11 Μαΐου 2010

Η λήθη των ιδίων κακών θρασύτητα γεννά

fthinoporini_isimeria_DSC04138 Στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε συμβαίνουν ανάμεσα στα όσα μεγάλα τραγικά και κάποια πράγματα που διαφεύγουν της προσοχής μας όχι τόσο επειδή δεν είναι σημαντικά αλλά ίσως διότι είναι τόσο κοινά και επαναλαμβανόμενα που υποσυνείδητα τα θεωρούμε αναμενόμενα και φυσιολογικά. Κι όμως όλα τούτα τα μικρά είναι τις περισσότερες φορές και ειδικά τώρα μέσα στην αναμπουμπούλα, αυτά τα οποία δίνουν το στίγμα της κοινωνίας μας.

Πριν λίγο καιρό λοιπόν κάποιοι έλληνες πολυθεϊστές τόλμησαν να σηκώσουν επιτέλους κεφάλι μετά από 16 αιώνες περίπου συνεχούς κατατρεγμού και διώξεων. Κάποιοι πολυθεϊστές λοιπόν αφού κατάφεραν να απεμπλακούν όπως όπως και κακήν κακώς από την μέγγενη του φασισμού που με δόλο και προβοκατόρικα τους έσφιγγε από παντού (και με δική τους ευθύνη πολλές φορές), προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα πράττοντας το αυτονόητο δικαίωμά τους και σήκωσαν έναν βωμό για να λατρεύουν τους θεούς τους έτσι όπως αυτοί τέλος πάντων τους εννοούν.

Οι απόψεις μου για τον χώρο των πολυθεϊστών είναι γνωστές και έχουν εκφραστεί πολλάκις από τούτο το μπλογκ. Είναι γεγονός πως στην πλειοψηφία τους ρέπουν δυνατά προς τον φασισμό και γνωστές ομάδες τους είναι άκρως φασιστικές. Όπως έχω επίσης εξηγήσει πως τούτο μου είναι ιδιαζόντως απεχθές και συμβαίνει κυρίως προβοκατόρικα. Ομολογουμένως οι φασιστο-προβοκάτορες τα έχουν καταφέρει καλά στην προσπάθειά τους να φασιστοποιήσουν τον πολυθεϊσμό με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κάποιοι κουκουλοφόροι έχουν καταφέρει να γκετοποιήσουν την αναρχία. Πάλι όμως ως γνωστό όπως ο κάθε κανόνας έτσι κι αυτός έχει τις εξαιρέσεις του. Δεν είναι όλοι οι πολυθεϊστές φασίστες σαφώς, ακόμα όμως και να είναι δεν παύουν να έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις που έχουμε όλοι.

Σήκωσαν λοιπόν έναν βωμό οι άνθρωποι για να λατρεύουν τους θεούς τους. Χωρίς να ενοχλούν κανέναν χωρίς φανφάρες και συνθήματα, χωρίς μισαλλοδοξία και κομπορρημοσύνη, χωρίς αποκλεισμούς και κυρίως χωρίς ταμπέλες μαζεύονται εκεί μια στο τόσο και κάνουν ό,τι κάνουν. Τίποτα παραπάνω απ’ ό,τι έχει δικαίωμα ο καθένας υποτίθεται να κάνει.

Μόνο υποτίθεται όμως. Τα μαντάτα μόλις προχθές έφτασαν στ’ αυτιά μου. Κάποιοι συνεχιστές μιας παράδοσης αιώνων πήγαν βρήκαν τον βωμό και τον διέλυσαν! Τον έκαναν κομμάτια και θρύψαλα. Με σφυριά και με τσάπες με νύχια και με δόντια έπεσαν πάνω του τα κτήνη και δεν άφησαν τίποτα. Σκόνη τον έκαναν, κυριολεκτικά σκόνη. Το «ιερό» εγκληματικό τους μένος δεν περιορίστηκε όμως μόνο στις πέτρες και τα μάρμαρα του βωμού. Με μίσος και μανία ξεπάτωσαν ξερίζωσαν και σκότωσαν και μερικά δεντράκια που με έρωτα προς την φύση είχαν αυτοί οι πολυθεϊστές φυτέψει και πρόσεχαν.

Το ποιοι κακούργοι εγκληματίες τα έκαναν όλα αυτά δεν είναι δύσκολο να το υποθέσει κάποιος. Λίγο αν διαβάσουμε ιστορία και λίγο να σκεφτούμε το μένος ανθρώπων που σκοτώνουν δέντρα είναι εύκολο να υποθέσουμε με ποιανού θεού τις εντολές λειτούργησαν τα βάνδαλα υποκείμενα, τα σιχάματα της ανθρώπινης υπόστασης. Ξέρουμε δα ποιοι στους αιώνες των αιώνων καίνε δέντρα και ανθρώπους. Ξέρουμε δα ποιοι στους αιώνες των αιώνων εξαφανίζουν ο,τιδήποτε δεν προσκυνά το δόγμα τους. Αυτά είναι γνωστά και δεν αξίζει παραπάνω μελάνι. Αυτό όμως που δεν είναι γνωστό και θεωρώ απαραίτητο να καταγγελθεί είναι πως ακόμα σήμερα αυτοί οι ίδιοι πράττουν ακριβώς τα ίδια που ανέκαθεν έπρατταν και τούτο είναι πλέον θέμα της κοινωνίας. Τούτο ξεφεύγει από τα στενά περιθώρια οποιασδήποτε θρησκείας ή λατρείας και πλέον αποδίδει τα της κοινωνίας στην κοινωνία.

Είναι θέμα ανεξιθρησκίας και αυτό μας αφορά όλους. Σήμερα είναι (πάλι) οι πολυθεϊστές και μετά; Αν αυτό το επιτρέψουμε τώρα μετά έχουν σειρά οι μουσουλμάνοι οι ινδουϊστές οι ταοϊστές οι άθεοι και γενικά όλοι όσοι δεν αρέσκονται να προσκυνούν σταυρούς και καντήλια; Η λαίλαπα που έχει λύσει τα οικονομικά της προβλήματα, η λαίλαπα που άεργη πάμπλουτη αφορολόγητη και καλοθρεμμένη δεν έχει τι άλλο να κάνει βγήκε πάλι παγανιά να καταστρέψει και να εξοντώσει. Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Θα το επιτρέψουμε κι αυτή την φορά;

Προσωπικά δηλώνω δημόσια από αυτό εδώ το προσωπικό ημερολόγιο πως θα υπερασπιστώ τα δικαιώματα των πολυθεϊστών μέχρι τελευταίας ρανίδας του αίματός μου, όπως άλλωστε κάνω για τα δικαιώματα όλων όσων κατατρέχονται από εξουσίες είτε πολιτικές είτε θρησκευτικές. Δεν έχουν κανένα δικαίωμα τα καθάρματα, τα όποια καθάρματα να καταστρέφουν τα ιερά των άλλων. Κανείς δεν έχει τέτοιο δικαίωμα! Με την ίδια θέρμη που θα φυλάξω τους χριστιανικούς ναούς από τυχόν βάνδαλους με την ίδια και περισσότερη θέρμη θα διαφυλάξω και τους βωμούς και τα ιερά δέντρα των πολυθεϊστών. Αν κάποιοι νομίζουν πως ζούμε ακόμα στον μεσαίωνα και στο βυζάντιο κάνουν λάθος και τούτο το λάθος όχι μόνο θα τους υποδειχτεί αλλά αν συνεχίσουν έτσι θα υποστούν και τις συνέπειες. Του νόμου εννοείται.

Οι ίδιοι που σήκωσαν τον βωμό δεν κατήγγειλαν τίποτα. Δεν ξέρω γιατί. Ούτε μ’ ενδιαφέρει. Μπορεί να φοβούνται, μπορεί να έχουν συνηθίσει πιά, μπορεί να μην είναι σε θέση να κατανοήσουν πως εδώ δεν διακυβεύονται μόνο τα ιερά τους αλλά ολόκληρη η κοινωνία και η ανοχή σε εγκληματίες, μπορεί ακόμα και να τους αρέσει… πολλά τα «μπορεί» που δεν τα ξέρω. Αυτό που ξέρω είναι πως η σιωπή τους είναι λάθος και υποθάλπει το έγκλημα. Εγώ για άλλη μια φορά δεν θα σιωπήσω. Και δεν θα μιλήσω φυσικά ως αυτόκλητος δικηγόρος αλλά ως πολίτης που βλέπω και κρίνω. Δεν μ’ ενδιαφέρει αν οι ίδιοι θέλουν να υπερασπιστούν τα ιερά τους και τα δικαιώματά τους. Δεν μ’ ενδιαφέρει διότι αυτά ανήκουν σε όλους και καθένας που νοιώθει λίγο άνθρωπος οφείλει να τα υπερασπιστεί άσχετα αν τον επηρεάζουν άμεσα ή όχι. Καταγγέλλω λοιπόν! Καταγγέλλω και ας είμαι ο μοναδικός και μόνος διότι «η λήθη των ιδίων κακών θρασύτητα γεννά» όπως σωστά είπε ο σοφός Δημόκριτος. Κι εγώ δεν ξεχνώ…!!!

17 σχόλια:

  1. Γι'αυτό ως χώρα είμαστε όπως είμαστε άλλωστε. Και γι'αυτό ψηφίζουμε ότι ψηφίζουμε. Και γι'αυτό οι ταγοί μας έχουν αποθρασυνθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η τάση του να υπερασπίζουμε μόνο ότι μας συμφέρει και ότι ανήκει στην ιδεολογία μας, ευθύνεται πιστεύω κατα κύριο λόγο για την κατάντια μας. Εντασσόμαστε σε ομάδες και ασυνείδητα κάποια στιγμή φτάνουμε στο σημείο να τους θεωρούμε όλους εχθρούς και να τους αντιμετωπίζουμε με προκατάληψη. Θέλουμε να είμαστε κυρίαρχοι και πρωτοπόροι, γιατί πιστεύουμε πως εμείς κουβαλάμε όλο το δίκαιο πάνω μας. Και το τραγικό είναι ότι η ένταξη σε ομάδες γεννά επίσης παραλογισμό. Ακόμα και εσένα φίλε Κλείτωρ, άμα σε διαβάσει ένας παπάς ή ένας κολλημένος Χριστιανός, πολύ πιθανό να θεωρήσει ότι είσαι δωδεκαθεϊστής προπαγανδιστής. Εκεί φτάσαμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έτσι όπως τα λες είναι φίλε Crux. Αδυνατούν οι περισσότεροι να εννοήσουν πως υπάρχουν άνθρωποι που δεν ανήκουν πουθενά σε καμία ομάδα και κανένα δόγμα. Κι επειδή ακριβώς αδυνατούν να κατανοήσουν κολλάνε ταμπέλες δεξια κι αριστερά διότι μόνο μέσα από το πρίσμα την όποιας ταμπέλας μπορουν να δουν τον κόσμο. Αν βγάλουν την ταμπέλα απλως δεν καταλαβαίνουν τίποτα! Γι αυτό και είμαστε στα χάλια που είμαστε όπως λέει σωστά ο Πολύκαρπος.
    Επειδή λοιπόν το ξέρω πως σκέφτονται (αν και όσοι σκέφτονται) αδιαφορώ για το τι θα νομίσουν για μένα οι διάφοροι. Επικεντρώνομαι στο τι είμαι και όχι στο τι μου λένε (οι κολλημένοι)ότι είμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να τα καταγγείλουν πού; Ποιος να είναι ο αρμόδιος φορέας για τις καταστροφές βωμών άραγε. Μήπως συγχρόνως καταγγείλουν και τον εμπρησμό του γύρω δάσους το περασμένο καλοκαίρι. Καταστροφή απείρως μεγαλύτερη από τον οποιοδήποτε διασκορπισμό μερικών πετρών σε ακτίνα 10 μέτρων από μερικούς εβραιόψυχους ενορίτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τι πα να πεί που; Παντου. αν δεν ξέρουν ας ρωτήσουν δημόσια.
    Όταν καιγόταν το δάσος όλοι το βλέπαμε και πολλοί τρέχαμε και ακόμα τρέχουμε, φανηκε, τέθηκε η κοινωνία απέναντι στις ευθύνες της, βούηξε ο τόπος.

    Είναι η πρώτη και τελευταία φορά που εδώ μέσα χρησιμοποιείς ρατσιστικό χαρακτηρισμό όπως "εβραιόψυχους".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μην νευριάζεις. Μια ερώτηση έκανα. Το 'παντού' δεν είναι απάντηση, ούτε το 'αν δεν ξέρουν ας ρωτήσουν'. Να ρωτήσουν ποιόν, το γραφείο πληροφοριών του δασαρχείου πεντέλης; Ή το greek helsinki monitor που υπεραπασχολείται στο να ανακαλύπτει καταπιεσμένες μειονότητες δώθε-κείθε;

    Όταν καιγόταν το δάσος (μιλάω επειδή ήμουν εκεί) όλοι έτρεχαν ναι, αλλά για να σώσουν τα φτωχικά τους (έχεις υπ'όψη σου φαντάζομαι τις συνοικίες βορειοδυτικά της πεντέλης). Και να είσαι σίγουρος πως, αν δεν απειλούνταν 'κατοικημένες περιοχές' δεν θα βούιζε κανένας τόπος, το πολύ-πολύ να βούιζε καννα μελίσσι στην ερημιά.

    Επίσης, από που κι ως που το εβραιόψυχος είναι ρατσιστικός χαρακτηρισμός; Το εβραίος δεν αναφέρεται σε ράτσα αλλά σε θρησκεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με νευριάζεις.
    Να κάνουν ανακοίνωση να το μάθει ο κόσμος. Αυτό είναι το παντού. Να ρωτήσουν δημόσια αν υπάρχει τρόπος προσφυγής και αν κάποιος ξέρει να απαντήσει.
    Περί του εμπρησμού του δάσους μιλάς με υποθέσεις.

    Σε ενοχλεί το Ελσίνκι; Γιατί; Δεν υπάρχουν λες μειονότητες στην Ελλάδα;

    Η θρησκεία είναι ιουδαϊκή όχι εβραϊκή. Μπορεί κάποιος να είναι ιουδαίος χωρίς να είναι εβραίος το γένος. Μην το κάνεις κι εσύ σαν τους παπάδες όπου έλλην = χριστιανός. οκ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. http://ec.europa.eu/employment_social/fdad/cms/stopdiscrimination?langid=el

    ορίστε που μπορούν να απευθυνθουν... αλλά ξέχασα... αυτό το προβοκάρουν εκ των έσω... για να μην λέμε μαλακίες δηλαδή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νομίζω ανακοίνωση σε φόρα έγινε. Το έβγαλες κι εσύ στο blog σου. Άλλαξε τίποτα; Θα το θυμάται κανείς την επόμενη φορά που θα καταστραφεί βωμός και θα πει "α ναι, αυτός ο βωμός είχε ξανακαταστραφεί"; Δεν νομίζω. Αυτά είναι για να ασχολούμαστε μεταξύ μας με τους ενορίτες της τοπικής ενορίας. Λεπτομέρειες στα απόνερα μιας χώρας κατεστραμμένης εδώ και αιώνες. Το αν θα πέσουν λίγες πέτρες ακόμα, λίγο ενδιαφέρει τον μέσο ελλαδίτη. Αν τον ενδιέφερε, θα είχε φτιάξει ήδη τους δικούς του βωμούς.

    Ναι υπάρχει το τιτοϊκό έθνος στην μακεδονία, με 4000 φανατικούς βουλγαρόφωνους νοσταλγούς μιας διαφορετικής έκβασης του εμφυλίου. Υπάρχει και η μειονότητα των αγγλόφωνων που έχουν πάρει το proficiency... Απορώ πως δεν τους έχει ανακαλύψει ακόμα το ελσίνκι.

    Μετά την διασπορά 'ιουδαίος' και 'εβραίος' ορίζουν θρησκεία, οι χάζαροι καλούνται εβραίοι παρ'ότι προσύλυτοι, οι ασκενάζι καλούνται εβραίοι παρ'ότι δεν έχουν καμμία σχέση με σημίτες. Τεσπα, αν δε σου αρέσει το εβραιόψυχος, θα λέω ιουδαιόψυχος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. http://ec.europa.eu/employment_social/fdad/cms/stopdiscrimination?langid=el

    αν ακολουθήσεις τον σύνδεσμο για τα National Equality Bodies (κατά τόπους οργανώσεις, όπου μπορεί κάποιος να απευθυνθεί) θα καταλήξεις εδώ
    http://www.equineteurope.org/361.html#anchor%20greece
    και μετά στον 'συνήγορο του πολίτη'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ήδη κάτι έχει αλλάξει με την ελάχιστη δημοσιοποίηση του θέματος. Δεσμεύομαι για περισσότερα.

    Επί της ουσίας. Επικοινωνήστε είτε γραπτά είτε τηλεφωνικά με την οργάνωση κατα των διακρίσεων. Θα βγάλετε άκρη, να είσαι βέβαιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. κάτι άλλο που θέλω να παρατηρήσω:

    "με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κάποιοι κουκουλοφόροι έχουν καταφέρει να γκετοποιήσουν την αναρχία"

    ωραίος αυτός ο συνειρμός, όμως τι είναι η αναρχία αν όχι αυτό που βλέπουμε από τους κουκουλοφόρους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αυτό Γιώργο είναι πολύ μεγάλο θέμα και οπωσδήποτε όχι για σχολιασμό εκτός θέματος.
    Αν σ' ενδιαφέρει τι είναι η αναρχία ψάξε πάρε διάβασε μελέτα και τα συζητάμε. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Εμένα η δικιά σου άποψη με ενδιαφέρει, όχι του οποιουδήποτε θεωρητικού της αναρχίας. Αλλά έχεις δίκιο, είμαι εκτός θέματος. Θα σου ξαναθέσω την ερώτηση όμως, δεν το ξεχνάω. :-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ok μόλις βρω χρόνο θα ανεβάσω ένα παρεμφερές θέμα για να συζητήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μήπως γνωρίζεις που ήταν ο βωμός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. έχουν χάρτη στην σελίδα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails