18 Μαΐου 2011

ΝΟΜΙΚΟΣ ΑΚΤΙΒΙΣΜΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΒΩΜΟ ΤΩΝ 12 ΘΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΕΟΥΣ

Δεδομένης της "κακοδιαχείρισης" της ενημέρωσης της κοινωνίας για το Βωμό των 12 Θεών (παρουσιάστηκε από την συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ ως "μάχη πολυθεϊστών κατά μετακινούμενων πολιτών, κατά αρχαιολόγων και ΗΣΑΠ", ενημερώνουμε για το νομικό ακτιβισμό που έλαβε χώρα από την οργάνωσή μας, αλλά και από ομάδα ενεργών πολιτών (που ΔΕΝ αποτελούν θρησκευτική μειονότητα).

1. ΜΗΝΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΗ ΦΘΟΡΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ
Στις 4/3 η Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα – «πλειάδες» (ΜΚΟ) κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου, μετά τη διαπίστωση ότι ξεκίνησαν εργασίες κατάχωσης σπουδαίων μνημείων της Αρχαίας Αθηναϊκής Αγοράς, με κυρίαρχο τον «ομφαλό» της, το Βωμό των 12 Θεών, χωρίς την απαιτούμενη άδεια.
Η μήνυση αυτή βρίσκεται σε στάδιο προκαταρκτικής εξέτασης, με εντολή του αρμόδιου Εισαγγελέα.
Υπάρχει η πληροφορία ότι υπήρξαν και μεταγενέστερες συναφείς μηνύσεις.

2. Αιτήσεις λήψης αντιγράφων του σχετικού φακέλου και αναφορές λόγω μη λήψης τους. Μέχρι και εισαγγελική παραγγελία λάβαμε προκειμένου να δώσει το ΥΠΠΟΤ τα σχετικά στοιχεία, η οποία, όμως, προσέκρουσε σε άρνηση εκτέλεσης.

3. Παράσταση ενώπιον του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) στις 22/3/2011, κατά τη συζήτηση του θέματος της κατάχωσης ή μη του Βωμού των 12 Θεών.

4. ΑΙΤΗΣΗ ΛΗΨΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ (ΕΔΔΑ)
Παράλληλα, απευθυνθήκαμε (στις 14/4/2011) στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, από το οποίο ζητήσαμε τη λήψη σχετικού ασφαλιστικού μέτρου. Άνοιξε στο Δικαστήριο του Στρασβούργου ο σχετικός φάκελος (Koutra c. Grece)

5. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ – ΔΙΚΕΣ ΣΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Η Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα – «Πλειάδες» ήταν διάδικος σε όλες τις Δίκες με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, παραστάθηκε δε με τους Δικηγόρους Αθηνών Ηλέκτρα Κούτρα (πρόεδρο) και Βασίλη Σωτηρόπουλο (νομικό της συνεργάτη), λαμβάνοντας ενεργά μέρος σε κάθε διαδικασία.
Τους αιτούντες πολίτες, υπερ των οποίων παρεμβήκαμε, εκπροσώπησε ο Δικηγόρος Αθηνών κ. Γιώργος Κόκκας.
ΔΙΚΗ ΤΗΣ 15ης/4: Έδωσε στους αιτούντες προσωρινή διαταγή περί μη κατάχωσης του Βωμού των 12 Θεών και του Ελέους, «περιφρουρώντας» την κατάσταση στην οποία βρισκόταν στις 12/4/11, όταν δηλαδή πολίτες και φορείς της κοινωνίας των πολιτών ζήτησαν προστασία από το φυσικό τους Δικαστή.
ΔΙΚΗ ΤΗΣ 26ης /4: Δεκτό το Αίτημα των πολιτών για αναβολή, προκειμένου να ενημερωθούν στοιχειωδώς για το περιεχόμενο της Αίτησης Ανάκλησης προσωρινής διαταγής
ΔΙΚΗ ΤΗΣ 27ης /4: «ΧΑΜΕΝΟΙ» ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, Ο ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Ο ΗΣΑΠ - «ΝΙΚΗΤΗΣ» Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ «ΑΚΤΩΡ – ΜΟΧΛΟΣ»
Ναι, πράγματι, δεν δικαιώθηκε ούτε ο ΗΣΑΠ, ούτε ο Υπουργός Πολιτισμού, ούτε το Δημόσιο, όπως εκπροσωπείται δια του Υπουργού Οικονομικών. Η αίτησή τους απορρίφθηκε για δεύτερη φορά. Δικαιώθηκε όμως η Κοινοπραξία «Άκτωρ» και «Μοχλός», που εκτελούσε το έργο. Ως προς αυτήν, στις 27/4 έπαψε να ισχύει η από 15/4 προσωρινή διαταγή (περί μη κατάχωσης του μνημείου) του αρμόδιου δικαστηρίου ασφαλιστικών μέτρων, γιατί «δεν είχε ακουστεί στο πρώτο δικαστήριο». Πώς έγινε αυτό; Ενώ είχε κληθεί ο Άκτωρ ως εταιρία, δεν είχε κληθεί ως κοινοπραξία με το Μοχλό (και ήταν φυσικό, αφού καμιά δημοσιότητα δεν υπήρχε, παρόλο που οφειλόταν να επιτραπεί έγκαιρα η πρόσβαση των πολιτών στο σχετικό φάκελο μετά από επανειλημμένες αιτήσεις τους). Το ότι είχε κληθεί ο Άκτωρ (στον οποίον, άλλωστε, κατακυρώθηκε το έργο) και το ότι τα γραφεία του, όπου οι πολίτες κοινοποίησαν, ήταν τα γραφεία ΚΑΙ της κοινοπραξίας, δεν φαίνεται να βάρυνε. ΄Ετσι, εκδόθηκαν την ίδια μέρα, από την ίδια Δικαστή, δυο αντιφατικές αποφάσεις. Έχαναν οι πολίτες, έχανε ο ΗΣΑΠ, έχανε το Υπ.Πολ., έχανε το Δημόσιο, αλλά κέρδιζε η κατασκευαστική κοινοπραξία. Όμως, για να συνεχίσει το έργο θα έπρεπε να έχει και αρχαιολόγο στον τόπο του Βωμού… Άρα οι πολίτες, παρότι τυπικά χαμένοι, είχαν και πάλι, στην ουσία, κερδίσει τη μάχη.

Μεταμεσονύκτια, την επομένη της ανάκλησης της προσωρινής διαταγής, πήγαν τρεις εργάτες να συνεχίσουν τις εργασίες. Χωρίς αρχαιολόγο –πράγμα που αφενός ήταν παράνομο, ως διακινδυνεύον το μνημείο, και αφετέρου καθιστούσε αυτομάτως και αυτοδικαίως άκυρη την Υπουργική Απόφαση που επέτρεπε την κατάχωση, η οποία, από τα ξημερώματα της 28ης Απριλίου, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι «καλύπτει» νομικά καμία εργασία (η έλλειψη παρουσίας αρχαιολόγου πιστοποιείται πλέον από δημόσιο έγγραφο – την καταγραφή συμβάντος του αρμόδιου ΑΤ Ακροπόλεως). Με άλλα λόγια, καμιά εργασία επί του Βωμού δεν εντάσσεται πλέον σε εγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο και συνεπώς θα πρέπει να γίνει δεκτό ότι απαγορεύεται αυστηρά!
Ο εισαγγελέας άφησε το πρωί τους εργάτες ελεύθερους, «λόγω της ασάφειας της απόφασης του δικαστηρίου των ασφαλιστικών μέτρων».

ΔΙΚΗ ΤΗΣ 29ης /4:
Κατά της «ασαφούς» αυτής ανάκλησης της προσωρινής διαταγής, στράφηκαν ξανά οι πολίτες, ζητώντας από το Δικαστήριο την επαναφορά της ισχύος της προσωρινής διαταγής περί μη κατάχωσης, έως ότου εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα των πολιτών (στις 2/8/11). Υπέρ των πολιτών παρενέβη το ΙΝΚΑ, επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, ότι «οι πολίτες – καταναλωτές δεν είναι εμπόρευμα». Η απόφαση εκδόθηκε τη Δευτέρα, 2 Μάη και έκανε δεκτή την αίτηση πολιτών και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, «ανακαλώντας την ανάκληση» που είχε πετύχει η εργολήπτρια κοινοπραξία κι απαγορεύοντας εκ νέου κάθε «μπάζωμα» του επιδίκου, ως την εκδίκαση της Αίτησης Ασφαλιστικών Μέτρων (που προσδιορίστηκε για τις 2 Αυγούστου του 2011).

HELLENIC ACTION FOR HUMAN RIGHTS - Pleiades

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails