Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

3 Φεβρουαρίου 2011

Alea jacta est (o κύβος ερρίφθη)!

Εδώ και πολλά χρόνια σε διάφορες συζητήσεις περί ανεξιθρησκίας που κατα καιρούς κάνω είχα και συνεχίζω να έχω την άποψη πως κάθε τι πρέπει να εκδηλώνεται την κατάλληλη στιγμή και με τον κατάλληλο τρόπο. Ήρθε λοιπόν η ώρα να κατασκευαστεί στην Ελλάδα ο πρώτος ελληνικός ναός αλλά όχι όπως πολλοί τον φαντάζονται κι ακόμα περισσότεροι τον υποσκάπτουν όχι δηλαδή μέσα από το πρίσμα της γραφικότητας που θα ταπείνωνε το πνεύμα του ελληνικού πολιτισμού ανάγοντάς τον σε αστειότητα αλλά μέσα από την σοβαρότητα και την ευθύνη του ορθολογισμού των επιστημών και της εξέλιξης. Φυσικά οι αντιδράσεις ήταν αναμενόμενες και βεβαίως ως αναμενόμενες δεν θα δημιουργήσουν το πρόβλημα που θα ήθελαν οι αντιδρώντες παπάδες και παπαδοπαίδια. Πέρα όμως από αυτό (το οποίο επαναλαμβάνω ως αναμενόμενο έχει κατά το μάλλον ληφθεί υπ' όψιν) θέλω για όποιον έχει την διάθεση να συζητήσουμε τα τονισμένα και υπογραμμισμένα από μένα. Και μην αναρωτηθείτε γιατί κανείς μέχρι τώρα δεν είχε ακούσει τίποτα για το τι γίνεται στην Γαύδο… είναι αρκούντως αυτονόητο!

Ζητούν να φτιάξουν ναό προς τιμήν του… Απόλλωνα

Σάλος ξέσπασε με αφορμή την πρόταση για ίδρυση του Πυθαγόρειου Ινστιτούτου Φιλοσοφικών Ερευνών για την Αθανασία του Ανθρώπου (Π.Ι.Φ.Ε.Α.Α.) στη Γαύδο.

Η πρόταση διατυπώθηκε από ομάδα Ρώσων και άλλων ξένων, στην πλειοψηφία τους πυρηνικών επιστημόνων που πριν δέκα χρόνια επέλεξαν τη Γαύδο για να ζήσουν με οικολογικό τρόπο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το σπίτι τους, στον οικισμό Βατσιανά το έκτισαν οι ίδιοι. Εφτιαξαν ανεμόμυλο αξιοποιώντας την αιολική ενέργεια, ενώ νερό έχουν από αφαλάτωση του θαλασσινού νερού.

Ωστόσο, η πρότασή τους συναντά τις αντιδράσεις της Εκκλησίας όσο και του Δήμου Γαύδου. Ο βασικός λόγος των αντιδράσεων είναι ότι μέσα στην πρόταση περιλαμβάνεται και η ίδρυση ναού αφιερωμένου στον Απόλλωνα.

Ο δήμαρχος Γαύδου Στρατής Λαμπάκης μιλώντας στο enet, είπε ότι το θέμα θα συζητηθεί την ερχόμενη Κυριακή σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Γαύδου, αλλά η απόφαση θα είναι αρνητική. "Θα τους πούμε ότι δεν θα γίνει τίποτα", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η πρόταση

Η πρόταση αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα www.gavdosinstitute.org, που δημιουργήθηκε για το σκοπό αυτό.Στο γράμμα το οποίο έστειλαν προς το δήμαρχο και το δημοτικό συμβούλιο Γαύδου προτείνουν "την ίδρυση του Πυθαγόρειου Ινστιτούτου Φιλοσοφικών Ερευνών για την Αθανασία του Ανθρώπου – Π.Ι.Φ.Ε.Α.Α. – στη Γαύδο" και εξηγούν: "Σύμφωνα με την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία, υπήρξε μια περίοδος στην Ελλάδα όπου οι Θεοί με τους Ανθρώπους συνυπήρχαν. Το Ινστιτούτο θα μελετήσει τη δυνατότητα αυτής της ιδέας πέρα από το μύθο, να αποτελέσει σύγχρονο τρόπο ζωής. Για το λόγο αυτό θα πραγματοποιούνται διεθνή επιστημονικά και φιλοσοφικά συνέδρια και συμπόσια, φεστιβάλ τέχνης και θεατρικά μυστήρια. Ιδρυτές του Ινστιτούτου θα είναι εξέχουσες προσωπικότητες των Επιστημών, των Γραμμάτων και των Τεχνών της παγκόσμιας κοινότητας. Ήδη, επιστήμονες και καλλιτέχνες από την Ελλάδα, την Αμερική, την Ελβετία και τη Ρωσία έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να συμμετέχουν στο Π.Ι.Φ.Ε.Α.Α. Στα παραπάνω πλαίσια και προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του Ινστιτούτου, χρειάζεται να κατασκευαστούν ένα νέο κτιρίο με συνεδριακή αίθουσα και ένας νέος αρχαιοελληνικός ναός, όπου θα λαμβάνουν χώρα οι θεατρικές παραστάσεις. Η ίδρυση του Π.Ι.Φ.Ε.Α.Α. θα δώσει τη Γαύδο τη μοναδική ευκαιρία να γίνει το πολιτιστικό κέντρο της πυθαγόρειας φιλοσοφίας παγκοσμίως. Επιπλέον, θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας τόνωσης και υποστήριξης της τοπικής οικονομίας, μέσω του πολιτιστικού τουρισμού. Οι δραστηριότητες του Ινστιτούτου θα συμβαίνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στο έτος και θα αποτελέσουν πόλο έλξης επιστημόνων και καλλιτεχνών, αλλά και του ευρύτερου κοινού, από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ελπίζουμε ο κ. Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο της Γαύδου να υποστηρίξετε σύσσωμοι αυτή την πρωτοβουλία. Θα είναι μεγάλη μας τιμή ο Δήμος της Γαύδου να είναι ανάμεσα στα πρώτα μέλη του Ινστιτούτου".
Σε επιστολή τους δε προς τον Περιφερειάρχη Κρήτης εξηγούν:  "Είμαστε μία ομάδα επιστημόνων από διαφορετικές χώρες, τις ΗΠΑ, την Ελβετία, τη Ρωσία, την Ουκρανία, την Πολωνία και αλλού. Ζούμε στη Γαύδο για πάνω από 10 χρόνια και σταδιακά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου γίναμε Έλληνες. Έτσι τώρα ανησυχούμε προσωπικά για τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα, την Κρήτη και τη Γαύδο. Για το λόγο αυτό, αποφασίσαμε να ιδρύσουμε στη Γαύδο το Πυθαγόρειο Ινστιτούτο Φιλοσοφικών Ερευνών για την Αθανασία του Ανθρώπου- ΠΙΦΕΑΑ".

Προσθέτουν επίσης ότι "η ίδρυση του Ινστιτούτου περιλαμβάνει την κατασκευή ενός κτιρίου με συνεδριακή αίθουσα για την διεξαγωγή σεμιναρίων και συνεδρίων και την κατασκευή του Ναού του Απόλλωνα για τη θεατρική αναβίωση αρχαίων μυστηρίων. Το νησί της Γαύδου προσφέρεται για την οργάνωση τέτοιων συναντήσεων. Σας ζητάμε να γίνετε ο προστάτης του εγχειρήματός μας και  επίτημος πρόεδρος του Συμβουλίου των Ιδρυτών του Ινστιτούτου. Επίσης, σας ζητάμε να παρέχετε υλική και οργανωτική υποστήριξη σε αυτό το εγχείρημα. Ελπίζουμε ότι το ΠΙΦΕΑΑ θα βοηθήσει τη Γαύδο να επιλύσει τα οικονομικά της προβλήματα και θα έλξει πολλές εξέχουσες προσωπικότητες του πολιτισμού και των επιστημών από την Ευρώπη. Με τη βοήθειά σας, ελπίζουμε να οργανώσουμε, στην αρχή του καλοκαιριού, ένα συνέδριο με θέμα “Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός: Η πηγή του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού”. Οι διασυνδέσεις μας στον επιστημονικό και πολιτιστικό χώρο δίνουν την ευκαιρία να καλέσουμε σε αυτές τις συναντήσεις τους καλύτερους ειδικούς στον κόσμο, ώστε να προσπαθήσουμε να συνδημιουργήσουμε μια σύγχρονη φιλοσοφία ζωής".
Την επιστολή υπογράφει η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΠΙΦΕΑΑ Αννα Σαμόχινα.

"Οχι" από την Μητρόπολη

Από την πλευρά της η Μητρόπολη Κισάμου και Σελίνου εξέδωσε προχθές ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι "το τελευταίο διάστημα στη νήσο Γαύδο, η οποία υπάγεται εκκλησιαστικά στην ανωτέρω Ιερά Μητρόπολη, γίνεται προσπάθεια ανοικοδόμησης «ναού» αφιερωμένου στον Απόλλωνα. Σκοπός του ναού αυτού, όπως προκύπτει από πληροφορίες του διαδικτύου είναι: 'Η διεξαγωγή σε αυτόν μυστήρια στους Ελληνες θεούς για χάριν της Ελλάδας'. Σε μια εποχή βαθιάς ηθικής και πνευματικής ύφεσης και παρακμής, απόρροια της οποίας είναι η οικονομική κρίση ως και ό,τι άλλο βιώνουμε στη ζοφερή πραγματικότητα του σήμερα, έχοντας ως αποτέλεσμα να γίνεται ο βιο μας α-βίωτος, η Εκκλησία του Χριστού καλεί τα παιδιά Της και τον κόσμο όλο σε πνευματική αφύπνιση και εγρήγορση. Η προσπάθεια επιστροφής στην ειδωλολατρία, η αναβίωση του δωδεκάθεου και των διονυσιακών τελετών δεν δίδουν διέξοδο στα αλύτρωτα αδιέξοδα της καθημερινότητας μας, αλλά φανερώνουν και αποκαλύπτουν το βάθος και την ουσία του προβλήματος".

Ελευθεροτυπία

5 σχόλια:

  1. Η πλάκα είναι ότι για να χτιστεί νόμιμα ένας αλλόθρησκος ναός ακόμα απαιτείται άδεια από την οικεία Μητρόπολη. Οπότε καταλαβαίνεις... Μακάρι, αλλά το κόβω χλωμό. Βέβαια, υπάρχει και η αυθαίρετη δόμηση (αρκεί να θελήσει να κάνει τα στραβά μάτια ο Δήμαρχος).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μα...θελετε να το καταλαβετε ή οχι οτι η ανεξιθρησκεια αφορα μονο τους χριστιανους;!
    (επεξηγηση: αν οι χριστιανοι βρισκονται σε χωρο που κυβερνουν οι ισλαμιστες, απαιτουν "ανεξιθρησκεια". με αλλα λογια, ανεξιθρησκεια σημαινει το δικαιωμα/υποχρεωση του να εισαι χριστιανος)
    αντε και του χρονου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμε, δεν είναι έτσι. Μόνο για την Ελλάδα ισχύει αυτή η ανεξαρτησία. Αντίθετα, σε άλλες χώρες υπάρχει πλήρης ανεξιθρησκεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. δείμε, και το θέμα της ναοδομίας έχει μπει στο αυλάκι. Εξελίξεις σύντομα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εσεις δεν λετε πας μη ελλην βαρβαρος.τι καβλωσατε τωρα με τους κομμουνιστες?κατω τα εθνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails