Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

21 Σεπτεμβρίου 2008

ΤΑ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

                                                                    Του ΔΙΟΔΟΤΟΥ

Τα τελευταία χρόνια, μέσα σε όλες τις –δίκαιες, ή άδικες- ταλαιπωρίες της χώρας, εμφανίστηκε και η γραφική εμμονή της «ελληνολατρείας». Δεν πρόκειται φυσικά για κάποια απόπειρα συνέχειας και επανενεργοποίησης του ρεύματος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Ο οποίος, ως γνωστόν, αναχαιτίσθηκε από τις εγχώριες πανίσχυρες βυζαντινές δομές και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, με αποτέλεσμα η Νεοελλάδα να αποτελεί το τελευταίο βυζαντινό απολειφάδι και την τελευταία μεσαιωνική παραφωνία στον Δυτικό κόσμο.

Η «ελληνολατρεία» είναι μια βυζαντινού-μεσαιωνικού τύπου μυθοπλασία σαν κι αυτές που εμφανίζονταν εν αφθονία κατά την διάρκεια του μεσαίωνα. Δεν πρόκειται για υγιώς και φυσιολογικώς σχηματισμένη μυθολογική παράδοση αλλά, για ένα κράμα ιδεολογικών απλουστεύσεων σε δυϊστική βάση (καλοί Έλληνες-κακοί ανθέλληνες), στρατευμένης άγνοιας (όπως οι χριστιανοί), αυτοανακυκλούμενης φημολογίας, σωτηριολογικών μυθοπλασιών, ιστορικών παραχαράξεων κατά το δοκούν (όπως οι χριστιανοί αλλά, για «εθνωφελή», αυτή τη φορά, σκοπό), παραφιλολογίας και παραεπιστήμης (που παραπέμπουν στην μεσαιωνική αλχημεία), χυδαίας επιστημονικοφάνειας κλπ. Φυσικά, όπως συμβαίνει συνήθως με τέτοιες καταστάσεις που ευνοούν την πνευματική και ψυχική ποιμνιοποίηση, έτσι κι εδώ υπάρχουν αυτοί που κινούν τα νήματα και επωφελούνται παντοιοτρόπως.

Έτσι δίπλα στις μυθοπλασίες περί κούφιας γης, ουφοσωτήρων αργοναυτών κλπ. ήρθαν κάποιοι για να δώσουν στο πράγμα την φυσιολογική του κατάληξη δηλ. να το διαμορφώσουν σε θρησκεία (εκεί άλλωστε κατέληγαν και όλες οι αντίστοιχες υστερορωμαϊκές και μεσαιωνικές παράνοιες). Έτσι επιχειρείται να δημιουργηθεί μια νεοθρησκεία του «δωδεκαθέου» (όπως το αποκαλούν οι ίδιοι), η οποία υποτίθεται ότι θα δώσει το καίριο χτύπημα στους κάθε είδους ανθέλληνες, ή «ανθέλληνες». Μάλιστα οι εθνοσωτήρες αυτοί αξιολογούν τον Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό ως μερικώς μόνο επιτυχημένο ( επειδή δηλ. δεν έφερε την -χριστιανικού τύπου- Απόλυτη Σωτηρία που ονειρεύονται) ακριβώς επειδή παρέλειψε να πάρει θρησκευτική (εννοούν παγανιστική) διάσταση… Υπονοούν δηλ. ότι ο Κοραής, ή ο Ντιντερό, ή ο Βολταίρος ήσαν ελλιπώς καταρτισμένοι μπροστά τους (κατά τον ίδιο τρόπο που οι διανοητικά καθυστερημένοι χριστιανοί «πατέρες» θεωρούσαν πλανημένους τους «ειδωλολάτρες» φιλοσόφους). Οι ιδρυτές αυτής της νεοθρησκείας (στην πραγματικότητα διασπασμένοι, όπως ακριβώς οι χριστιανικές αιρέσεις) αγνοούν (;) επίμονα ότι, οι ιδεολογικές συγκρούσεις στον σύγχρονο δυτικό κόσμο δεν εκδηλώνονται πλέον με την μορφή θρησκευτικών συγκρούσεων, όπως στην Ρώμη και στον μεσαίωνα.

Ακάθεκτοι, σκηνοθετούν την παράσταση της σωτηριακής τους παρέμβασης στην νεοελληνική πραγματικότητα, επινοώντας, σκαρώνοντας, «επανευφερίσκοντας» και «επανανακαλύπτοντας» (οι εκφράσεις σε εισαγωγικά δικές τους) υποτιθέμενες αρχαιοελληνικές πρακτικές δήθεν ένδυσης, δήθεν θρησκευτικής λατρείας, δήθεν φιλοσοφικής φρασεολογίας κλπ. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται παρά για cargo cult αντιδράσεις που αναπτύσσουν πρωτόγονοι απέναντι σε έναν ανώτερο πολιτισμό: προσπαθούν (και μάλιστα αδέξια) να μιμηθούν τις επιφανειακές του πλευρές προκειμένου να επιτύχουν τα θεωρούμενα ως ευεργετικά του αποτελέσματα (αντιπροσωπευτικό παράδειγμα οι Παπούα της Μελανησίας απέναντι στους Αμερικανούς πεζοναύτες κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι οποίοι έφτιαχναν ψευτοαεροδιαδρόμους για να προσκαλέσουν και αυτοί τα Σιδερένια Πουλιά των Θεών, που έφερναν θαυματουργά όπλα και κονσέρβες στους Αμερικανούς στρατιώτες…).

Η νεοθρησκεία που προσπαθούν να στήσουν, επιχειρείται να παρουσιαστεί ως το αντίπαλο δέος του χριστιανισμού. Και γι’ αυτό καταφεύγουν, παραπάνω από συχνά, σε αντιγραφή της χριστιανικής ορολογίας και πρακτικής. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα οι προσπάθειες «νεοδωδεκαθεϊστικού» man to man στις χριστιανικές γιορτές: ας πούμε δίπλα στα χριστιανικά χριστούγεννα κάποιοι επιχείρησαν να αντιπαραθέσουν μια «σκιώδη» γιορτή την οποία αποκαλούν «τριέσπερο» και την οποία παρουσιάζουν ως τα δήθεν αρχαιοελληνικά «χριστούγεννα» (να περιμένουμε κάτι ανάλογο και με άλλες χριστιανικές γιορτές π.χ. με το Πεσάχ;)…

Φυσικά καμία από αυτές τις γραφικότητες δεν θα ευδοκιμούσε αν δεν συντηρείτο από την ευπιστία των ποιμνίων, που σέρνονται πίσω από τους εν λόγω ιδρυτές νεοθρησκειών.

Ειδικά για την προαναφερθείσα υποτιθέμενη «αρχαιοελληνική» γιορτή, στην ιστοσελίδα του αυτοαποκαλούμενου «ύπατου» (κατά το «ορθόδοξου») «δωδεκαθεϊστικού» σωματείου, που την εισηγήθηκε και την προωθεί, πληροφορούμαστε ότι:

«Στη θέση των «Χριστουγέννων», οι πρόγονοί μας εόρταζαν το λεγόμενο «Τριέσπερον», μία εορτή η οποία γενικεύεται από τους ελληνιστικούς χρόνους κι εντεύθεν, προς τιμήν των πυρφόρων και ηλιακών θεοτήτων Ηρακλέους (ο οποίος κατά τον Κορνούτο ορίζεται ως «ο εν τοίς όλοις Λόγος καθ' όν η Φύσις ισχυρά και κραταιά εστί και απεριγένητος ούσα, μεταδοτικός ισχύος και τοίς κατά μέρος και αλκής υπάρχων») και Ηλίου. Το «Τριέσπερον» ξεκινούσε με το Χειμερινό Ηλιοστάσιο (τη νύκτα της 21ης προς την 22α του Δεκεμβρίου, τη μεγαλύτερη δηλαδή νύκτα του έτους) και κορυφωνόταν με την αναγέννηση του φωτοδότη Ηλίου (τη νύκτα της 24ης προς 25η, όταν η ημέρα έχει ήδη μείνει «στάσιμη» επί 3 ημέρες μετά το Ηλιοστάσιο και αρχίζει πλέον να μεγαλώνει)

(από εδώ: http://www.ysee.gr/index.php?type=article&f=triespero)

Μια προσεκτική ανάγνωση ολόκληρου αυτού του επιστημονικοφανούς «μαργαριταριού» θα δείξει ότι δεν έχουν καμία βιβλιογραφική πηγή για την «γιορτή» που «επανεφευρίσκουν». Το βιβλίο που επικαλούνται πιο κάτω δεν γράφει τίποτα από αυτά που ισχυρίζονται πως γράφει. Η μόνη «βιβλιογραφική» «πηγή» που έχουν να παρουσιάσουν είναι η …Ελευθεροτυπία.

Σχετικά τώρα με το τί συμβαίνει (ή μάλλον με το τί ΔΕΝ συμβαίνει) πραγματικά με την υποτιθέμενη «αρχαιοελληνική» αυτή γιορτή, που διέφυγε όλων των κορυφαίων κλασικιστών αλλά, την «ανακάλυψε» κάποιος εθνοσωτήρας-terminator στην… Ελλάδα του «2008», μπορείτε να δείτε σε αυτή την περιεκτικότατη μίνι εργασία, ενός πραγματικού γνώστη, εδώ:

http://tropaion.blogspot.com/2006/12/triesperon-season-festive-that-was.html

Triesperon: Season Festive that was never a Festive
Last year at the same period of time I wrote my response on the association – and even in some cases mixture – of the so called Triesperon, Τριέσπερο(ν) and Helliou genethlion, Ηλίου Γενέθλιον, or Heliodesia. In this previous article I argued that there is no connection whatsoever in between these concepts. First because the Triesperon – if considered to be a festive – was only affiliated with Heracles – and divinities connected with Him – and, second, that Heliou Genelthion a) is the Roman Sol novus (Invictus) and b) correlates only in time with the Haloa (and the winter solstice festiveties of Poseidon). By having clarifying these differences, let know discuss the issue of Triesperon. Is Triesperon a season’s festive? And if not what is?
Initially I must state that for a year now I am seeking to spot a classical resource mentioning and / or even referring the Triesperon festive – in fact there is none and for that reason there is no academic work which discusses Triesperon. There is, therefore, my honest and strong view that the individuals who trust the existence of such festive are seriously mislead. I must, however, state that my intention is not to alter and / or attack any religious feeling and /or practice even if it is contemporary. My pure intention is to make clear the historical veracity for those of interest. The fact in which we must focus is that the term triesperon was existed in our original classical resources but not as a festivity. There is only appeared as an adjective which was applied to Heracles (tri-esperos, or tri-esperos leon in Lycophro, v.33 or referring to Heracles ‘who was begotten in triple night’ in Alciphro, 3.38, see also Suida, tau, 970) and used also by Lucian to name the dreams that occurred for three nights in succession (Somnium, 17 and Gallus, 12). According to the above, the term triesperon does not refer to Heracles, but, on the contrary, to an occurrence of mind and the unconsciousness based only to Lucian’s texts.Why Heracles was named as Triesperos? According the scholiast, Zeus treis hesperas eis mian metabalon sunekatheude tei Alkmenei (Scholia in Callimachus v.204). It is indeed the mythological incidence of the Heracles’ ‘styled’ by the union of Zeus and Alkmenei. There is therefore no connection with the winter solstice whatsoever.
Where we can find Heracles’ worship? The well-known demos of Cynosarges is extremely connected with Heracles. Heracles’ son, Antiochus, was the eponymous hero of the like-named Antiochid tribe (SEG III 115, 116 and 117). In honour of Heracles there was, in Cynosarges, the religious festive of Heracleia in which He received sacrifices as an Olympian god (Aristophanes, Frogs, 650, SEG 42.50, IG II2 1247, Demosthenes 19.86 and 125, and Suda, eta, 458). There is also a case of Heracles worship at Isthmia were Pausanias located the Gymnasium of Iolaos (9.23, i-ii), where games for Heracles and his sons and to Iolaos entitled Heracleia took place (Schol. n,4.20). Thus, the religious festivities related to Heracles were named after Him as Heracleia in Attica and elsewhere.
There is not evidence of when the Heracleia’s feast in Cynosagres was taking place, however, there is a tendency -and assumptions- to believe that Heracles was honored in Attica mainly throughout Metageitnion (July – August) not in November and December (during the winter solstice). On the contrary at the winter solstice, the Attica months of Poseideon (November – December) and Gamelion (December – January) we have a fair number of evidences that suggest that mainly throughout Attica, there were festivities and sacrifices in honour of Poseidon, Hera, and Apollo.
Conclusively we can point out that a) Triesperon as an ancient Greek festivity was never in existence, b) there is no connection in-between Heracles Triesperos and the Heliou genelthion (as explained here) and c) Heracles was not a deity honoured during the winter solstice.

Μάλιστα, η υποτιθέμενη αυτή «αρχαιοελληνική» γιορτή «διέφυγε» και του μνημειώδους λεξικού Λίντελ-Σκοττ, το οποίο αναφέρει απλώς τα εξής:

«τριέσπερος, -ον (εσπέρα): ο επί τρεις κατά συνέχειαν νύκτας, ο τριών νυκτών, όνειρος Λουκ. Ενύπν. 12 -ως  επίθ. του Ηρακλέους, ού η σύλληψις εγένετο εις τρεις κατά συνέχειαν νύκτας, Λυκόφρ. 33. η Ηρακλέους τριέσπερος Αλκίφρων σ. 356 (εν ταις αρχαίαις  εκδόσεσι) -Κατά Διόδ. τον Σικελ. 4.9,2: «τον γαρ Δία μισγόμενον Αλκμήνη τριπλασίαν την νύκτα ποιήσαι και τω πλήθει του προς την παιδιποιίαν αναλώθέντος χρόνου προσημήναι τήν υπερβολήν τής τού γεννηθησομένου ρώμης».

Το λεξικό δεν αναφέρει κάτι περί ομώνυμης εορτής.

Χριστιανική συνομωσία, συνομωσία των κορυφαίων κλασικιστών, ή ανεπαρκές λεξικό θα αναρωτιόταν ένας «υποψιασμένος» από συνομωσιολογίες, «δωδεκαθεϊστής»;

Και εντάξει, αν κάποιος θέλει να γιορτάζει τα ηλιοστάσια, ή ο,τιδήποτε του γουστάρει, είναι αναφαίρετο δικαίωμά του. Αλλά το να προσπαθεί να δώσει στην επιθυμία του αυτή, ιστορική, λαογραφική, ή άλλη εγκυρότητα, παρουσιάζοντάς τη σαν «αρχαιοελληνική» συνέχεια και κραδαίνοντας την «πατέντα» της «επανανακάλυψης» της «παράδοσης», το να προσπαθεί δηλ. να σκαρώσει μια νεοθρησκεία παραχαράσσοντας την ιστορική αλήθεια, δεν μας νομιμοποιεί να σκεφτούμε το ενδεχόμενο της απάτης;

Και μήπως τέτοιες «ευρεσιτεχνίες» πισωγυρίζουν ανεπανόρθωτα τήν υπόθεση τής αποβυζαντινοποίησης της χώρας;

31 σχόλια:

  1. Βλέποντας το ζήτημα προσωπικά, λέω πως είναι ευγενέστατο το κείμενο του Διόδοτου, ειδικά αφού μου αφήνει (προσωπικά σε μένα) κάποιες μικρές ελευθερίες, όταν λέει πως:
    "Και εντάξει, αν κάποιος θέλει να γιορτάζει τα ηλιοστάσια, ή ο,τιδήποτε του γουστάρει, είναι αναφαίρετο δικαίωμά του".
    Κάτι είναι κι αυτό, δεν έχω παράπονο...

    Το παράπονό μου είναι αλλού: Ότι αυτή η διαρκής επανάληψη, αρχίζει να με κάνει να βλέπω συμπαθητικά τους τριεσπεριστές, που -πέραν του τριεσπέρου -με το οποίο έχω χαμογελάσει κι εγώ- έχουν τουλάχιστον ένα εύρος θεματολογίας, χώρια που καμιά φορά δημιουργούν κιόλας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @πρκλς τό ίδιο ακριβώς παράπονο περί επανάληψης δηλαδή, θα μπορούσαν να το εκφράσουν και οι χριστιανοί για την εκκλησία τους και οι πολιτικάντηδες για τα κόμματά τους. Αυτό λοιπόν δεν σημαίνει τίποτα πέραν του ότι στεναχωριέσαι ίσως αλλά τι να κάνουμε αγαπητέ.... πονάει ναι, αλλά πρέπει να σπάσουν τ' αποστήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ίσως αξίζουν όντως τη συμπάθειά μας οι τριεσπεριστές αλλά και όλοι οι γραφικοί. Ειδικά αν πρόκειται για συμπάθεια με την έννοια που τής δίνει ο Εάγγελος Λεμπέσης στην κλασική μονογραφία του "Η τεραστία κοινωνική σημασία τών βλακών εν τώ συγχρόνω βίω": ενίοτε για τόν βλάκα αποτελεί στόχο "η κατάκτησις τής γενικής "συμπαθείας" του κόσμου και η απονομή τού διπλώματος τού "συμπαθούς", κατά τού οποίου, δι' αιματηράς σατύρας εξηγέρθησαν εν σώματι όλοι οι πνευματώδεις άνθρωποι τών αιώνων, οι αφήσαντες τα επισκεπτήριά των εις τάς σελίδας τής ιστορίας, θεωρήσαντες αυτό -άγνωστον διατί- ως την δεινοτέραν ύβριν"...

    Αξίζουν όντως την συμπάθειά μας οι τριεσπεριστές και όλοι οι γραφικοί, ειδικά όταν έχουν "εύρος θεματολογίας" (όπως οι "ανακοινώσεις" τους, π.χ. εκείνη η... αμίμητη συλλυπητήρια επιστολή προς την εκκλησία για τον θάνατο του Χριστόδουλου). Πόσο μάλλον όταν οι τριεσπεριστές "κάποιες φορές δημιουργούν κιόλας" (όπως λέμε "αρχαιοελληνικές" γιορτές;).

    Τώρα αφού "κάτι είναι κι αυτές οι μικρές ελευθερίες που αφήνω προσωπικά σε σένα" ώστε "δεν έχεις παράπονο", να είσαι βέβαιος ότι οι προθέσεις μου απέναντί σου ήσαν πολύ καλύτερες από αυτό που δείχνεις να κατάλαβες...

    ΔΙΟΔΟΤΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. “δεν μας νομιμοποιεί να σκεφτούμε το ενδεχόμενο της απάτης;” ρωτάς με αρκετή μαστοριά Διόδοτε και βεβαίως η απάντηση είναι όχι. Η απάτη για να τεκμηριωθεί πρέπει να εμπεριέχει δόλο και το να αποκαλείτε κάποιον "απατεώνα" και "αρχιαπατεώνα" όπως ήδη έχετε κατ' επανάληψη πράξει με την συνενοχή του κατόχου του blog (εφόσον ελέγχει τα σχόλια, διαγράφει τα ανεπιθύμητα και αφήνει αναρτημένα τα επιθυμητά) είναι μάλλον, κατά την γνώμη μου, κολάσιμο. Δεν ρωτάτε καλύτερα κανέναν νομικό; Δεν είναι "απατεώνας" όποιος μεταφέρει κάποια λάθος ή ατεκμηρίωτη πληροφορία για την αρχαιότητα. Φοβάμαι ότι με βάση το ότι είστε φανερά εστιασμένοι εδώ και μήνες σε πυρά εναντίον ενός συγκεκριμένου προσώπου θα χετε σοβαρό πρόβλημα εάν αποφασίσει κάποτε να στραφεί εναντίον σας (με την προϋπόθεση βέβαια ότι γνωρίζει τα πραγματικά ονόματά σας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βρε καλώς τον ανώνυμο δικηγορίσκο. Δεν μου λες ανώνυμε δικηγορίσκε, μήπως να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε και ν' αναρωτιόμαστε για να μην πληγωθεί το... πρόσωπο; Όποιο λοιπόν πρόσωπο δεν θέλει να πληγωθεί ας πάψει να εκδίδεται. Όπως ο καθένας έχει το δικάιωμα να εκδίδεται έτσι και ο καθένας έχει το δικαίωμα να αναρωτιέται και να κρίνει τα εκδιδόμενα.

    Όσον αφορά τα κάποια σχόλια που έχω διαγράψει αφορά μόνο υβριστικά και μόνο προς τρίτα πρόσωπα. Τα υβριστικά που αφορούν εμένα έχουν παραμείνει αναρτημένα προς ένδειξη του ήθους που πρεσβευουν οι σχολιαστές και μια αναζήτηση θα σε πείσει περί τούτου.
    'Ασε λοιπόν τις ψευδείς κατηγόριες και τα παραπλανητικά δικηγορίστικα και σοβαρέψου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. γιατάκη το μήνυμά σου διαγραφηκε διότι τυατιζείς πρόσωπα κατα φαντασία και αυτό δεν το επιτρέπω. Αν θέλεις ξαναγράψτο χωρίς να κάνεις φανταστικές υποθέσεις περί του ποιός είναι ποιός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμε 9.54 μμ, που αν και ανώνυμος, μάς εγκαλείς γιατί δεν υπογράφουμε με τα πραγματικά μας ονόματα (τα οποία εξάλλου ποτέ δεν κρύψαμε και τα οποία είναι γνωστά τόσο στο υπατοποίμνιο όσο και σε όλο το "ελληνολατρικό" χωριό, όπως πολύ καλά γνωρίζεις κι ας προσποιείσαι το αντίθετο):

    Θα συμφωνήσουμε στο ότι
    "όποιος μεταφέρει κάποια λάθος ή ατεκμηρίωτη πληροφορία για την αρχαιότητα" σαφώς και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εκ των προτέρων απατεώνας. Όποιος όμως το κάνει αυτό για να δημιουργήσει θρησκεία; ΌΛοι οι ιδρυτές θρησκειών είναι απατεώνες κατά την γνώμη μου. Ανεξαιρέτως.

    Τώρα αν με τα λόγια σου "όποιος μεταφέρει κάποια λάθος ή ατεκμηρίωτη πληροφορία για την αρχαιότητα" υπαινίσσεσαι κάποιου είδους ανάκληση αυτής τής "ατεκμηρίωτης ή λάθος πληροφορίας από την αρχαιότητα", για λογαρισμό τού ... πληροφοριομεταφορέα, υπό ποία ιδιότητα το κάνεις; Γιατί δεν το έχει κάνει ό ίδιος τόσον καιρό τώρα που έχει τεθεί το ζήτημα και εμμένει στην "λάθος ή ατεκμηρίωτη πληροφορία από την αρχαιότητα"; (π.χ. εδώ, όπου έχει αμολήσει τους αξιολύπητους μούτσους του να με βρίσουν:
    http://www.12830.gr/Forum/paganh-zwh/einai-to-dwdekatheo-allo-ena-cargo-cult-/Page-15.html)

    ΔΙΟΔΟΤΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ώστε κάποιοι θρησκευάμενοι του δωδεκαχόρτου απειλούν με θρησκευτικές διώξεις κατά των «αντιφρονούντων»;
    Γιατί; Για να κάνουν ήρωες όσους ασκούν κριτική; Ή απλώς για να τους διαφημίσουν; Ή μήπως νομίζουν ότι έτσι θα φιμώσουν την διαφωνία; Ή ότι με τέτοιους τρόπους θα αποσείσουν κατηγορίες, τις οποίες, αν τις αξίζουν, δεν θα μπορέσουν να απαλλαγούν από αυτές με κανένα δικαστήριο (κερδισμένο, ή όχι);

    Aπ’ ό,τι ξέρω ούτε καν η εκκλησία πλέον (σαν θεσμός, ή σαν επιμέρους πρόσωπα) δεν διώκει δικαστικά όσους την κατηγορούν για μαϊμουδιές. Έχει μάθει καλά το επικοινωνιακό της μάθημα με περιπτώσεις σαν του Ροϊδη και του Λασκαράτου (που την κατηγορούσαν ευθέως για απατεωνιά) ώστε να μην χειροτερεύει τη θέση της. Και ειδικά όταν έχει χεσμένη τη φωλιά της (αν με εννοείτε).

    Εσείς του δωδεκαχόρτου, ζηλέψατε τη δόξα της εκκλησίας της εποχής του Λασκαράτου; Και θέλετε να κάνετε τους αντιπάλους σας να φαντάζουν (τηρουμένων των αναλογιών) σαν τον Λασκαράτο;
    Γιατί στο τέλος, να είστε σίγουροι, όχι μόνο θα έχετε καταφέρει να κάνετε τους αντιπάλους σας να έχουν μοιάσει (έστω και τηρουμένων των αναλογιών) στον Λασκαράτο, αλλά και εσείς θα έχετε μοιάσει δυσανάλογα πολύ (δηλ. ακόμα περισσότερο από όσο έχετε ήδη) στην εκκλησία της εποχής του.
    Αν έχετε άντερα βγείτε και απαντήστε στις κατηγορίες με επιχειρήματα, όχι, πότε με μασημένες δικαιολογίες και πότε με απειλές. Και κυρίως, όχι σαν ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.

    Με δίκες και τριέσπερα νομίζετε ότι θα κάνετε την «επανελλήνιση»; Δεν κάνετε καλύτερα κανέναν …ανασχηματισμό λέω ’γώ;

    ΛΙΑΚΟΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΟΠΟΥΛΟΣ τηλεμηνυτής)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ «Υ»ΣΕΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΤΟΣ «Υ»ΣΕΕ:
    «εμφανίσθησαν διάφοροι όψιμοι αρχαιολάτρες ή ακόμη και βαλτοί ψευτο-αρχαιολάτρες, άτομα ή ομάδες, που αρκετές φορές σε συνεργασία με αντιφρονούντες μας ή εκδιωχθέντες από τον χώρο μας, αναλώνονται κυριολεκτικά στο να προσπαθούν ν' αμφισβητήσουν το κύρος του ΥΣΕΕ»

    ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ:
    «Απλώς, από τη μία είμαστε εμείς οι οργανωμένοι Εθνικοί και από την άλλη πολλοί και διάφοροι πολλών και διαφόρων απόψεων, επιδιώξεων και προθέσεων, οι οποίοι δεν μας αφορούν. Έχουν κάθε δικαίωμα να υπάρχουν οι άνθρωποι»

    ΑΛΛΑ, ΠΡΟΣΟΧΗ!
    «στο μέτρο όμως που δεν καπηλεύονται το όνομά μας, τις αξίες μας και την Θρησκεία μας.»

    (Τα παραπάνω είναι αντιγραφή από την ακαδημαϊκών αξιώσεων «ύπατη» ιστοσελίδα)

    Το λοιπόν για όσους δεν κατάλαβαν:

    ΣΕΜΝΑ ΚΑΙ ΠΑΣΤΡΙΚΑ
    «Υ»ΣΕΕ- ΔΥΝΑΜΗ (ΕΞΩΔΙΚΟΥ) ΠΑΓΑΝΙΣΜΟΥ



    ΡΑΣΣΙΟΒΕΣΠΙΕΡΟΣ, ΑΝΘΥΠΟΔΕΚΑΝΕΑΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΟΥΣ ΑΓΗΜΑΤΟΣ «ΑΡΕΣ (ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ) ΑΝΑΞ»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "Δείξε μου τον εχθρό σου, να σου πω ποιός είσαι!"

    ΓΙΑΤΑΚΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ΓΙΑΤΑΚΗ θα σε ρωτήσω κάτι και ΑΝ μπορείς απάντησέ μου ειλικρινά.
    Γιατί όποιον έχει αντίθετη άποψη τον θεωρείτε εχθρό σας; Έχετε κάποιο δόγμα που υπερασπίζεσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κύριε διαχειριστα (φρασεολογία πολυκατοικίας) ανάποδα είναι η ερώτηση:

    Εχθρός του Διοδότου και του ανθυποδεκανέως (ας πούμε ότι είναι δύο αυτοί και όχι ένας) -και δικός σου;- είναι ο "κύριος αλλά όχι αποκλειστικός φορέας των Ελλήνων Εθνικών" το ΥΣΕΕ δηλαδή.

    Ο Διόδοτος ειλικρινά τι ακριβώς υπερασπίζεται και για ποιόν σκοπό;;; Ποιά είναι η "αντίθετη άποψη";

    Το ΥΣΕΕ εχει "δόγματα" με τον ίδιο τρόπο που είχε η Βουλή και ο Δήμος τον καιρό των Ελλήνων. Μην κάνεις το κορόιδο γιατί δεν φαίνεσαι κουτός.

    Δεν καταλαβαίνω τι σόι "αποβυζαντινοποίηση" είναι αυτή, όταν καθυβρίζετε την Ελληνική Εθνική Θρησκεία και τους συνεπέστερους μεταξύ των σύγχρονων Ελλήνων Εθνικών!

    Ελάτε να βοηθήσετε αν θέλετε και εσείς. Ή μήπως νομίζετε ότι προάγεται η "αποβυζαντινοποίηση" χτυπώντας το ΥΣΕΕ και προσωπικά τον Βλάση Ρασσια. Γιατί ξοδεύετε την ενέργεια και τον χρόνο σας κατ' αυτό τον τρόπο;

    Αυτό δεν καταλαβαίνει ο Γιατάκης. Γιατί όλα αυτά;;;

    Από όσο γνωρίζω το ΥΣΕΕ δεν ασχολείται μαζί σας.

    ΓΙΑΤΑΚΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γιατακη δεν το περίμενα πως θα είναι τόσο φτωχή η σκέψη σου.
    Πρώτον για τον Διόδοτο θ’ απαντήσει ο Διόδοτος και για τον ανθυποδεκανέα ο ανθυποδεκανέας. Αν θέλουν.
    Η δε αντίθετη άποψη είναι αυτή που λέει όχι στους μύστες όχι στα ιερατεία όχι στα κόμματα όχι στα δόγματα όχι στα μαντριά και στις στρούγκες όχι στους στρατόκαυλους και τους φασίστες.
    Δευτερον, το ΥΣΕΕ είναι ντροπή να το συγκρίνεις με όποια αγορά ελευθερων ανθρώπων από την στιγμή που έχει αποκλείσει όλες τις διαφορετικές απόψεις και λασπολογεί είς βάρος όποιου δεν αρέσκεται καθιστώντας τις αρχές του δογματικές.
    Τρίτον. Οι έλληνες δεν είχαν ποτέ θρησκεία συνεπώς αυτό για το οποίο μιλάς μπορεί ίσως να είναι θρησκεία αλλά ελληνικό δεν είναι. Ούτε ήταν εθνικοί. Πολυθεϊστές και πανθεϊστές ήταν και είναι. Εθνικοί τους ονόμαζαν οι Ιουδαίοι κι εγώ δεν αποδέχομαι για τον εαυτό μου μια βρισιά των Ιουδαίων διότι απλά είμαι περήφανος γι αυτό που είμαι. Το ν’ αποδέχομαι πως είμαι εθνικός είναι σαν ν’ αποδέχομαι πως είμαι δούλος. Είμαι πανθεϊστής και σιχαίνομαι όλες τις θρησκείες.
    Τέταρτον. Το ΥΣΕΕ αλλά και ο Ύπατος Ρασσιάς είναι όχι απλώς άκρατος βυζαντινισμός αλλά χαρακτηριστικό δείγμα αυτού. Δεν είναι ξόδεμα ενέργειας λοιπόν αλλά χειρουργείο προς σπάσιμο του αποστήματος. ¨όταν κάποτε προσπάθησα να βοηθήσω (βλακεία μου που δεν μου την συγχωρώ και απολογούμαι γι αυτό) χαρακτηρίστηκα από αυτούς τους βυζαντινιστές ως ανόητος συμπλεγματικός και προβοκάτορας. Τους χάλασα βλέπεις την κλίκα (ΕΑΡ) με όσα πρεσβεύω αφού σκοπός τους δεν είναι ο πανθεϊσμός αλλά η δοξολαγνεία τους. Σαφώς συν τω χρόνω αποδείχτηκε περίτρανα ποιοι πράγματι είναι οι ανόητοι συμπλεγματικοί προβοκάτορες και τι ζημιά έκαναν τελικά.
    Πέμπτον. Κατάλαβες τώρα γιατάκη γιατί όλα αυτά; Για το απόστημα.
    Έκτον, θα μπορούσα να σου ανεβάσω εκατοντάδες σχόλια του ΥΣΕΕ για μένα και να σου μεταφέρω ακόμα περισσότερες λάσπες που έχουν ειπωθεί. Όχι πως με πειράζει. Είναι τιμή μου να με βρίζουν τα κατακάθια γενικώς. Βλέπεις εγώ δεν σκοπεύω ούτε στην δόξα ούτε στο χρήμα, δεν έχω εκδοτικό οίκο ούτε το παίζω μύστης γι αυτό και απέρριψα μετα βδελυγμίας τα όσα μου έταξαν προκειμένου να το βουλώσω το ρημάδι. Συνεπώς όχι μόνο ασχολείται (κι εσύ άλλωστε αυτό δεν κάνεις;) αλλά μάλλον παρασχολείται με εμένα και αυτό διότι δεν μπόρεσε ποτέ να με κάνει να βγάλω τον σκασμό όπως απαιτούσε. Στην ζωή μου έμαθα να μην προσκυνάω κανέναν είτε αυτός λέγεται Εφραίμ είτε Ρασσιάς είτε όπως αλλιώς. Τώρα εμμέσως πλην σαφώς ζητάει δι αντιπροσώπων (κι εσύ μεταξύ αυτών) έλεος, να πάψω ν’ ασχολούμαι, αλλά όχι.
    ΟΧΙ ΕΛΕΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΗΘΕΙΣ ΟΓΚΟΥΣ. Μόνο νυστέρι, βαθειά, μέχρι την ρίζα τους.-
    ΥΣ βλέπεις πως σου απάντησα αν και δολίως αντέστρεψες την ερώτηση. Περιμένω τώρα και τις δικές σου απαντήσεις στην ερωτησή μου. Αν έχεις απαντήσεις. Ξαναρωτάω λοιπόν:
    Γιατί όποιον έχει αντίθετη άποψη τον θεωρείτε εχθρό σας; Έχετε κάποιο δόγμα που υπερασπίζεσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Εχθρός μου είναι όποιος επιδιώκει να «καπηλευθεί» (όπως λέει και η «ύπατη» ιστοσελίδα) ό,τι έχει επικρατήσει να θεωρείται ως ελληνικό, στην ανθρώπινη ιστορία και σκέψη. Και ό, τι, απλώς, αγαπώ. Δεν «υπερασπίζομαι» τίποτα. Αυτόν τον ρόλο τον χαρίζω στους αυτόκλητους «υπερασπιστές» κάθε είδους.

    Εχθροί μου είναι συγκεκριμένα οι κατασκευαστές θρησκειών. Και ειδικά ελληνοφανών θρησκειών. Και ακόμα πιο ειδικά, όταν το διατυμπανίζουν κιόλας ότι είναι τέτοιοι. Και φυσικά την ελληνική θρησκεία δεν την καθυβρίζω εγώ (αν και άθρησκος) αλλά, αυτοί που την θεωρούν τόσο νεκρή ώστε να νομίζουν ότι θα ασελγούν επάνω της ανενόχλητοι, επιχειρώντας να την «εμπλουτίσουν» με «τριέσπερα» και άλλες προσωπικές τους ευρεσιτεχνίες. Δηλ. οι αυτοαποκαλούμενοι «συνεπέστεροι μεταξύ των σύγχρονων Ελλήνων Εθνικών».

    Το αν «βάλλεται» ένα πρόσωπο, αυτό δεν γίνεται φυσικά από… «προσωπική εμπάθεια» (όπως σάς βολεύει να πιστεύετε) αλλά εκ των πραγμάτων, αφού η εν λόγω νεοθρησκεία, που δρα εξ’ ονόματος τής ελληνικότητας, είναι δομημένη ως μια αρχηγικώς και προσωπολατρικώς προσανατολισμένη και φανατισμένη ομαδούλα (όπως ΑΚΡΙΒΩΣ οι χριστιανικές αιρέσεις).

    Η αποβυζαντινοποίηση δεν χρειάζεται τα διάφορα κομματοθρησκευτικά ιερατεία. Κανένα μέρος της Ευρώπης δεν απομεσαιωνοποιήθηκε με αυτόν τον τρόπο. Αντιθέτως προάγεται ξεδοντιάζοντας πρωτίστως αυτά, τα οποία αποτελούν τον εσωτερικό της εχθρό και την Πέμπτη του φάλαγγα. Όπως άλλωστε ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός άρχισε να ξηλώνει πρωτίστως το πουλόβερ του "Αμαθούς Ιερατείου" (σήμερα βάζουμε πληθυντικό).

    ΔΙΟΔΟΤΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.

    Η απάντηση του Γιατάκη είναι απλή:

    Προτιμώ να κάνω "λάθος" με τον τρόπο που κάνουν "λάθος" το ΥΣΕΕ και ο Ρασσιάς, παρά με τον τρόπο που λαθεύετε εσείς (οι τρεις στον καφενέ = "αγορά ελευθερων ανθρώπων", τσιγάρο - πρέφα και καφέ / βρε δε βαριέσαι αδερφέ κλπ.)


    ΓΙΑΤΑΚΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. βρε βρε βρε τον Γιατάκη που μας κατηγορεί περί καφενέ... Μου αρέσουν τετοιου είδους ΓΑΡΓΑΡΕΣ γιατάκη. Πολύ μου αρέσουν. Συνέχισε να λαθευεις με όποιον τρόπο σου αρέσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλά τα λέει ο Γιατάκης. Το πρόβλημά του είναι ότι δεν τον καταλαβαίνουνε. Αυτό συμβαίνει με όλα τα μεγάλα πνεύματα, που προηγούνται της εποχής τους.
    Πάντως Γιατάκη εγώ είμαι μαζί σου και σου εύχομαι καλό τριέσπερο. Πες και του κυρ Μπάμπη. Μην το ξεχάσεις, ε;

    ΡΑΣΣΙΟΒΕΣΠΙΕΡΟΣ, ΑΝΘΥΠΟΔΕΚΑΝΕΑΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΠΡΕΠΟΥΣ ΑΓΗΜΑΤΟΣ «ΑΡΕΣ (ΜΑΡΕΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΕΣ) ΑΝΑΞ»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Οταν ολος ο κοσμος γιορταζει και κανει δωρα και αλλα ωραια τριαλαλα τριαλαριλαρολαλα, πως οι δωδεκατρεχαγυρευε να μεινουν στην απεξω σαν τα δακρυσμενα παιζακια στη γωνια που η μαμακα δεν τους πηρε δωρο;;;;;;

    Φτιαχνουμε το λοιπον ενα τριεσπερο και μπαινουμε και μεις στο christmas spirit φτιαχνουμε και καλανδα να τραγουδησουμε και ειμαστε ολοι happy. Αμ πως! Αυτοι θα εχουν και μεις δε θαχουμε;

    Χριστουγεννα εκεινοι; Ηλιουγεννα εμεις.

    Κατι να γιορταζουμε ρε π'δι μ'!

    Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Να δεις που σε λίγο θα φτιάξουν και αρχαιοελληνικό άγιο Βασίλη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ηλιουγεννα εκεινοι; Χριστουγεννα εμεις.

    Αυτη είναι η κανονική σειρά των πραγμάτων.

    Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Η "κανονική σειρά των πραγμάτων" δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένας φαύλος κύκλος αλληλοαντιγραφών,αλληλοκλοπών, εθιμοκλοπών, λογοκλοπών κ.α.
    Δεν πρόκειται δηλ. για τίποτε περισσότερο από τον φαύλο κύκλο της αλληλοδιαδοχής των θρησκειών (και των εξουσιαστών).
    Το θέμα είναι να βγούμε κάποτε από αυτόν τον φαύλο κύκλο και να μην τον αναπαράγουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Από τον κύκλο της εναλλαγής των εποχών δεν μπορούμε να βγούμε ποτέ.

    Αυτό επιχείρησαν οι υβριστές.

    Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Με το συμπάθειο αλλά, βρίσκω απλοϊκή αυτή την άποψη.

    Από τον «κύκλο της εναλλαγής των εποχών» έχουμε ανεξαρτητοποιηθεί σχεδόν από τότε που ανακαλύφθηκε η φωτιά. Έχουμε κτίρια, νοσοκομεία κ.α. με θέρμανση και κλιματισμό. Έχουμε θερμοκήπια και δεν φτωχαίνουμε σε πρωτεϊνες τη δίαιτά μας τον χειμώνα, όπου η φύση βρίσκεται σε «ύφεση». ‘Εχουμε επίσης και ψυγεία και διατηρούμε φρέσκια την τροφή μας το καλοκαίρι.

    Η αφελής εμμονή στον «κύκλο της εναλλαγής των εποχών» είναι υπεύθυνη για την γέννηση ενός σωρού πανηλιθίων προλήψεων και δεισιδαιμονιών από την πανάρχαια κιόλας εποχή. Οι πανηλίθιες αυτές φοβίες έχουν να κάνουν με τις δύο ίσως σημαντικότερες ανάγκες του ανθρώπου, τον έρωτα και την τροφή. Π.χ. «καθαρές» και «ακάθαρτες» τροφές, που πρέπει να καταναλώνονται, ή να μην καταναλώνονται σε ορισμένες φάσεις του «κύκλου της ενναλαγής των εποχών» ανάγονται στην πρωτόγονη -και ίσως «προθρησκευτική»- εποχή. Κάποιες άλλες από αυτές τις προλήψεις –σύμφωνα τουλάχιστον με όσα έχουν υποστηρίξει κάποιοι ανθρωπολόγοι- είναι και η κοινωνική απαίτηση για παρθενία της άγαμης γυναίκας (κάτι που ο χριστιανισμός το διέστρεψε από απλή πρόληψη σε μέσο ψυχικής χειραγώγησης), ή η υποτιθέμενη «ακαθαρσία» της γυναίκας κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσης.

    Σήμερα ευτυχώς η ζωή μας δεν εξαρτάται τόσο από τον «κύκλο της εναλλαγής των εποχών». Φαντάζεσαι να περιμέναμε ακόμη το …κατάλληλο σημείο του «κύκλου της εναλλαγής των εποχών» για να ζευγαρώνουμε;

    Αν είχαμε μείνει εντός του «κύκλου της εναλλαγής των εποχών» δεν θα είχαμε επιβιώσει, ή θα πεθαίναμε νωρίς και δι’ ασήμαντον αφορμήν. Αν είχες ζήσει πραγματικά και όχι απλώς ιδεολογικά εντός του «κύκλου της εναλλαγής των εποχών», π.χ. αν είχες ζήσει σε χωριό θα καταλάβαινες τί σου λέω και –κυρίως- τί λες εσύ.

    Ωστόσο, παρ’ όλο που σήμερα έχουμε - ευτυχώς- απαλλαγεί από την εξάρτηση από τον «κύκλο της εναλλαγής των εποχών», υπάρχουν διάφοροι που αναπαράγουν την αντίστοιχη άνοστη ρομαντζάδα. Θυμίζουν κάποιους εξίσου ρομαντικούς του 18ου αιώνα που εκθείαζαν τον υποτιθέμενο «αγνό» πρωτόγονο άνθρωπο, που δήθεν «χάλασε» όταν δημιούργησε πολιτισμό. Πίσω από όλες αυτές τις αντιλήψεις βρίσκεται ο διαδεδομένος απλοϊκός πρωτομύθος μιας υποτιθέμενης χαμένης αθωότητας, ενός ησιόδειου «Χρυσού Γένους», ενός μεσανατολικού «Παραδείσου», μιας ιουδαϊκής «Εδέμ» κλπ..

    Υβριστές δεν είναι αυτοί που «θέλουν να βγουν από τον κύκλο της εναλλαγής των εποχών» αλλά αυτοί που επιμένουν να σκαρώνουν θρησκείες με σημείο αναφοράς τον ΦΟΒΟ του "κύκλου της εναλλαγής των εποχών". Καθώς και αυτοί που διαταράσσουν το κλίμα για να σπείρουν έναν άλλον –αλλά ανάλογο- ΦΟΒΟ, που όμως , αν το σκεφτείς, έχει ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο σημείο αναφοράς με αυτό τών προηγουμένων.

    ΔΙΟΔΟΤΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Β,
    δεν κάνεις πράξη το επόμενο γράμμα της αλφαβήτου,
    να ξελαμπικάρει λιγάκι το μυαλό σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μπα, λέω να περιμένω τον "κύκλο τής εναλλαγής των εποχών", όπως κάνεις κι εσύ ξελαμπικαρισμένε τριεσπεριστή.

    ΔΙΟΔΟΤΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πολλούς ενδιαφερόμενους βλέπω, αλλά οι παιδικοί κώλοι των φλώρων δεν είναι του γούστου μου, μεταλλαγμένες λυσσάρες.

    Ατυχήσατε μωράκια

    Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. αφήνω όπως βλέπετε όλα τα σχόλια ελευθερα σκουπίδια για να διαπιστώσουν κάποιοι άθλιοι που με κατηγορούν επειδή ενεργοποιώ κατά περιόδους τον μετριασμό σχολίων.
    Αυτοί οι άθλιοι μ' ενοχλούν περισσότερο και απο τους χυδαίους και τα σχόλιά τους. Μ' ενοχλούν περισσότερο αυτοί οι ΑΘΛΙΟΙ διότι αρέσκονται απλώς να βλέπουν χυδαία υβριστικά προς τους συντάκτες σχόλια. ΜΕΜΝΗΣΘΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. I seldom leave comments on blogs, but the ideas really rocks, also I have a few questions like to ask, what's your contact details?

    -Johnson

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Johnson, την διευθυνση σου την έδωσε ο ανώνυμος παραπάνω. Αυτό που μου προκαλεί απορία είναι γιατί δεν θέτεις τις ερωτήσεις σου εδώ, ανοιχτά και δημόσια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails