηκε ένα πρωί ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Κυριολεκτικά είχε πάει για «επιθεώρηση εργασιών». Πλησίον του μεγάλου ναού της Αγίας Σοφίας Ψυχικού είχε ξεκινήσει η ανέγερση στέγης γερόντων, με σεβαστά ποσά και κονδύλια. Ο Αρχιεπίσκοπος είχε έρθει να δει αν η πρόοδος των εργασιών ήταν συμβατή με τις δαπάνες. Μίλησε με τον π. Χριστόδουλο, έναν από τους εφημέριους του ναού, είδε το κτίσμα, τα σχέδια, μίλησε με τους υπεύθυνους της οικοδομής, ευχήθηκε καλή αποπεράτωση και επέστρεψε στην Αρχιεπισκοπή.

ethnos.gr

6 σχόλια:

  1. Δεν ανέφερες αγαπητέ μου φίλε πως η εκκλησία της ελλάδος(C) κατέχει το 35% των μετοχών της τράπεζας της Ελλάδος- δηλαδή μια "δημόσια" εταιρεία που πληρώνουμε όλοι μας κατέχει μια άλλη ιδιωτική εταιρεία από την οποία αποκομίζει τεράστια κέρδη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. παράληψη αλλά που να τα θυμάμαι κι όλα, δεν τα χωράει ανθρώπου νους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι λέει, ρε; Έκανε βόλτες κι είδε τον πόνο; Πάλι καλά που δε διάβαζε... Υπάρχουν και χειρότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. καλέ ναι βγήκε βόλτα!!!!! καταλαβαίνεις τι θα πει αυτό; καταδέχτηκε η αυτού υψηλότης να βγει βόλτα στον δρόμο!!!! θαύμα θαύμα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ειρωνεύεστε άνανδρα αυτό που έκανε ο Ιερώνυμος, το ψυχικό πλησίασμα, που περισσότερο αξίζει κι από την υλική βοήθεια, αλλά σας ξέρουμε κι εσάς φτωχούληδές μου που δεν έχετε να φάτε, αλλά έχετε την πολυτέλεια να σερφάρετε και να γελοιοποιείστε με αυτά που λέτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ανώνυμε, άνανδρα ειρωνέυεται τον κόσμο ο Ιερώνυμος και η παρέα του. Εγώ απλώς διαπιστώνω αυτή του την άνανδρη ειρωνεία. Παραδέχομαι το κυνικό της διαπίστωσης αλλά αυτό δεν αλλάζει τίποτα ως προς την ουσία. Κακός δεν είναι αυτός που κυνικά εντοπίζει την αλήθεια αλλά η αλήθεια αυτή καθ' αυτή. Συ όμως όπως βλέπω ακολουθείς την κλασσική χριστιανική τακτική του "φωνάζει ο κλέφτης ν' ακούει ο νοικοκύρης" έτσι; Παλιό το κόλπο-βρείτε άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails