ΓΙΑΤΙ ΟΙ δεκαεξάχρονοι και δεκαεπτάχρονοι καταλαμβάνουν τα σχολεία; Για να μην ισχύσει η βάση του δέκα. Για να μην αφαιρεθούν είκοσι σελίδες από την ύλη της Ιστορίας. Για χαβαλέ.
Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος, η πλευρά που η κυβέρνηση προτιμά να κοιτάζει. Υπό το πρίσμα αυτό, τα υπόλοιπα αιτήματα είναι απλές προφάσεις. Οι ανεύθυνοι νεαροί μηρυκάζουν την απαίτηση της αύξησης των δαπανών για την Παιδεία και των καλύτερων αποδοχών για τους δασκάλους τους. Παρασύρονται και χειραγωγούνται από τους υποκινητές της κοινωνικής αναταραχής, εκείνους που για λόγους πολιτικούς σηκώνουν αναχώματα στη μεγάλη μεταρρύθμιση (για την οποία, ωστόσο, κανείς δεν έχει ακούσει το παραμικρό).
Πού βρίσκεται η αλήθεια; Ανάμεσα στα πολλά, ένας έφηβος καταληψίας ακούστηκε να λέει: «Θέλουμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο». Είναι σοβαρό αίτημα αυτό; Ναι, είναι σοβαρότατο αίτημα.
Τα παιδιά των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου περνάνε έξι ώρες τη μέρα στο σχολείο και σχεδόν άλλες τόσες στο φροντιστήριο. Στο φροντιστήριο μαθαίνουν τις τεχνικές για να ανταποκριθούν στις εξετάσεις που θα τους εισαγάγουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στο σχολείο, ως επί το πλείστον, σκοτώνουν την ώρα τους. Η αναζήτηση και η μετάδοση της γνώσης εκλείπουν όσο ανεβαίνουν οι τάξεις. Η παρουσία στο σχολείο καταλήγει σαν μια τερατώδης τυπική διαδικασία.
Το Λύκειο δίνει στα παιδιά μας το χειρότερο μάθημα ζωής. Να σπαταλάμε τον χρόνο μας (και μαζί το δημόσιο χρήμα) παριστάνοντας ότι μαθαίνουμε. Ύστερα, με το χρήμα των γονέων, να αναζητούμε τις άκρες για να λύσουμε τους γρίφους των Πανελλαδικών.
Μπροστά σ' αυτή την πραγματικότητα, η συζήτηση αν έχουν δίκιο ή όχι τα παιδιά που καταλαμβάνουν τα σχολεία χάνει το νόημά της. Αυτό που θα έπρεπε να συζητάμε, πριν από τις αλλαγές στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, είναι η εκ βάθρων μεταρρύθμιση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αλλά, αυτή η μεταρρύθμιση δεν φαίνεται πουθενά στον ορίζοντα των κυβερνητικών επιλογών. Ακόμα χειρότερα, βρίσκεται έξω από τον ορίζοντα αυτού που η παρούσα κυβέρνηση θα μπορούσε να συλλάβει. Οπωσδήποτε, έξω από τον ορίζοντα των δυνατοτήτων της.
ΤΑ ΝΕΑ , 20/10/2006 , Σελ.: N15
Κωδικός άρθρου: A18670N152
ID: 542099
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!