19 Ιανουαρίου 2012

παρανόμως αναγράφεται το θρήσκευμα στα απολυτήρια

Εξηγήσεις από την Ελλάδα θα ζητήσει η Κομισιόν σχετικά με την αναγραφή του θρησκεύματος στους απολυτήριους τίτλους σπουδών, καθώς αυτή η πρακτική προσκρούει σε κοινοτική οδηγία η οποία απαγορεύει την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, περιλαμβανομένων των θρησκευτικών ή φιλοσοφικών πεποιθήσεων.

Το ζήτημα ανακινήθηκε ύστερα από ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ν. Χουντή προς την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αρμόδια Επίτροπο της ΕΕ για θέματα δικαιοσύνης, θεμελιωδών δικαιωμάτων και ιθαγένειας κυρία Βίβιαν Ρέντινγκ στην οποία γνωστοποίησε ότι στους απολυτήριους τίτλους που απονέμουν τα Γυμνάσια και Λύκεια στην Ελλάδα περιλαμβάνεται υποχρεωτικά και η αναγραφή του θρησκεύματος του μαθητή ή της μαθήτριας.

Ο κ. Χουντής ενημέρωσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και ανεξάρτητων αρχών στην Ελλάδα, που εναντιώνονται στην αναγραφή του θρησκεύματος στα απολυτήρια και ζήτησε το σεβασμό της Χάρτας Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ και την εφαρμογή της Οδηγίας 95/46 για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Όπως σημειώνει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, η Κομισιόν «θεωρεί παράνομη την αναγραφή του θρησκεύματος στους απολυτήριους τίτλους» και θα ζητήσει από την Ελλάδα «να αλλάξει την πρακτική της αναγραφής του θρησκεύματος στους απολυτήριους τίτλους σπουδών, αφού κάτι τέτοιο έρχεται σε αντίθεση όχι μόνο με την Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και με τις διατάξεις της Οδηγίας 95/46/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ένωσης «για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα»».

Πιο αναλυτικά, στην απάντησή της εξ' ονόματος της Κομισιόν, η αρμόδια Επίτροπος κ. Ρέντινγκ, αναφέρει ότι η Οδηγία 95/46 προβλέπει ότι «τα κράτη μέλη απαγορεύουν την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που παρέχουν πληροφορίες για τη φυλετική ή εθνική καταγωγή, τα πολιτικά φρονήματα, τις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις, τη συμμετοχή σε συνδικαλιστικές οργανώσεις, καθώς και την υγεία και τη σεξουαλική ζωή». Επισημαίνει μάλιστα ότι «αυτή η απαγόρευση οφείλεται στην ιδιαιτέρως ευαίσθητη φύση των εν λόγω δεδομένων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται οι «θρησκευτικές πεποιθήσεις».

Επίσης, στην απάντησή της η κυρία Ρέντινγκ τονίζει ότι «το άρθρο 8 παράγραφος 4 επιτρέπει στα κράτη μέλη, «όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι δημοσίου συμφέροντος», να θεσπίσουν και άλλες παρεκκλίσεις εφόσον παρέχονται οι «δέουσες εγγυήσεις» (...) συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα πρέπει να είναι «κατάλληλα, συναφή προς το θέμα και όχι υπερβολικά σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους συλλέγονται και υφίστανται επεξεργασία»».

Και καταλήγει: «Θα έρθει σε επαφή με τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, προκειμένου να καταστούν σαφείς οι λόγοι στους οποίους βασίζεται η επεξεργασία δεδομένων θρησκευτικού χαρακτήρα στο πλαίσιο των απολυτηρίων τίτλων σπουδών, καθώς και να διευκρινιστεί ποιες εγγυήσεις παρέχονται από την εθνική νομοθεσία».

Σε δηλώσεις του, ο κ. Χουντής σημείωσε ότι η απάντηση της Επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι σαφής και κατηγορηματική, η αναγραφή του θρησκεύματος στους απολυτήριους τίτλους σπουδών «είναι παράνομη και πρέπει να απαγορευτεί».

Μάλιστα, εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στην υπουργό Παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, τονίζοντας ότι προκαλεί εντύπωση η «επιλεκτική νομιμοφροσύνη» της. Όπως επεσήμανε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, «από τη μια, σαν «εισαγγελέας υπεράσπισης του Μνημονίου», κουνά το δάχτυλο στην ελληνική κοινωνία, στους άνεργους και τους χαμηλόμισθους, και απαιτεί να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα όσα ζητά η Κομισιόν και η Τρόικα για τη φτωχοποίηση της Ελλάδας και για τις συνταγές ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, και από την άλλη ενώ γνωρίζει άριστα την Οδηγία για τις θρησκευτικές διακρίσεις αφού υπήρξε Επίτροπος της ΕΕ, «ξεχνά» να εφαρμόσει την Κοινοτική Νομοθεσία προφανώς για μην υπάρξει «βλάσφημη» και προκαλέσει έτσι τη «θεία οργή» της εκκλησίας».

ΤΟ ΒΗΜΑ

2 σχόλια:

  1. Δυστυχώς, η ΕΕ δεν μπορεί να επέμβει σε ζητήματα εκπαίδευσης/παιδείας και δεν ξέρω πόσο θα ληφθεί υπόψη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ας καταγραφεί καταρχήν η παρανομία να ξέρουμε ότι είναι παράνομο και μετά συνεχίζουμε βήμα το βήμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails