Εδιωξαν την... αιρετική διευθύντρια, επανέφεραν το «Πάτερ Ημών» και κατάργησαν τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας και επιμόρφωσης στους μετανάστες γονείς
3/2/2008
Δεξιάς... παρούσης πάσα πρωτοτυπία παυσάτω στο ελληνικό σχολείο. Με αυτό το σλόγκαν φαίνεται ότι πορεύονται και οι γαλάζιοι διευθυντές που ανέλαβαν την «αναμόρφωση» των σχολείων μας.
Η τάξη επανήλθε στο 132o Δημοτικό της Γκράβας μόλις απομακρύνθηκε η... αιρετική διευθύντρια Στέλλα Πρωτονοτάριου.
Στο σχολείο που το 72% των μαθητών είναι παιδιά μεταναστών, η διδασκαλία της μητρικής τους γλώσσας σταμάτησε, τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας στους γονείς τους καταργήθηκαν, ενώ το «Πάτερ Ημών» επανήλθε ως πρωινή προσευχή, απαλλάσσοντας τους μαθητές από τους στίχους του Ρίτσου που πρόσκαιρα το είχαν αντικαταστήσει για να μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από τη θρησκεία τους.
Ολα πλέον λειτουργούν θεσμικά και χριστιανικά στο σχολείο, με... «πνεύμα και ηθική».
Οι προθέσεις άλλωστε του νέου διευθυντή που αντικατέστησε τη Στέλλα Πρωτονοταρίου μετά τις κρίσεις για τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ήταν σαφείς από την πρώτη του μέρα στο σχολείο: «έχω μάθει ότι ήρθα στα Ζωνιανά της εκπαίδευσης και ότι δεν θα περάσω καλά.
Εργο εννέα χρόνων
Αφήστε τα όλα και πάμε έξω για το "Πάτερ Ημών"», είπε στους δασκάλους που εμβρόντητοι καταλάβαιναν πως ό,τι είχαν με προσωπικό κόπο και μεράκι καταφέρει κοντά 9 χρόνια, θα καταστρεφόταν μέσα σε λίγες μέρες.
Δάσκαλοι, γονείς και μαθητές μιλούν για πολιτική δίωξη της πρώην διευθύντριας που στόχο είχε να ανακόψει κάθε δημιουργική πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών του 132ου δημοτικού. Κι ενώ το σχολείο είχε επανειλημμένως διακριθεί και τιμηθεί για τις καινοτόμες δράσεις του -ακόμη και φοιτητές από το πανεπιστήμιο του Μπρίστολ το είχαν επισκεφθεί για να δουν τις καινοτόμες δράσεις των δασκάλων του- η πρώην διευθύντριά του έλαβε κατά τις πρόσφατες κρίσεις (με προσωπική συνέντευξη) τη χαμηλότερη βαθμολογία των εν ενεργεία διευθυντών και... διορίστηκε πάλι διευθύντρια στο ακριβώς απέναντι σχολείο!
Τα τελευταία 9 χρόνια οι δάσκαλοι του 132ου οργάνωσαν μαθήματα ελληνικών για τους γονείς που δεν ήξεραν ελληνικά, φροντιστήρια της μητρικής γλώσσας των μαθητών από άλλες χώρες και ενέταξαν το σχολείο σε πλήθος προγραμμάτων επιμόρφωσης. Κι όλα αυτά με προσωπική εθελοντική προσπάθεια και εργασία. Τα πάντα όμως τελείωσαν από την πρώτη μέρα που ο νέος διευθυντής ανέλαβε καθήκοντα, ξαναφέρνοντας το σχολείο στο... ακριβές ωρολογιακό του πρόγραμμα.
«Η πολιτική και οι πρακτικές που εφαρμόζονταν στο σχολείο ενόχλησαν απ ό,τι φαίνεται διπλά κάποιους κύκλους του υπουργείου από τη μία, γιατί ήταν αντίθετες με τις αναχρονιστικές αντιλήψεις τους, και από την άλλη γιατί παράγονταν με διάλογο και πειραματισμό μέσα στο σχολείο και όχι στα γραφεία τους», λένε στο «Εθνος της Κυριακής» οι δάσκαλοι του 132ου σχολείου.
Επερωτήσεις στη Βουλή
Το θέμα έχει φτάσει και στη Βουλή, με επερωτήσεις που κατέθεσαν ο Νάσος Αλευράς και η Αννα Διαμαντοπούλου από το ΠΑΣΟΚ και ο Φώτης Κουβέλης από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο υφ. Παιδείας, Α. Λυκουρέντζος, πάντως, σε δημόσια τοποθέτησή του δήλωσε πως «δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός να αυθαιρετεί. Εδώ είμαστε για να τηρούμε τους νόμους».
Αντι προσευχής
Η μέρα ξεκινούσε με το «Πρωινό Αστρο» του Ρίτσου
«Καλέ θεούλη εμείς είμαστε καλά.
Κάνε εσύ καλέ θεούλη, να' χουν όλα τα παιδάκια ένα ποταμάκι γάλα, μπόλικα αστεράκια, μπόλικα τραγούδια...»
Με το «πρωινό άστρο» του Γιάννη Ρίτσου ξεκινούσαν τη μέρα τους οι μαθητές του 132ου Δημοτικού Σχολείου, ανεξάρτητα από τη θρησκεία τους. Με το ποίημα αυτό ο σύλλογος δασκάλων του σχολείου αντικατέστησε πριν από ενάμιση χρόνο το «Πάτερ Ημών» της πρωινής προσευχής.
«Δικαίωμα συμμετοχής στην πρωινή προσευχή έχουν όλα τα παιδιά του σχολείου», δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» η Στέλλα Πρωτονοτάριου. «Για τον λόγο αυτό βρήκαμε τη λύση του ποιήματος-προσευχής και μετά άλλα παιδιά έκαναν τον σταυρό τους και άλλα όχι.
Ελάχιστοι γονείς αντέδρασαν, οι υπόλοιποι είχαν εμπιστοσύνη στο σχολείο τους. Μόνο ένας ιερέας τηλεφώνησε στη διευθύντρια και την απείλησε ότι θα την καταγγείλει στην Ιερά Σύνοδο», μας λέει. «Εμείς προσπαθήσαμε να βρούμε τα στοιχεία των θρησκειών που μας ενώνουν, όχι που μας χωρίζουν».
Χάνεται ένα πολυπολιτισμικό πείραμα στην Γκράβα
Φαινόμενα αυταρχισμού και μισαλλοδοξίας καταγγέλλει η ΔΟΕ
«Το τελευταίο διάστημα», όπως έχουμε καταγγείλει, «καταγράφεται στην εκπαίδευση με την ευθύνη των οργάνων της διοίκησης και την κάλυψη του ΥΠΕΠΘ έξαρση των φαινομένων αυταρχισμού και διώξεων, τρομοκράτησης, μισαλλοδοξίας και ρεβανσισμού κατά συναδέλφων.
Σε συνδυασμό, δε, με όσα εξελίσσονται στο 132ο Δημοτικό Σχολείο εγείρονται σοβαρά ζητήματα για τον πολιτικό προσανατολισμό και την ιδεολογική κατεύθυνση της ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, στα οποία δεν πρόκειται να μείνουμε απαθείς», καταγγέλλει η ΔΟΕ.
Οι καινοτομίες του 132ου Δημοτικού που σταμάτησαν
- Μαθήματα ελληνικής γλώσσας στους μετανάστες γονείς.
- Εκδοση σχολικών ανακοινώσεων σε τρεις γλώσσες.
- Επιμόρφωση των γονέων.
- Διδασκαλία μητρικής γλώσσας.
- Παραγωγή κιν/φικών ταινιών (Α' βραβείο Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας).
- Το σχολείο βραβεύτηκε το 2003 από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.
- Προγράμματα για την υγεία, το περιβάλλον, την πρόληψη των ναρκωτικών κ.ά.
ΜΑΡΙΑ ΨΑΡΑ
Κλείτωρ, αγαπητέ,
ΑπάντησηΔιαγραφήθλίβομαι βαθύτατα από τη δεξιο-χουντο-θεοκρατική λαίλαπα, που έχει ενσκήψει και καταδυναστεύει τη χώρα μας, ενώ ήδη βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα...
Γυμναστές(!) οδηγούν με το ζόρι ολόκληρα σχολεία σε υποχρεωτικό εκκλησιασμό (όπως επί χούντας), φυσικοί(!) κάνουν "κατηχητικό", θεούσοι διευθυντές και διευθύντριες καλούν στα σχολεία παπάδες ("πνευματικούς" τους λένε), για "εξομολόγηση" των μαθητών... Πραγματικά ο μεσαίωνας μας έχει ζώσει από παντού! Δε με νοιάζει πλέον τι κάνουν οι άλλοι για να αμυνθούν (έχω απογοητευθεί από την ατολμία των πάντων), τον εαυτό μου ενδιαφέρομαι να προστατέψω από την πλημμυρίδα της αλογίας που κατακλύζει τα πάντα!
αγαπητέ μινιμαλιστ έχεις απόλυτο δίκιο. Θα ασχοληθώ σε ξεχωριστό θέμα με αυτές σου τις παρατηρήσεις. Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ ενδιαφέρον. Ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφή