Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

4 Αυγούστου 2009

Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά Μουσείου Ακρόπολης για λογοκρισία βίντεο Γαβρά

Παρακολουθώ μέρες τώρα από κοντά το θέμα της λογοκρισίας που επέβαλλε η εκκλησία στο έργο του κυρίου Γαβρά. Ομολογώ πως περίμενα ότι δεν θα περάσει στα ψιλά ένα θέμα που έχει κάνει ήδη τον γύρο του κόσμου.

Επιτέλους! Άνθρωποι σώφρονες και ανιδιοτελώς πράττοντες προχώρησαν σε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων. Καιρός ήταν! Εύγε για άλλη μια φορά στο ΕΠΣΕ για την πράγματι καίρια αντίδρασή του. Δηλώνω δημοσίως την αμέριστη συμπαράστασή μου και την όποια βοήθεια τυχόν μπορώ να προσφέρω.

Το θέμα είναι μεγάλο. Είναι μεγαλύτερο απ’ όλους εμάς και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπισθεί. Ορθώς λοιπόν το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι προχώρησε στην αίτηση ασφαλιστικών μέτρων. Ορθότατα και καίρια έπραξε διότι αυτά τα τεράστια θέματα δεν μπορούν και δεν τους αξίζει να περιορίζονται σε αντιδράσεις μιας χούφτας φασιζόντων ζηλωτών, γραφικών με ντουντούκες, περικεφαλαίες και χλαμύδες, που όλη τους η έννοια είναι πως θα μπορέσουν να διαφημιστούν προς άγρα ανυποψίαστου ποιμνίου, πατώντας πάνω στα πτώματα της δημοκρατίας της ανεξιθρησκίας και της ιστορικής αλήθειας.

Το θέμα της λογοκρισίας του έργου του κυρίου Γαβρά δεν άπτεται ούτε του Ιαχβέ ούτε του Δία. Αυτά είναι γελοιότητες αθλίων. Είναι πολιτικό το θέμα και άπτεται των δικαιωμάτων του πολίτη και του δημοκρατικού πολιτεύματος (που δεν έχουμε) και ο τρόπος αντιμετώπισής του άπτεται των δικαιωμάτων του ανθρώπου και όχι των πάσης φύσεως θρησκειών. Η θρησκεία (μπλιαχ) είναι προσωπικό θέμα του καθενός αλλά η δημοκρατία είναι θέμα όλων μας και κάποια στιγμή η εκκλησία των τεμπέληδων παπάδων και των βρωμερών καλόγερων πρέπει να καταλάβει πως σήμερα λειτουργούμε βάση των ανθρώπινων νόμων. Αν αυτοί επιμένουν να λειτουργούν βάση των… θεόπνευστων δογμάτων τους και της μοναδικής τους θεϊκής παράνοιας ας τα κρατήσουν για τους εαυτούς τους και τα σπίτια τους.

Δυστυχώς στο ελλαδιστάν που ζούμε έπρεπε να περιμένουμε από το ΕΠΣΕ να κάνει την σωστή κίνηση. Ούτε τα κόμματα ούτε άλλος δημόσιος “φορέας” κουνήθηκε προς αυτή την κατεύθυνση. Διότι πίσω απ’ όλα αυτά κρύβονται τα συμφέροντα της (όποιας) θεοκρατίας και είναι ακριβώς αυτή η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων εκ μέρους του ΕΠΣΕ που το κατοχυρώνει ως εκτός συμφερόντων σε αντίθεση τόσο με τους δημόσιους φορείς όσο και με τις κατά τόπους… εταιρείες γραφικών αλμπάνηδων που δρουν βάση κερδοσκοπικού (είτε σε χρήμα είτε σε ποίμνιο) ενδιαφέροντος.

Το μπαλάκι λοιπόν στην δικαιοσύνη για να πάρει το θέμα τις διαστάσεις που του αρμόζουν. Και ας μην ξεχνάμε πως και οι κρίνοντες κρίνονται. 

Εύγε για άλλη μια φορά τόσο στον κύριο Δημητρά όσο και στον κύριο Σωτηρόπουλο. 

  

 

Το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ), η μόνη ελληνική Μη Κυβερνητική Οργάνωση - μέλος της Διεθνούς Οργάνωσης Ανταλλαγής Πληροφοριων για την Ελευθερία της Έκφρασης (International Freedom of Expression Exchange – ΙFEX - http://ifex.org/) προσέφυγε σήμερα στην Ελληνική Δικαιοσύνη για την αφαίρεση σκηνής από το video του Κώστα Γαβρά που προβάλλεται στο Μουσείο Ακρόπολης.

 

Ο Παναγιώτης Δημητράς (Εκπρόσωπος ΕΠΣΕ) και ο Βασίλης Σωτηρόπουλος (Νομικός Σύμβουλος του ΕΠΣΕ) κατέθεσαν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, επικαλούμενοι το συνταγματικό δικαίωμά τους, ως επισκέπτες του Μουσείου, στην ανεμπόδιστη πρόσβαση στο έργο του γνωστού σκηνοθέτη που προβάλλεται στους δύο χώρους προβολών του Μουσείου Ακρόπολης. Το δικαίωμα του κοινού στην ανεμπόδιστη πρόσβαση σε δημοσιευμένα έργα τέχνης έχει αναγνωριστεί από σειρά αποφάσεων Δικαστηρίων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σε σχετικές υποθέσεις (υπόθεση βιβλίου Ε. Σωτηροπούλου, ταινίας Da Vinci Code, ταινίας Aλέξανδρος, βιβλίου Μ. Ανδρουλάκη) καθώς και με έγγραφα του Συνηγόρου του Πολίτη (υπόθεση έκθεσης «Outlook», υπόθεση όπερας «Ρούσαλκα»).

Υπενθυμίζεται ότι από το απόσπασμα 1 λεπτού και 40 δευτερολέπτων του εν λόγω video του Κώστα Γαβρά που προβάλλεται, η Διοίκηση του Μουσείου αφαίρεσε σκηνή 12 δευτερολέπτων στην οποία εμφανίζονται μορφές των πρωτοχριστιανικών χρόνων να απολαξεύουν τμήματα του αετώματος και της ζωφόρου του Παρθενώνα. Η υπόθεση απασχόλησε τα διεθνή μέσα ενημέρωσης (Reuters, Associated Press κλπ) ως μία περίπτωση λογοκρισίας που φέρεται ότι επιβλήθηκε από δυσαρεστημένους εκπροσώπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, ενώ ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Μουσείου, καθηγητής κ. Δ. Παντερμαλής, δήλωσε σε τηλεοπτικό κανάλι ότι προέβη σε αυτή την προσαρμογή επειδή διάφοροι ιστορικοί και βυζαντινολόγοι του εξέφρασαν την «δυσφορία» τους για την εν λόγω σκηνή.

Με την  αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, οι αιτούντες  ζητούν την προσωρινή ρύθμιση  κατάστασης, με την προβολή του  πλήρους αποσπάσματος του video, χωρίς  την αποκοπή της επίμαχης σκηνής και την ανάρτηση προειδοποιητικής πινακίδας που θα ενημερώνει το κοινό  σχετικά με την προβολή της σκηνής.

Η εκδίκαση της αίτησης ορίστηκε για το Δεκέμβριο 2009. Οι αιτούντες εκφράζουν την ευχή να συμμορφωθεί το Μουσείο και το Υπουργείο σε συντομότερο χρόνο προς τις επιταγές της ελευθερίας της έκφρασης, ώστε να παύσει ο διεθνής διασυρμός της χώρας από τα ΜΜΕ.

Ακολουθεί απόσπασμα από την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων:

    «Η συγκεκριμένη παραβίαση συνιστά προσβολή της προσωπικότητας των αιτούντων και ενδιαφερόμενων να παρακολουθήσουν το έργο, διότι δεν κρίνονται ώριμοι για να διαμορφώσουν μόνοι τους άποψη για το κατά πόσον τα ιστορικά γεγονότα συνέβησαν όπως τα αναπαριστά με την καλλιτεχνική του ματιά ο σκηνοθέτης, αναζητώντας στη συνέχεια τις τυχόν διαφορετικές απόψεις. Ο εν δυνάμει επισκέπτης του Μουσείου κρίνεται από τους καθ' ων εκ των προτέρων ανίκανος να δει με κριτικό μάτι και να αποφασίσει μόνος αν συμφωνεί ή όχι με το παρουσιαζόμενο video και γι' αυτό οι καθ' ων επενέβησαν για να αποκλείσουν την πρόσβαση του θεατή στις “βλαβερές” ή “ενοχλητικές” πληροφορίες που μεταδίδει στο έργο του ο καλλιτέχνης. Η συγκεκριμένη συμπεριφορά, όπως εκδηλώνεται με πράξεις (αποκοπή επίμαχης σκηνής από το έργο) και παραλείψεις (δηλωμένη άρνηση για αποκατάσταση του έργου μετά από την δημόσια και διεθνή κατακραυγή σχετικά με το συμβάν) συνιστά προσβολή της προσωπικότητας των αιτούντων, η οποία είναι διαρκής και τους αποκλείει από την ενάσκηση των ως άνω συνταγματικών τους δικαιωμάτων, δηλαδή της απρόσκοπτης ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους, της ελεύθερης λήψης πληροφοριών, της ακώλυτης πρόσβασης σε έργο τέχνης που προβάλλεται δημοσίως, της ανεμπόδιστης απόλαυσης του υφιστάμενου πολιτιστικού περιβάλλοντος.»

E-Lawyer

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails