Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

31 Μαρτίου 2009

Ο μεγαλύτερος καραγκιόζης IV

Προηγούμενα I, II, III
alex karagioz Πολλές πράγματι οι ελληνικές πόλεις που συνθηκολόγησαν με τον Αλέξανδρο. Κι εμένα κάποτε μου προκαλούσε εντύπωση όταν στο σχολείο με δίδασκαν πως οι Ελληνικές πόλεις συνθηκολογούσαν οικιοθελώς με τον Αλέξανδρο για το καλό της Ελλάδας. Ξεχνούσαν όμως να με διδάξουν την περίπτωση της Θήβας και ακόμα όταν στο λύκειο πιά η καταστροφή της Θήβας έμπαινε στο μάθημα αυτό ήταν με μια πρόταση μόνο: «Η Θήβα εξεγέρθηκε αλλά ηττήθηκε και καταστράφηκε».
Αλλά η πραγματικότητα είναι άλλη. Η καταστροφή ήταν τέτοια που όμοια της δεν είχε υπάρξει. Η φρίκη σκέπασε την Ελλάδα για πρώτη φορά σε τέτοιο βαθμό. Μιλάμε για ολοκληρωτισμό αλλά ας δούμε πως τα λέει ο Σιμόπουλος.
«Ο Αλέξανδρος φθάνει στον Ίστρο σφάζοντας διαγουμίζοντας εξανδραποδίζοντας και πυρπολώντας. και ξαφνικά διαδίδεται στην Ελλάδα η ψευδής είδηση ότι έπεσε σε κάποια μάχη. Αμέσως εξεγείρονται οι Θηβαίοι εξαιτίας της τυραννικής και αρπακτικής συμπεριφοράς της μακεδονικής φρουράς που είχε εγκατασταθεί στην πόλη μετά το συνέδριο της Κορίνθου. Πράγματι οι Μακεδονικές φρουρές αποτελούσαν στρατό κατοχής με δικαιώματα ζωής και θανάτου στις ελληνικές πόλεις. Καταδίκαζαν ανεπιθύμητους πολίτες σε θάνατο εξόριζαν αυθαιρέτως, δήμευαν περιουσίες. Το πολίτευμα της άμεσης δημοκρατίας καταλύθηκε, οι ελεύθεροι θεσμοί στραγγαλίστηκαν, η εξουσία πέρασε στα χέρια της εντόπιας ολιγαρχίας και των Μακεδόνων προστατών της.
Πληροφορείται την ανταρσία ο Αλέξανδρος σπεύδει στη Βοιωτία και πολιορκεί τη Θήβα. Οι πολίτες της πολέμησαν ηρωικά μέχρις εσχάτων. Μετά την άλωση δεν ζήτησε κανείς έλεος γονατίζοντας μπροστά στους εισβολείς. Ύστερα από τη σφαγή και τη λεηλασία ο Αλέξανδρος έσυρε στην αιχμαλωσία όλα τα παιδιά της πόλης αγόρια και κορίτσια. Για να τρομοκράτηση τις ελληνικές πόλεις και να αποθαρρύνει κάθε ένοπλη εξέγερση ο Αλέξανδρος που ξεπέρασε το Φίλιππο σε βαρβαρότητα και απανθρωπιά, έδωσε εντολή να ξεθεμελιωθεί η Θήβα. Κατέσφαξε 6000 άνδρες και πούλησε τα γυναικόπαιδα - 30.000 ψυχές- στις δουλαγορές. εξαίρεση έγινε μόνο για τους φίλους και πράκτορες του Φιλίππου και του Αλέξανδρου. Η πόλη ισοπεδώθηκε ιστορεί ο Αρριανός. Από την πώληση των αιχμαλώτων στά σκλαβοπάζαρα θα εισπραχθούν 440 τάλαντα δηλαδή ενάμιση τόνος αργύρου. Ήταν η πιο αποτρόπαιη βαρβαρότητα στον αρχαίο ελληνικό κόσμο.
Αμέσως μετά το ολοκαύτωμα ο νέος δυνάστης του ελληνισμού με τά κακούργα ένστικτα, όπως θα αποκαλύψει την κατοπινή ολέθρια δράση του, έδωσε εντολή στις ελληνικές πόλεις να μη δέχονται τους Θηβαίους που σώθηκαν ή να τους παραδίδουν για εκτέλεση. Και γενικά οι Θηβαίοι φυγάδες να διώκονται σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Έτσι ησύχασε από τους… διαφωνούντες αχάριστους. Απλώς δεν άφησε κανέναν ο ψυχοπαθής.
συνεχίζεται>>>

10 σχόλια:

  1. Όπως λέει κι ο Πολύκαρπος:

    Αν σκοτώσεις έναν είσαι δολοφόνος.
    Αν σκοτώσεις χιλιάδες είσαι μέγας.
    Αν τους σκοτώσεις όλους είσαι θεός...

    Ο Αλέξανδρος ήταν και μέγας και θεός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. To τραγικότερο της υπόθεσης εκείνης δεν είναι η απόφαση του Αλεξάνδρου, αλλά το γεγονός ότι η Θήβα πολιορκήθηκε από τα συμμαχικά στρατεύματα του .... Κοινού Συνεδρίου των Ελλήνων! Δηλαδή, κανένα από τις υποταγμένα ελληνικά κράτη δεν αντέδρασε με οποιονδήποτε τρόπο. Ακόμη χειρότερα, η Αθήνα τσακίστηκε να γλύψει τον αυτοκράτορα. Ο Αρριανός απαριθμεί και άλλα ξεφτιλίκια των νοτίων κρατών. Γιατί δεν έστειλαν ενισχύσεις στη Θήβα οι Αθηναίοι; Γιατί.... γιατί .... Ειλικρινά μου είναι αδύνατο να νοιώσω την παραμικρή συμπάθεια για τους ξεφτιλισμένους νότιους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα οποία "συμμαχικά στρατεύματα" είχαν πάψει να αποτελούνται από ελεύθερους πολίτες και είχαν μετατραπεί σε στράτευμα υπηκόων. Στην Ιλιάδα περάσαμε από την εποχή του πολεμιστή στην εποχή του στρατιώτη και στην «Αλεξανδρειάδα» απο την εποχή του στρατιώτη στην εποχή του στρατευμένου υπηκόου. Αυτό ήταν το τραγικότερο της ιστορίας κατά την γνώμη μου φίλε.
    Όλοι οι ιστορικοί παραδέχονται πως η καταστροφή της Θήβας έγινε προς παραδειγματισμό και ήταν πρωτόγνωρη ως ολοκληρωτική. Παράλληλα οι υπόλοιπες πόλεις γνώριζαν άριστα πως ήταν αδύναμες στρατιωτικά μπροστά στην σάριζα αλλά και στην πρωτοεμφανιζόμενη τότε τακτική συνδυασμού στρατιωτικών μονάδων. Τακτική που ο Φίλιππος είχε εφαρμόσει πρώτος και που ο Αλέξανδρος χρησιμοποίησε όσο γρηγορότερα μπορούσε, πριν κάποιοι σκεφτούν και οργανώσουν αντίμετρα. Γι αυτό φίλε μου και ο πόλεμος του Αλέξανδρου είχε την μεγάλη ταχύτητα και επέφερε ολοκληρωτική καταστροφή σε όποιον αντιστεκόταν.
    Συμφωνώ λοιπόν μαζί σου πως οι νότιοι ήταν πράγματι ξεφτιλισμένοι. Τους είχε ξεφτιλίσει ο Αλέξανδρος όπως ξεφτίλισε του Γάλλους, τους Πολωνούς, τους Άγγλους , τους Ρώσους και πολλούς άλλους ο Χίτλερ ή ο Ναπολέων για παράδειγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ το ξεφτιλίκι το εννοώ κάπως διαφορετικά. Όπως στο ανέκδοτο με το Φίλιππο, που του είπαν ότι η πολιορκούμενη πόλη έχει ψηλά τείχη και δεν τα φτάνουν οι πολιορκητικές μηχανές του, για να ρωτήσει εκείνος αν δεν τα φτάνουν ούτε τα χρυσά νομίσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τραγικά τα γεγονότα της Θήβας, χωρίς αμφιβολία. Αλλά έχω μια σημαντική απορία... Γιατί να διαβάζεις για τον Αλέξανδρο από κάποιον τρίτο κύριο "Σιμόπουλο" που στις δέκα προτάσεις του οι εννιά αποτελούν προσωπικά σχόλια και μόνο η μία περιέχει στοιχεία, αλλά και αυτά ελλιπή;

    Γιατί να μην διαβάσεις τις πηγές που χρησιμοποιεί και ο ίδιος, και κυρίως τον Αρριανό;

    Το να φτιάξεις μια καρικατούρα ενός σπουδαίου ανθρώπου είναι πανεύκολο. Ειδικά για τον Αλέξανδρο, σου έχω τρεις λέξεις για να μην πολυλογούμε: Θήβα, Τύρος, Κλείτος. Το ζητούμενο όμως αυτό είναι; Να πάρουμε τις μελανές στιγμές της ιστορίας του και να τις παρουσιάσουμε ως το όλον;

    Από εκεί και πέρα ίσως καταλαβαίνω την ευχαρίστηση του αναγνώστη όταν διαβάζει ένα κείμενο σαν αυτό του Σιμόπουλου. Φαντάζομαι ενδόμυχα θα αισθάνεται "έτσι έτσι, χώστα στον σφαγέα, χώστα στον ιμπεριαλιστή!". Αλλά αυτό φυσικά δεν ειναι σοβαρή ιστορία, είναι σκέτη προπαγάνδα που απευθύνεται καθαρά στο συναίσθημα.

    Κι όπως σου εξήγησα στο σχόλιό μου στο ποστ "ο μεγαλύτερος καραγκιόζης ΙΙΙ", ο Σιμόπουλος κάνει εγκληματικούς αναχρονισμούς μιλώντας για "ελεύθερους θεσμούς" και δημοκρατίας εναντίον ολιγαρχίας.

    Καταρχήν οι "γενναίοι, ηρωικοί Θηβαίοι" είναι εκείνοι που έπραξαν ακριβώς τα ίδια στις Πλαταιές λίγα χρόνια πριν, το 372, βεβηλώνοντας τον ιερό -για τους έλληνες- χώρο όπου νικήθηκαν οι Πέρσες κατά τους Περσικούς Πολέμους και εξανδραποδίζοντας όλους τους Πλαταιείς αναγκάζοντας τους επιζώντες να εγκαταλείψουν την πόλη τους και να βρουν άσυλο στην Αθήνα! Επίσης οι Θηβαίοι είναι απ' τους λίγους Έλληνες που κατά την εισβολή των Περσών στην Ελλάδα συμμάχησαν με τους Πέρσες. Επίσης, μετά την ήττα των Αθηναίων στον Πελοποννησιακό πόλεμο, όταν οι Σπαρτιάτες ρώτησαν τη γνώμη των Θηβαίων για το πώς να μεταχειριστούν την ηττημένη Αθήνα, η απαίτηση των Θηβαίων ήταν να εξανδραποδιστούν όλοι οι Αθηναίοι!
    Φαντάσου τώρα ο Σιμόπουλος να στα περιέγραφε αυτά με ανάλογο στόμφο.

    Όσο για την καταστροφή της Θήβας απ' τον Αλέξανδρο, παραλείπονται σημαντικά στοιχεία:
    1. Ο Αλέξανδρος δεν σκόπευε αρχικά να προβεί σε καταστροφή της πόλης. Όπως μας λέει ο Αρριανός είχε στρατοπευδεύσει έξω απ' την πόλη και άφησε μία περίοδο χάριτος ελπίζοντας ότι οι Θηβαίοι θα μετάνιωναν για τις ενέργειές τους και θα του έστελναν πρεσβεία. Άλλωστε η εξέγερση άρχισε όταν διαδόθηκε από κάποιους η ψευδής είδηση ότι ο Αλέξανδρος ήταν νεκρός και ήλπιζε ότι θα άλλαζαν τα πράγματα με την άφιξή του.
    Οι Θηβαίοι αντί για να στείλουν πρεσβεία έστειλαν ιππείς και ψιλούς οι οποίοι σκότωσαν ορισμένους Μακεδόνες.

    Την επόμενη μέρα ο Αλέξανδρος οδήγησε τη στρατιά του παράλληλα στα τείχη, αλλά ούτε τότε επιτέθηκε. Παρέμενε κοντά στην Καδμεία όπως λέει ο Αρριανός "ελπίζοντας ακόμα να κερδίσει τη φιλία των Θηβαίων". Η προπαγάνδα όμως καλά κρατούσε στο εσωτερικό της Θήβας όπου είχαν τρυπώσει Θηβαίοι πολιτικοί εξόριστοι και παρακινούσαν τους πάντες σε πόλεμο.

    2. Σύμφωνα με τον Αρριανό η αφορμή της μάχης δόθηκε απ' τον Περδίκκα, ο οποίος εισέβαλε και χτύπησε το χαράκωμα των Θηβαίων χωρίς του δώσει τέτοιες διαταγές ο Αλέξανδρος. Ακολούθησε ο Αμύντας, κι έτσι ο Αλέξανδρος για να μην τους αφήσει να κινδυνέψουν μόνοι τους, ακολούθησε.

    3. Πάλι ο Αρριανός μάς αναφέρει ότι τις σφαγές τις έκαναν όχι τόσο οι Μακεδόνες, όσο οι Πλαταιείς, οι Φωκείς και οι άλλοι εξοργισμένοι Βοιωτοί. Οι Θηβαίοι είχαν κατορθώσει να συγκεντρώσουν το μίσος όλων των γειτόνων τους.

    4. Οι ίδιοι οι Θηβαίοι, κατά τον Αρριανό, θεώρησαν αργότερα ως θεϊκή οργή αυτά που τους συνέβησαν. Τα θεώρησαν ως τιμωρία για την προδοσία τους κατά τους περσικούς πολέμους, για την κατάληψη και τον ολοκληρωτικό εξανδραποδισμό των Πλαταιών με τις οποίες είχαν συνάψει συνθήκη, την ερήμωση της πεδιάδας των Πλαταιών -όπου έγινε η τελειωτική νίκη κατά των περσών- και την ψήφο τους υπέρ του εξανδραποδισμού της Αθήνας.

    5. Η απόφαση για καταστροφή της Θήβας και τον εξανδραποδισμό τους ήταν απόφαση όλων των συμμάχων και όχι μόνο των Μακεδόνων. Ο Αλέξανδρος διέταξε να μην πειραχτεί το σπίτι του ποιητή Πίνδαρου και οι απόγονοί του. Επίσης οι σύμμαχοι αποφάσισαν να ξαναχτίσουν και να οχυρώσουν τον Ορχομενό και τις Πλαταιές (που είχαν καταστραφεί απ' τους Θηβαίους).

    Αναμφίβολα παραμένει μελανό σημείο η καταστροφή της Θήβας.
    Η ιστορία όμως είναι πολύ διαφορετική, και πολύ πιο σύνθετη απ' την άποψη Σιμόπουλου ότι ...Οι αιμοδιψείς, ανθέλληνες, φασίστες Μακεδόνες κατέστρεψαν την ελεύθερη, ευτυχισμένη, δημοκρατική, ενάρετη Ελλάδα...
    Αν αυτό το μίσος που έχει για τους Μακεδόνες το είχε κατά των Θηβαίων, κατά των Αθηναίων ή κατά των Σπαρτιατών θα μπορούσε να γράψει όχι ένα, αλλά δέκα βιβλία με τα "εγκλήματά" τους.

    Ειδικά στα προηγούμενα αποσπάσματα που παρέθεσες, είναι τόσο διάχυτο το μίσος του για τους μακεδόνες, και τόσο ελάχιστη η διάθεση για ιστορική μελέτη που αναρωτιέται κανείς τί τον οδήγησε στη συγγραφή του βιβλίου.

    Υ.Γ. Δε θα ενοχλήσω με άλλο σχόλιο γύρω απ' το θέμα του Αλεξάνδρου. Το μόνο που θέλω να υπογραμμίσω είναι ότι πάντα όταν αναζητούμε την αλήθεια θα πρέπει να προτιμούμε τις γνήσιες πηγές παρά κάθε τρίτο σχολιαστή/μελετητή/προπαγανδιστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαμουτζηδες κατω τα ξερα σας απο τον ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΜΑΚΕΔΟΝΑ τον Μεγαλυτερο ΕΛΛΗΝΑ ολων των Εποχων.

    ΚΤΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο μεγαλύτερος καραγκιόζης είσαι εσύ. Εάν ο Αλέξανδρος ήταν καραγκιόζης δε θα ήθελαν οι Σκοπιανοί να τον ιδιοποιηθούν αλλά προφανώς οι Σκοπιανοί είναι έξυπνοι και εσείς όλοι οι οπισθοπροοδευτικοί θολοκωλοτυριάρηδες, οι καραγκιόζηδες της υπόθεσης δηλαδή. Και τι είσαι, αναρχικός; Και εγώ είμαι ο αρχηγός των ΕΛ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνώ απολύτως μέ τόν Astron ! Ευγε !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails