1 Ιουλίου 2009

Ο Όλυμπος δεν είναι ιδιοκτησία της Μονής

Μετά την Σκύρο σειρά έχει ο Όλυμπος. Το βουνό ανήκει στο μοναστήρι θεωρούν τα κοπρόσκυλα οι παπάδες. Εβδομήντα χιλιάδες στρέμματα λένε πως είναι δικά τους!

Θυμάστε που σας έλεγα σε παλιότερη δημοσίευση πως θα έχουμε πληθώρα εκκλησιαστικών διεκδικήσεων τόσο σε γη όσο και σε ακίνητα διότι επέρχεται ο διαχωρισμός εκκλησίας κράτους και πρέπει να έχουν περιουσία οι κοπρίτες παπάδες για να συνεχίσουν να ζουν χωρίς να εργάζονται; Ε λοιπόν βάλτε και το Όλυμπο στις διεκδικήσεις τους. Θα εμφανίσουν πάλι κάνα χρυσόβουλο οι αγύρτες πως τα έχουνε κληρονομιά από τον αυτοκράτορα του βυζαντίου.

Προτροπή προς τους κατοίκους του Λιτόχωρου. Τραβάτε στο μοναστήρι και κλειδώστε τους μέσα. Όποιος θέλει να βγει θα υπογράφει πως δεν δικαιούται τίποτα παραπάνω στην ζωή του πλην ενός πιάτου φαγητού και αυτό αν μπορεί να το παράγει ο ίδιος. Αλλιώς… νηστεία και προσευχή μέχρι να αποδημήσει στον θεό του. Φτάνει πια με τα καθήκια.

Κάθε μορφή πάλης, εναντίον των βλέψεων της ηγεσίας της Μονής του Αγίου Διονυσίου στις εκτάσεις του εθνικού δρυμού του Ολύμπου, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει ο δήμος Λιτοχώρου. Έτσι, εκτός από τη δικαστική του προσφυγή εναντίον του Μοναστηριού, ομόφωνα προχθές το βράδυ το δημοτικό συμβούλιο πήρε απόφαση να συνδιοργανώσει, από κοινού με τη Δημοτική Επιτροπή Αγώνα, συλλαλητήριο διαμαρτυρίας, την Κυριακή 5 Ιουλίου στις 11.00 το πρωί, στην κεντρική πλατεία του Λιτοχώρου.

«Αέρα» στα πανιά των διαμαρτυρόμενων, για τις απέραντες εκτάσεις που κατέχει το Μοναστήρι στον Όλυμπο, Λιτοχωριτών, φαίνεται πως έδωσε η πρόσφατη παραγγελία του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γ. Σανιδά προς τον εισαγγελέα Εφετών Θεσσαλονίκης να διερευνήσει το αν οι τίτλοι κυριότητας, που εμφανίζει η Μονή για περίπου 70.000 στρέμματα στον Όλυμπο, είναι νόμιμοι.
Το ενδιαφέρον του δήμου Λιτοχώρου εστιάζεται κυρίως στα περίπου 4.500 στρέμματα, που το Μοναστήρι διεκδίκησε δικαστικά και κέρδισε από το δημόσιο, τα οποία ωστόσο, με άλλη δικαστική απόφαση, είχε κερδίσει ο δήμος έναντι του δημοσίου!
Δεν είναι βέβαια το μόνο «περίεργο» σ’ αυτήν την υπόθεση, στην οποία εμπλέκεται ένας πλαστογράφος δημόσιος υπάλληλος των αρχών του 20ού αιώνα (που συνελήφθη και πέθανε στη φυλακή) κι ένας δικαστικός λειτουργός, ο πρώην πρωτοδίκης Λεωνίδας Στάθης, γνωστός για τη συμμετοχή του στο «παραδικαστικό» κύκλωμα. Και οι δυο φέρονται να έχουν βοηθήσει το Μοναστήρι να αποκτήσει τους τίτλους κυριότητας που εμφανίζει σήμερα σε διάφορες δικαστικές αίθουσες ο ηγούμενος της Μονής.
«Εμείς ενδιαφερόμαστε κατ’ αρχήν για τα 4.500 στρέμματα, τα οποία είναι ιδιοκτησία μας», λέει ο δήμαρχος Λιτοχώρου Σάκης Τσιφοδήμος (υπενθυμίζοντας ότι ο δήμος έχει ήδη προσφύγει στα δικαστήρια διεκδικώντας από το μοναστήρι αυτή τη φορά την επίμαχη έκταση),  «αλλά και για όλες τις άλλες εκτάσεις της Μονής. Θεωρούμε ότι ένα μοναστήρι δεν μπορεί να κατέχει ένα πολύ μεγάλο μέρος του Ολύμπου, με όποιον τρόπο κι αν το απέκτησε».
Γι αυτό και το κάλεσμα που απευθύνει δεν αφορά μόνο τους Λιτοχωρινούς. «Καλούμε όλο τον κόσμο, από όλη την Πιερία και από όλη την Ελλάδα να συμπαρασταθεί στον αγώνα που δίνουμε», λέει, γιατί ούτε λίγο ούτε πολύ, «μόνον οι κορφές του Ολύμπου φαίνεται να είναι εκτός της ιδιοκτησίας του Μοναστηριού»!
Μένει να δούμε, την Κυριακή 5 Ιουλίου, αν θα είναι στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας σύσσωμοι  οι αυτοδιοικητικοί και πολιτικοί παράγοντες του νομού, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν πάρει θέση στη διαμάχη του δήμου και των κατοίκων της περιοχής, συντασσόμενοι πίσω από δικαστικές αποφάσεις που έχουν χάσει προ πολλού το κύρος τους.

Ο Όλυμπος δεν είναι ιδιοκτησία της Μονής

16 σχόλια:

  1. "Προτροπή προς τους κατοίκους του Λιτόχωρου. Τραβάτε στο μοναστήρι και κλειδώστε τους μέσα. Όποιος θέλει να βγει θα υπογράφει πως δεν δικαιούται τίποτα παραπάνω στην ζωή του πλην ενός πιάτου φαγητού και αυτό αν μπορεί να το παράγει ο ίδιος. Αλλιώς… νηστεία και προσευχή μέχρι να αποδημήσει στον θεό του. Φτάνει πια με τα καθήκια."

    Πες τα αρχηγέ!

    Τελικά κανείς από αυτούς τους Ορθοδοξόμπες δεν φτάνει στο ύψος ενός Βουδιστή μοναχού π.χ. , ουαχαχαχαχα!

    Ας ζήσουν σαν Βουδιστές μοναχοί από την ελεημοσύνη του κόσμου, με μια κούπα ρύζι (ή τραχανα βρε αδελφέ) αν τολμούν, οι και καλά αποκομμένοι από τα εγκόσμια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πνιγούρι φίλε μου πνιγούρι και τις μπαμπακιές στα πεύκα ως μανα εξ' ουρανού και πολύ τους είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νάτος πάλι ο Σανιδάς...
    Βρε βρε βρε...
    Παντού είναι χωμένος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι άλλο θα δουν τα μάτια μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. να σου πω, από μια άποψη συμφέρει αυτό που κάνουν οι παπάδες διότι ωθούν στα άκρα και θα εισπράξουν ανάλογες αντιδράσεις κάποια στιγμή.
    Παρατήρησε πως δεν είναι το κράτος που εξεγείρεται εναντίων αλλά οι πολίτες που σημαίνει πως το κράτος χάνει τον έλεγχο και συνεπώς θα έχουμε εξελίξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κάνεις λάθος φίλτατε. Τα πάντα ανήκουν στην Μονή, τα πάντα ανήκουν στην εκκλησία. Απλά είναι τόσο φιλεύσπλαχνοι και ανοιχτόκαρδοι (γιατί είναι και η θρησκεία της αγάπης και της εγκράτειας - μην ξεχνιόμαστε) που δεν μας χρεώνουν για τον αέρα που αναπνέουμε. Πρέπει να δείχνουμε ευγνωμοσύνη κανονικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. άμα δε φαν ξίλου αφτί δε βάζουν μιαλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ναι, ωθούν στα άκρα τον κόσμο και τελικά έπεσε και ξύλο έξω από τη μονή Διονυσίου στο Λιτόχωρο. Αυτή είναι η θρησκεία της αγάπης. Για να μην χάσουν ότι έχουν αρπάξει εδώ και αιώνες θα βάλουν τον κόσμο να πλακώνεται στο ξύλο.
    ANTITHESI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είδα ότι έπεσε πολύ κλωτσομπούνι, όμως δεν έμαθα το σκορ και οι αθλητικές εφημ. δεν γράψανε τίποτα.

    Μήπως ξέρει κανείς με πόσα έληξε ο αγώνας;

    ______________
    Ήκουσα ότι καλόγηρός τις εκτός από μπουνιάς έρριπτε και χριστοπαναγίας. Αληθεύει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Ιοκάστη φιλτάτη και τον αέρα τον χρεώνουν και το νερό και τον ήλιο επίσης. Έχουν μετόχια τα βουνά και τα λαγκάδια κι έχουν μετοχές στις ΑΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Πλάτανε, αν φάνε ξύλο θα το παίξουν μάρτυρες. Φαϊ δεν πρέπει να φάνε αυτό είναι το μέλημά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ANTITHESI αυτό κάνουν απο την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκαν από την έρημο.

    @αναμοχλευτή ο αγώνας δεν έχει καν αρχίσει καλά καλά και ρωτάς το σκορ; Αυτό που έγινε πάνω είναι η προθέρμανση. Μην ξεχνάς πως οι διεκδικήσεις των μονών θα συνεχίσουν να αυξάνονται συνεπώς μάλλον ο αγώνας θα παιχτεί στην επικράτεια. Το τι θα γίνει θα το δούμε εν καιρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κλείτωρ δεν εκφράζεσαι πολιτικά ορθώς, κατά το βαρβαρικόν λεγόμενο "politically correct".

    Δεν φοβάσαι μην φας καμιά μήνυση; Τα ανθρώπινα δικαιώματα του ράσου; Τα προσωπικά δεδομένα; Επιτρέπεται να αποκαλύπτεις πόση περιουσία έχουν; Μα είναι δυνατόν;

    Τσ τσ τσ τσ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. αν είχα μια λίρα για κάθε φορά που με απειλούν να βγάλω τον σκασμό τώρα θα ήμουν πλούσιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν πειράζει φίλε. Χρήματα μπορεί να είχες αλλά δεν θα ήσουν πλούσιος. Θα τα χρωστούσες όλα.

    Καλύτερα έτσι.

    Καλή συνέχεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails