19 Απριλίου 2012

«Επικήδειες» σκέψεις για τον φαρμακοποιό Δ. Χριστούλα

clip_image002

«Επικήδειες» σκέψεις για τον φαρμακοποιό Δ. Χριστούλα, που αυτοκτόνησε έξω από τη Βουλή «λόγω οικονομικής κρίσης».

Πόσο καλύτερα θα ήταν για την αυτοεκτίμησή σου, αν αντί στον εαυτό σου, έστρεφες το όπλο εναντίον κάποιου από τους τόσους πολιτικάντηδες, ή μπάτσους που βρίσκονταν στο κτίριο έξω από το οποίο αυτοκτόνησες…

Πόσο καλύτερα θα ήταν για την προσωπική σου εξέλιξη, αν είχες καταφέρει να απαλλαγείς από τη χριστιανική σου ανατροφή (ακόμα κι αν, όπως λένε, δήλωνες αριστερός, ή άθεος), δηλαδή από την ολέθρια ανατροφή της αυτοενοχοποίησης, της αυτολύπησης και του μίζερου καθημερινού «επιούσιου άρτου» …

Πόσο καλύτερα θα ήταν αν είχες δώσει ένα πολεμικό παράδειγμα εξωστρέφειας και αξιοπρέπειας, αντί ένα ασιατικό παράδειγμα παθητικότητας, εσωστρέφειας, μάρτυρα… Αν είχες ανταποδώσει το χτύπημα, αντί να γυρίσεις και το άλλο μάγουλο…

Πόσο καλύτερα θα ένιωθες, αν περνούσες τα τελευταία σου λίγα χρόνια στη φυλακή («το μόνο αξιοπρεπές μέρος για έναν ελεύθερο άνθρωπο», όπως την αποκάλεσε ο πολιτικά ανυπάκουος Θορώ), τιμημένος από την κατεξοχήν απαιτητική και σκληρή κοινωνία των εγκλείστων, αλλά και έχοντας κάνει περήφανους τους απογόνους σου…

Ό,τι κι αν νομίζουν αυτοί οι θρησκοθρεμμένοι που σε εκθειάζουν (ακόμα κι αν δηλώνουν «προοδευτικοί», ή «άθεοι»), η πράξη σου δεν θα αφυπνίσει κανέναν. Γιατί υπήρξες μάρτυρας της «οικονομικής κρίσης» και όχι πολεμιστής εναντίον των λαμογιών της. Θα λειτουργήσεις απλώς επιβεβαιωτικά για την γενική παραίτηση και παθητικότητα, θα γίνεις άλλο ένα σύμβολο χωρίς πρακτικό νόημα, άλλο ένα χριστιανορωμαίικο μελόδραμα, άλλη μια θεοποιημένη κλάψα για το απόλεμο κοινωνικό κοπάδι, άλλο ένα συναισθηματικό συρματόπλεγμα για το κοινωνικό μαντρί.

Όσο για το όπλο που κράτησες στα ανάξια χέρια σου, πήγε απλώς χαμένο. Άλλοι, θα ήξεραν καλύτερα πώς να το χρησιμοποιήσουν.

Θ. Λ.

10 σχόλια:

  1. Φρικτό και άνανδρο το κειμενάκι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν είναι έτσι ακριβώς. Δεν ξέρω το ΘΛ (πού γράφει, ποιος είναι;), αλλά το κείμενο πάσχει επειδή ουσιαστικά προτρέπει σε ένοπλο χτύπημα όχι επαναστατική πράξη, αλλά ως πράξη αξιοπρέπειας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. δεδομένου δε πως ο εν λόγω αυτόχειρας μια χαρά τα πέρναγε τότε αν έπρατε και ό,τι λέει το κείμενο απλώς θα είχαμε κι εδώ εναν Μπρέιβικ. Ήταν ψυχοπαθής κι όχι απελπισμένος κι ευττυχώς πυροβόλησε το κεφάλι του αντί το δικό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πώς τον ορίζεις, ρε φίλε, ως ψυχοπαθή; Έχεις κάποια γνωμάτευση; Και γιατί τον παρομοιάζεις με ένα φαφίστα αφού έκανε μόνος του την επιλογή του;

      Υπόψη ότι για μένα δεν είναι ήρωας. Αλλά όταν έχουμε τόσους νεκρούς ή τόσους ανθρώπους που αποπειρώνται (2 κάθε μέρα αναλογικά) να αυτοκτονήσουν, η πράξη του συνταξιούχου μας ενοχλεί; Γιατί να μην αναζητήσουμε τα αίτια της ενίσχυσης της αυτοκτονικότητας;

      Διαγραφή
    2. Πως τον ορίζω ως ψυχοπαθή; Θα σου πω. Όταν ένας άνθρωπος παίρνει σύνταξη υπερτριπλάσια του βασικού μισθού, έχει δικό του σπίτι τα παιδιά του τα μεγάλωσε και είναι υγιή κι αυτάρκη αλλά παρόλα αυτά μια ωραία μέρα τινάζει τα μυαλά του στον αέρα προλητπικά, για να ΜΗΝ πεινάσει όπως έγραψε, ε τότε αυτός είναι ψυχοπαθής. Διότι αν δεν είναι ψυχοπαθής τότε τι πρέπει να κάνουν οι νέοι που δουλεύουν για 500 ευρώ ή οι άνεργοι και οι ανασφάλιστοι; Και να τον κυνηγούσε και κανείς…; Να λεγα πως τον κυνηγούσε η ΕΣΑ, να ‘λεγα πως έχουμε δικτατορία και ούτε να μιλήσει δεν μπορούσε να το καταλάβω πως αυτοκτόνησε διότι δεν άντεξε την καταπίεση αλλά να αυτοκτονήσει ότνας καλοπληρωμένος με εκλεγμένη κυβέρνηση και (κυρίως) ν’ αυτοκτονήσει προληπτικά (για να μην…) ε αυτό είναι ψυχοπάθεια. Καραντι ψυχοπάθεια. Ξέρεις φίλε Δείμε, οι ευπαθείς ομάδες (παιδιά, υπερήλικες, ασθενείς κλπ) επηρεάζονται πολύ ευκολότερα και πολύ εντονότερα από την περιβάλλουσα ψυχολογία της μάζας και κάπου εκεί πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τις αφορμές της εν λόγω αυτοκτονίας διότι η αιτία είναι προφανέστατη. Ο άνθρωπος είχε ψυχολογικά προβλήματα (και δεν είναι ο μόνος) κι έχρηζε ιατρικής παρακολούθησης.

      Διαγραφή
    3. Την άποψή μου την έχω καταθέσει ήδη. Αν θες μπορείς να δεις του δύο συνδέσμους που έδωσα πιο κάτω στο Θοδωρή (αν έχασες χρονικά τις δύο αυτές αναρτήσεις).

      Διαγραφή
  4. Δείμε γιατί διαχωρίζεις την επαναστατική πράξη από την πράξη αξιοπρέπειας;
    Θ.Λ. (Θοδωρής Λαμπρόπουλος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κλείτωρ, σίγουρα ήταν ψυχοπαθής. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που "αντέδρασε".
    Αλλά αυτό που ήθελα να δείξω ήταν η πανηλίθια ηρωωοποίηση-εξιδανίκευση-μαρτυροποίηση του από τα χριστιανικώς διαπαιδαγωγημένα ποίμνια, που παριστάνουν τους "αγανακτισμένους" στην πλατεία Συντάγματος.
    Θ.Λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευτυχώς όμως που η ψυχοπάθεια δεν του βγήκε "αγωνιστικά" να κυνηγάει τον κ΄σομο με το πιστόλι στην πλατεία! Διότι φίλε η ψυχοπάθεια δεν κάνει διακρίσεις σε χριστιαναθρεμένους και μη. Το πως θ' αντιδράσει ένας ψυχοπαθής είναι ζαριά και είναι να μην σου κάτσει!

      Διαγραφή

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails