Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

4 Οκτωβρίου 2010

Μισαλλοδοξία και ισλαμοφοβία «για να σκεφτόμαστε διαφορετικά» και εθνικά ορθά!

ΕΝΩΣΗ ΟΥΜΑΝΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΕΝΩ.ΟΥΜ.Ε.)

email: enooume@gmail.com ιστοσελίδα: www.fbook.me/enooume

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

4 Οκτωβρίου 2010

Μισαλλοδοξία και ισλαμοφοβία «για να σκεφτόμαστε διαφορετικά» και εθνικά ορθά!

Η Ένωση Ουμανιστών Ελλάδας (ΕΝΩ.ΟΥΜ.Ε.) θεωρεί απαράδεκτο το χθεσινό άρθρο στο protagon.gr του Γιάννη Σιδέρη (Γ.Σ.) με τίτλο «Εξαφανίστε τις εικόνες!».[1] Πρόκειται για κείμενο που ταιριάζει σε έντυπα όπως ο «Ελεύθερος Κόσμος» ή ο «Στόχος» και όχι σε ιστοχώρο όπου δημοσιεύονται «ιστορίες για να σκεφτόμαστε διαφορετικά». Πραγματικά σε αυτές τις ακροδεξιές ρατσιστικές εφημερίδες όταν γράφεται ένα μισαλλόδοξο άρθρο η πραγματικότητα διαστρεβλώνεται αν δεν κατασκευάζεται, η πολυπολιτισμικότητα και οι υπερασπιστές της χλευάζονται, ενώ ταυτόχρονα απορρίπτεται ένα βασικό χαρακτηριστικό του κράτους δικαίου, η υποχρέωση σεβασμού και εφαρμογής των αποφάσεων της δικαιοσύνης η οποία στα ευρωπαϊκά κράτη ενσωματώνει και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ). Συχνά δε το κείμενο κλείνει με διαβεβαίωση πως ο συντάκτης του «έχει φίλους» άτομα της θιγόμενης ομάδας για να αντικρούσει χαρακτηρισμό του ως μισαλλόδοξου απέναντι στην ομάδα.

Ο Γ.Σ. για να διατυπώσει την καθ’ όλα σεβαστή άποψή του υπέρ της διατήρησης των θρησκευτικών συμβόλων παίρνει αφορμή από την αφαίρεση των εικόνων από τους διαδρόμους ενός κρατικού νοσοκομείου. Αποσιωπά όμως πως οι εικόνες παρέμειναν στους θαλάμους, γιατί αν το έγραφε θα κατέρρεε από μόνο το επιχείρημα πως υπάρχει υποχρέωση «εξαφάνισης των εικόνων», ως εάν αυτή αφορούσε μόνο διαδρόμους νοσοκομείων, σχολείων, δικαστηρίων, κτλ.

Στη συνέχεια ισχυρίζεται ψευδώς πως υπάρχει «κοινοτική οδηγία»: το μόνο που υπάρχει είναι η απόφαση του ΕΔΔΑ στην υπόθεση Lautsi που δεν είναι τελεσίδικη –και άρα ούτε εκτελεστή- αφού εκκρεμεί η απόφαση της Διευρυμένης Ολομέλειας του ΕΔΔΑ μετά από προσφυγή της Ιταλίας.

Όπως ψευδές είναι πως η Lautsi είναι «μουσουλμάνα» μητέρα: πρόκειται για Φιλανδή παντρεμένη με Ιταλό και είναι μέλος της Ένωσης Άθεων και Ρασιοναλιστών Αγνωστικιστών (UAAR),[2] ομόλογη της ΕΝΩ.ΟΥΜ.Ε. στην Ιταλία.

Ψευδής, ξενοφοβικός και μισαλλόδοξος είναι και ο ισχυρισμός ότι ανάλογη απόφαση δικαστηρίου της Νότιας Ιταλίας πάρθηκε μετά από προσφυγή «λαθρομετανάστη που εισήλθε παράνομα στην Ιταλία» που «του έκαναν τη χάρη να τον κάνουν νόμιμο». Για το Γ.Σ. η νομιμοποίηση μεταναστών είναι χάρη, ενώ ο νόμιμος μετανάστης που πρωτομπήκε στη χώρα χωρίς νόμιμα έγγραφα παραμένει δια βίου στιγματισμένος ως «λαθρομετανάστης» που πρέπει να είναι ευγνώμων για τη νομιμοποίηση και να μην τολμάει να διεκδικεί τα δικαιώματα που του παρέχει το κράτος δικαίου και μάλιστα του αναγνωρίζουν και τα δικαστήρια! Μόνο που ο προσφεύγων Adel Smith είναι γιος Ιταλού πατέρα (με σκοτσέζικη καταγωγή) και Αιγύπτιας μητέρας που μεγάλωσε ως καθολικός, προσχώρησε αργότερα στο Ισλάμ και είναι ιδρυτής της Ένωσης Ιταλών Μουσουλμάνων.[3]

Με τις μέχρι εδώ δύο «κατασκευές» γεγονότων, ο Γ.Σ. ήθελε προφανώς να δαιμονοποιήσει το Ισλάμ όπως άλλα αντισημιτικά κείμενα βλέπουν Εβραίους παντού για να τους δαιμονοποιήσουν. Αυτό φαίνεται και από την ταύτιση όλων των παιδιών των «λαθρομεταναστών» με «τουρκόπουλα» και «μουσουλμανόπουλα», και ας είναι η μεγάλη πλειοψηφία τους άσχετη με το Ισλάμ. Φαίνεται και στα απαντητικά σχόλιά του όπου ισχυρίζεται ψευδώς πως «όλη αυτή η συζήτηση για τις εικόνες στα σχολεία και τα νοσοκομεία δεν είχε τεθεί στον δημόσιο διάλογο, στα πλαίσια των υποχρεώσεων ενός κράτους ανεξιθρησκίας, αλλά ξεκίνησε με την ραγδαία εισβολή των λαθρομεταναστών που επιχειρούν να επιβάλλουν τις θελήσεις τους στην ελληνική πολιτεία».

Ο Γ.Σ. ειρωνεύεται τον Πρόεδρο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας Δημήτρη Μπράτη ο οποίος συμφώνησε με την απόφαση του ΕΔΔΑ και μέσω αυτού το διδασκαλικό σώμα που μετά από εκλογές εκπροσωπεί. Το ίδιο κάνει και για τον Εκπρόσωπο του Ελληνικού Παρατηρητηρίου των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ) Παναγιώτη Δημητρά. Το ΕΠΣΕ υπήρξε διάδικος στην υπόθεση Lautsi στο ΕΔΔΑ και, αντίθετα με όσα γράφει ο Γ.Σ., δεν ακολούθησε άλλους στο αίτημα απομάκρυνσης των θρησκευτικών συμβόλων. Παράλληλα, ο Γ.Σ. ισχυρίζεται ψευδώς πως το ΕΠΣΕ «έχει κληθεί να δηλώσει εάν χρηματοδοτείται από το ίδρυμα Σόρος, αλλά ουδεμία απάντηση έχει δώσει». Αν παρακολουθούσε τις δίκες του Κώστα Πλεύρη και του «Ελεύθερου Κόσμου» θα μάθαινε πως το ερώτημα τέθηκε και απαντήθηκε. Τι σχέση όμως έχει με το θέμα;

Ο Γ.Σ. στη συνέχεια εναντιώνεται στην «επιβολή με αυταρχικό και ταχύρυθμο τρόπο αποφάσεων μη ελληνικών δικαστηρίων». Όταν κατηγορεί το ΕΠΣΕ πως είναι «μόνιμος κατήγορος της Ελλάδας παντί τω τρόπω» επειδή έχει πετύχει δεκάδες καταδίκες της Ελλάδας στο ΕΔΔΑ και παρόμοια όργανα, υποδηλώνει πως δεν πρέπει να προσφεύγει κάποιος/α σε αυτά. Προφανώς, για το Γ.Σ., η Ελλάδα πρέπει να καταγγείλει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), που επιβάλει το σεβασμό στις αποφάσεις του ΕΔΔΑ, και ‘αρα να αποχωρήσει από το Συμβούλιο της Ευρώπης, όπως έκανε επί δικτατορίας ακριβώς για να μην εφαρμόσει ανάλογες αποφάσεις.

Στο τέλος του άρθρου του, ο Γ.Σ. αισθάνεται την ανάγκη να αυτοπροσδιοριστεί ως «άθεος», όπως ακριβώς αντισημίτες σαν τον Κώστα Πλέυρη πάντα δηλώνουν πως «έχουν φίλους Εβραίους», ενώ. δεκάδες ομοερωτοφοβικοί αποδείχθηκε πως ήταν κρυπτο-ομοερωτικοί.[4]

Το ότι μετά από όλα αυτά ο Γ.Σ. είναι αντίθετος με την απομάκρυνση των θρησκευτικών συμβόλων δεν εκπλήσσει ούτε έχει σημασία, όπως ακριβώς δεν εκπλήσσει ούτε έχει σημασία πως ανάλογη θέση έχουν οι κάθε μορφής μισαλλόδοξοι, αντισημίτες, ισλαμόφοβοι ή ξενόφοβοι.

Το ερώτημα αν παρόμοια κείμενα αποτελούν «ιστορίες για να σκεφτόμαστε διαφορετικά» στο οποίο το protagon.gr πρέπει να απαντήσει ενισχύεται και από το πρώτο άρθρο του Γ.Σ., στις 4 Ιουνίου 2010, με τίτλο «Η δασκάλα», στο οποίο μάλιστα συστήνεται ως «αντιδραστικός».[5] Στο άρθρο αυτό αναπαράγει όσα γράφονται σε έντυπα όπως ο «Ελεύθερος Κόσμος» ή ο «Στόχος» για τη Χαρά Νικοπούλου, παλαιότερα δασκάλα σε μειονοτικό σχολείο στον Έβρο. Το άρθρο εκείνο ακολουθήθηκε από σχόλιο της Άννας Δαμιανίδη : «Η κα Φραγκουδάκη έχει εργαστεί χρόνια στη Θράκη και στα μειονοτικά σχολεία. Ίσως έχει ενδιαφέρον να ακουστεί η άποψή της. http://www.tanea.gr/default.asp?pid=30&ct=19&artid=4578085». Χαρακτηριστικός ο τίτλος του άρθρου της Άννας Φραγκουδάκη: «Ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις». Σε αυτό υπενθυμίζεται πως «οι γονείς μάζεψαν υπογραφές ζητώντας τη μετάθεση της δασκάλας και οι μαθητές σταμάτησαν να πηγαίνουν σχολείο! Το γεγονός μόνο του αποκαλύπτει πολύ μεγάλες ευθύνες της δασκάλας. Όταν η πατριωτική της δράση συμβάλλει να σταματήσουν τα μουσουλμανάκια το σχολείο, αναμφίβολα καταλαβαίνει λάθος τον πατριωτισμό και τον εφαρμόζει ακόμα χειρότερα». Η αντίδραση αυτή των γονέων που την προκάλεσε το όραμα της δασκάλας για τον εκπαιδευτικό εξελληνισμό της μειονότητας[6] είχαν αποκρυβεί από την «ιστορία για να σκεφτόμαστε διαφορετικά».


[1]http://www.protagon.gr/Default.aspx?tabid=70&smid=382&ArticleID=3987&reftab=61&t=%C2%AB%CE%95%CE%BE%CE%B1%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82!%C2%BB

[2] http://www.humanistfederation.eu/download/162-Lautsi%20Albertin%20statement.pdf

[3] http://en.wikipedia.org/wiki/Adel_Smith και http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3219551.stm

[4] http://blogs.miaminewtimes.com/riptide/2010/05/unless_youve_spent_the_last.php

[5]http://www.protagon.gr/Default.aspx?tabid=75&smid=400&ArticleID=2741&reftab=59&t=%CE%97-%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%B1

[6] http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=20/06/2010&s=ios-kyriakhs

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails