23 Μαρτίου 2012

Ποιός τελικά είχε όφελος να καίγεται το όρος Πεντέλη κάθε τρείς και λίγο μέχρι να μείνει μόνιμα φαλακρό Ιερώνυμε;

Όταν απαντήσεις στο ερώτημα, ποιός είχε όφελος να καίγεται το όρος Πεντέλη κάθε τρείς και λίγο μέχρι να μείνει μόνιμα φαλακρό, τότε και μόνο τότε θα δούμε την περίπτωσάρα σας ασεβέστατε. Βεβαίως υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα αφού μόνο εσείς σκεφτήκατε να μετατρέψετε το όρος Πεντέλη σ’ εργοστάσιο φωτοβολταϊκών παραγωγής ηλεκτρισμού και συνεπώς όπως αποδεικνύεται μόνο εσείς ΘΑ είχατε όφελος από ένα νεκρό δάσος (δεν μας είπατε αλήθεια, τα καμένα δέντρα ποιός τα πούλησε για ξυλεία;) κι ένα φαλακρό βουνό για να βάλετε τα φωτοβολταϊκά σας. Τα δε περί περιουσίας (που ποτέ δεν είπατε που την βρήκατε και πως διότι τι να πείτε; πως σας την έδωσαν οι Οθωμανοί;) καλύτερα να προσέχετε όταν τα λέτε διότι μόλις τις προάλλες κλαιγόσασταν πως δεν έχετε περιουσία και είστε… φτωχοί (χαχαχαχα) αλλά σήμερα ζητάτε να αξιοποιήσετε τι αλήθεια; Αυτά που δεν έχετε δήθεν; Μα για πόσο μαλάκες μας περνάτε ασεγέλστατε; Γιατί δεν μας εξηγείτε πως την ίδια στιγμή που ο λαός για μια ακόμα φορά δεινοπαθεί εσείς λουσμένοι στα χρυσά ετοιμάζεστε για επενδύσεις; επενδύσεις σου δίδαξαν ο Χριστός σου και η Παναγία σου να κάνεις ή να μοιράζεις στους φτωχούς ό,τι έχεις και δεν έχεις μένοντας εσύ φτωχός και πένητας εξωλέστατε; Η εντεκάτη εντολή είναι που λέει: επένδυσε; Μα για πόσο μαλάκες μας περνάς αναιδέστατε;

Πάμε παρακάτω; Από πότε λοιπόν αυτός που όντας αργόμισθος και με μόνη του υπηρεσία να ψέλνει μια ώρα κάθε μέρα θα έπρεπε να θεωρείται αρωγός ενός κράτους κι όχι εχθρός του; Αν οι αρωγοί κάθονται και πληρώνονται περιφέροντας και κάποιες νεκροκεφαλές για το έξτρα φιλοδώρημα (και όλα αυτά αφορολόγητα) τότε τι να τους κάνουμε τους εχθρούς κακεντρεχέστατε; Ποιος σας είπε ασυλλόγιστε φλύαρε κι ασύνετε κωμωδέ ότι το κράτος πρόνοιας υπάρχει για να εξυπηρετεί τα δικά σου ιδιωτικά ιδρύματα; Γιατί δεν μας λέτε και πόσα εισπράττετε από τον κάθε ταλαιπωρημένο που δήθεν βοηθάτε; Του παίρνεται μήπως την σύνταξη; κανα χωραφάκι για να αξιοποιήσετε επενδυτικά μεθαύριο; Ε αφρονέστατε;  Για απαντήστε λοιπόν σε όλα τα παραπάνω και μετά θα δούμε τι σας πρέπει και τί όχι.        

«Δεν αφήνουν την Εκκλησία να αξιοποιήσει την περιουσία της προς όφελος του ελληνικού λαού» τονίζει σε γραπτή του δήλωση που ανέβασε στην ιστοσελίδα της αρχιεπισκοπής ο κ. Ιερώνυμος, με αφορμή την υπόθεση με το φωτοβολταϊκό πάρκο που θέλει να λειτουργήσει στην Πεντέλη.

Ιερώνυμος: Δεν μας αφήνουν να αξιοποιήσουμε την περιουσία

Η δήλωση έγινε μετά την απόρριψη από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, της τροπολογίας, που επέτρεπε τη δημιουργία του συγκεκριμένου πάρκου. Μάλιστα ο αρχιεπίσκοπος ζητεί να αντιμετωπίζεται η Εκκλησία ως αρωγός της πολιτείας και όχι ως αντίπαλος.
Συγκεκριμένα στη δήλωση του ο αρχιεπίσκοπος εξαπολύει βολές εμμέσως ,όχι μόνον για την απόρριψη της τροπολογίας, αλλά και για φορείς που αντέδρασαν στη λειτουργία του συγκεκριμένου πάρκου. Στην σχετική δήλωση αναφέρει:

«Είναι απορίας άξιον πως κάθε φορά που η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και εν γένει η Εκκλησία της Ελλάδος επιχειρούν να αξιοποιήσουν νομίμως την περιουσία τους, προς όφελος του ελληνικού λαού που δοκιμάζεται σκληρά, παρουσιάζονται αίφνης πάσης φύσεως προσκόμματα, ενδεδυμένα με τον μανδύα κάθε είδους ευαισθησιών, από πρόσωπα των οποίων η κοινωνική προσφορά και αλληλεγγύη περιορίζεται απλά και μόνο σε βαρύγδουπες, δακρύβρεχτες και δήθεν ιδεολογικά φορτισμένες διακηρύξεις.
»Ούτε ο λαός μας, που έχει βυθιστεί στη φτώχεια και την ανασφάλεια ανακουφίζεται με λόγια, ούτε τα πολυάριθμα εκκλησιαστικά ιδρύματα κοινωνικού χαρακτήρα, τα οποία κάθε μέρα όλο και περισσότερο εγκαταλείπονται από το κράτος πρόνοιας, συντηρούνται με δηλώσεις, ούτε οι λειτουργικές ανάγκες της Εκκλησίας αντιμετωπίζονται με ευχολόγια.
»Η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και η Εκκλησία της Ελλάδος, έχοντας συναίσθηση της ευθύνης τους απέναντι στην πατρίδα και επίγνωση της αποστολής τους σε ώρες εξαιρετικά κρίσιμες για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και ειρήνης, εμμένουν στην απόφασή τους για την αξιοποίηση με κάθε νόμιμο τρόπο της περιουσίας τους. Και θέλουν να πιστεύουν πως η Πολιτεία θα αντιληφθεί ότι παραμένουν αρωγοί στον κοινό σκοπό και όχι κατ' επίφαση συνεργάτες ή αντίπαλοι».
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αρχιεπίσκοπος καταλήγει ευχόμενος να δοθεί η δυνατότητα, όπως λέει , και σε άλλους φορείς, όπως για παράδειγμα τα ασφαλιστικά ταμεία να αξιοποιήσουν την περιουσία τους, η οποία όπως λέει χαρακτηριστικά «μέχρι σήμερα έχει καταληστευθεί, προκειμένου να μπορέσουν οι ηλικιωμένοι να αντεπεξέλθουν με αξιοπρέπεια στο βάρος των γηρατειών τους».

Ιερώνυμος: Δεν μας αφήνουν να αξιοποιήσουμε την περιουσία | κοινωνια | ethnos.gr

15 Μαρτίου 2012

Επάξια η επιλογή Μπαμπινιώτη για το υπουργείο, λέει ο Αρχιεπίσκοπος του Ελλαδιστάν

Κράτος κι εκκλησία εναντίον όλων όσων θέλουμε κοσμοπολιτική την χώρα. Να ποιοι είναι οι αίτιοι της κατάντιας μας! Αυτή την φορά όμως δεν θα τους περάσει! Και το υπουργείο θα πάψει σύντομα να είναι… θρησκευμάτων και ο διαχωρισμός κράτους εκκλησίας έρχεται και η αποτέφρωση νεκρών θα λειτουργήσει και θα φορολογηθούν που να κοπανιούνται όλα τα τραγιά και οι πολιτικάντηδες σαν τα χταπόδια!


          Αθήνα

«Ουσιαστική» χαρακτήρισε ο νέος υπουργός Παιδείας, Γιώργος Μπαμπινιώτης, την επίσκεψή του στην Αρχιεπισκοπή, όπου συναντήθηκε με τον κ. Ιερώνυμο. Σύμφωνα με πληροφορίες, συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την εκκλησιαστική εκπαίδευση, ενώ ο κ. Ιερώνυμος χαρακτήρισε επάξια την επιλογή του κ. Μπαμπινιώτη για το υπουργείο.
Ο υπουργός εξέφρασε τη βαθιά του πίστη, αλλά και την προσήλωσή του στην Ορθοδοξία και την παράδοσή της.
«Έχω βαθιά πίστη, όπως ο απλός Έλληνας πιστεύει» είπε ο υπουργός και συνέχισε τονίζοντας ότι είναι επίκαιρη η στιγμή που επισκέπτεται τον αρχιεπίσκοπο διότι, σε λίγο, «θα γιορτάσουμε την παλιγγενεσία του έθνους, που συνδέεται με την παρουσία του κλήρου. Δίπλα στον Κοραή, ήταν ο Νεόφυτος Δούκας, ο Νεόφυτος Βάμβας, ο Κωνσταντίνος Οικονόμου ο εξ Οικονόμων κλπ. Και βεβαίως, δεν ξεχνάμε τον Αθανάσιο Διάκο.»
Ο υπουργός τόνισε ότι η Παιδεία δεν μπορεί να αφίσταται από την Ορθοδοξία. Μάλιστα, εξέφρασε τον σεβασμό και την ευγνωμοσύνη του για όσα προσφέρει η Ορθοδοξία και η Εκκλησία στον λαό, ενώ δήλωσε ότι θα είναι κοντά στην Εκκλησία.
Ο αρχιεπίσκοπος τον διαβεβαίωσε ότι Εκκλησία θα σταθεί δίπλα του, καθώς, ειδικά αυτή την περίοδο, θέλει να κάνει πολλά και επιζητεί τη συνεργασία του.
Στο τέλος, τού προσέφερε το νεοεκδοθέν βιβλίο του για την εκκλησιαστική περιουσία.

in.gr


Με την Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και τον Μητροπολίτη Ιγνάτιο, να παρακολουθούν βουβά τις εξελίξεις, πέρασε τελικά και μάλιστα κατά πλειοψηφία, στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου της Δευτέρα, η εισήγηση του Δημάρχου Βόλου Πάνου Σκοτινιώτη για δημιουργία Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών στο Διαδημοτικό Κοιμητήριο στην θέση "Κούκος".
Σύμφωνα με την σχετική εισήγηση του Δημάρχου, ο χώρος της κατασκευής του αποτεφρωτηρίου στο Κοιμητήριο, στο ήδη υφιστάμενο κτίριο, προοριζόμενο για σκευοφυλάκιο, είναι έκτασης πάνω από 1.200 τ.μ. και πληρεί όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις της κείμενης νομοθεσίας, θα κοστίσει περίπου 1.200.000 ευρώ, ενώ σε κάθε αποτέφρωση, ο Δήμος Βόλου, προβλέπεται να εισπράττει από 500 έως 600 ευρώ, με την διάρκεια της διαδικασία να μην ξεπερνά την μία περίπου ώρα.
Πρόκειται σαφώς για ένα έργο που συμφέρει σε όλους, Δήμο και Δημότες ή καλύτερα στην πλειοψηφία, αφού θα πλήξει οικονομικά παραδοσιακούς επαγγελματικούς κλάδους, οι οποίοι δραστηριοποιούνταν με βασικό αντικείμενο τις τελετές.
Η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος, πάντως, υπό τον Μητροπολίτη Ιγνάτιο, ο οποίος σκίζει τα ιμάτιά του, ανίκανος μέχρι στιγμής να αντιδράσει, σύμφωνα με ιερατικές πηγές δεν θα αφήσει την υπόθεση να περάσει έτσι.
Σε κάθε περίπτωση είναι ολοένα και περισσότεροι εκείνοι που καθημερινά ενστερνίζονται την επιλογή της αποτέφρωσης, ενώ και οι εκπρόσωποι των επαγγελματικών κλάδων, που πραγματεύονται με το θέμα, δηλώνουν έτοιμοι να ακολουθήσουν το ρεύμα εάν χρειαστεί.

Πέρασε η εισήγηση του Δημάρχου Βόλου Σκοτινιώτη για την δημιουργία Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών | e-volos.gr


Σημείωση: ο δήμαρχος Μαρκοπούλου στην συνέντευξη τύπου της ΕΔΔΑ είπε πως θα συνεχίσει με νέες μελέτες και τακτικές προσέγγισης.


Ο Καθηγητής Γιώργος Μπαμπινιώτης, πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, ορίσθηκε από τον Πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο ως ο νέος Υπουργός Παιδείας, διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Πρόκειται για έναν άνθρωπο των ελληνικών γραμμάτων, "προστάτη" της γλώσσας μας, που βρέθηκε πάντοτε κοντά στην Εκκλησία. Αυτός άλλωστε ήταν ένας από τους λόγους που ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος και η Ιερά Σύνοδος τίμησαν τον Καθηγητή Μπαμπινιώτη με την Ανώτατη Διάκριση της Ελλαδικής Εκκλησίας, το Χρυσό Σταυρό του Αποστόλου Παύλου.
«Επαναστατώ ως σκεπτόμενος άνθρωπος όταν ακούω την Εκκλησία και την Ορθοδοξία να αντιμετωπίζεται σαν μια μορφή θρησκεύματος όπως άλλων χωρών, σαν να μην έχει σχέση με την Παιδεία, την Ιστορία του λαού μας . Δεν είναι σύνθημα η "Ελληνορθοδοξία". Είναι ιστορική πραγματικότητα. Όλοι όσοι με πίστη βαθύτερη την ομολογούν πρέπει να βγαίνουν μαχητικά και δημόσια. Κι όχι να έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να απολογούμεθα και να καθόμαστε στην άκρη, σε "απαίδευτους", συνθηματολόγους, οι πνευματικοί άνθρωποι . Και αυτό θέλει τόλμη. Όχι πολύ μεγάλη. Θέλει πίστη στην αλήθεια και την πραγματικότητα», είχε πει στην ομιλία του, ενώπιον του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου και πλήθους Ιεραρχών, μετά την απονομή της τιμητικής διακρίσεως. «Οφείλουμε οι πνευματικοί άνθρωποι να σταθούμε κοντά στην Εκκλησία που σήμερα βλέπουμε να την λιθοβολούν πρόσωπα κατηγορώντας την δήθεν "για συντηρητισμό". Πού είναι ο συντηρητισμός;».
Ο νέος Υπουργός Παιδείας είχε επικροτήσει τον μαχητικό λόγο του Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου. «Νιώθω ευγνωμοσύνη προς την Εκκλησία και τον Μακαριώτατο για την συμπόρευση αυτή προς ένα κοινό μας στόχο. Ακούγονται πράγματα από το στόμα του Μακαριωτάτου που απηχούν και τις δικές μου θέσεις, χωρίς να έχουμε συνεννοηθεί. Τον συγχαίρω για την παρρησία με την οποία χειρίζεται τα θέματα που απασχολούν την Εκκλησία δηλαδή όλους εμάς».
Στη συνέχεια ακολουθεί ολόκληρο το δελτίο τύπου της Ιεράς Συνόδου με τις ενδιαφέρουσες απόψεις που είχε διατυπώσει ο νέος Υπουργός Παιδείας Καθ.Γιώργος Μπαμπινιώτης, για θέματα που σχετίζονται με την Εκκλησία και την Κοινωνία.
Δείτε, επίσης, το VIDEO από παλαιότερη συζήτηση που είχε ο κ.Μπαμπινιώτης με τον Μητροπολίτη Δημητριάδος Ιγνάτιο στο πλαίσιο της εκπομπής «Αρχονταρίκι».
Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος και η Δ. Ι. Σ. τίμησαν με τον Χρυσό Σταυρό τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου των Αθηνών κ. Μπαμπινιώτη

-
Δελτίο Τύπου της Ιεράς Συνόδου
"Θεωρώ αυτή τη στιγμή ιδιαίτερα σημαντική για όλο τον τρόπο σκέψης μου και την ζωή μου. Υπήρξα και είμαι μανιώδης αναγνώστης των κειμένων του Αποστόλου Παύλου, θαυμαστής του έργου της διδασκαλίας του και ποτέ δεν είχα φανταστεί ότι η Εκκλησία θα με τιμούσε γι αυτό που αβίαστα έβγαινε και βγαίνει από μέσα μου, αφού είμαι και εγώ ένα ακόμη πιστό και ενεργό μέλος της Εκκλησίας, δίδοντας από κάθε δημόσιο ή άλλο βήμα την Ομολογία της Πίστεως"
Με αυτά τα λόγια ο τιμηθείς σήμερα, με την Ανώτατη Διάκριση της Ελλαδικής Εκκλησίας, το Χρυσό Σταυρό του Αποστόλου Παύλου, Πρύτανης του Πανεπιστημίου των Αθηνών κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης δια χειρών του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Χριστοδούλου, παρουσία των υπ αυτόν μελών της Ιεράς Συνόδου, εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς τον Θεσμό της Εκκλησίας τον οποίον όπως είπε, επί έτη υπηρετεί από το μετερίζι της Επιστήμης της Γλώσσας και της Παιδείας και σέβεται . Συνεχάρη το Μακαριώτατο για τον αγώνα της Εκκλησίας να έχει φωνή, επί των κοινωνικών, ιστορικών και εκπαιδευτικών θεμάτων, ενώ ταυτίστηκε απολύτως προς τις θέσεις του Μακαριωτάτου και της Ιεράς Συνόδου, που αφορούν στην διάσωση της μακραίωνης Ιστορίας της Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας από την "κακοποίηση", στην ελευθερία της έκφρασης, στην Δημοκρατία, την Παιδεία και την Εκκλησιαστική και όχι μόνο Εκπαίδευση. Όπως επισήμανε ο Μακαριώτατος " η Ιερά Σύνοδος τιμώσα τον τιμώμενον, τιμάται η Ιδία" και δίνει μήνυμα στο λαό μας ότι σέβεται και τιμά τα έντιμα πνευματικά πρόσωπα των γραμμάτων, τα οποία δυστυχώς στις μέρες μας αποτελούν είδος εν ανεπαρκεία" .
Τόσον ο Μακαριώτατος κ.Χριστόδουλος όσον και ο τιμηθείς Πρύτανης του Πανεπιστημίου των Αθηνών κ.Μπαμπινιώτης στις ομιλίες τους, αναφέρθηκαν στον προβληματισμό και στα σύγχρονα κοινωνικά φαινόμενα που άπτονται των θεσμών στην Πατρίδα μας, οι οποίοι όπως και οι δύο τόνισαν "βάλλονται" , με βασική επιδίωξη μερίδας αυτοαποκαλούμενων "εκσυγχρονιστών" και "προοδευτικών ανθρώπων", λοιδορώντας τα πρόσωπα των Εκκλησιαστικών Ταγών, να θέσουν στο περιθώριο την Εκκλησία και τους μακραίωνους αγώνες Της για την διάσωση της Ελληνικής Γλώσσας, της Ιστορίας, και της Ελληνορθόδοξης Παιδείας που διδάσκεται πρωτίστως στην Οικογένεια και την Εκπαίδευση. Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου των Αθηνών δήλωσε "αγανακτισμένος" από τις συκοφαντίες και τους λιβέλους περί "σκοταδισμού" και "συντηρητισμού" προς τον Θεσμό της Εκκλησίας και τον Προκαθήμενό της, ενός θεσμού τον οποίον, όπως πολλάκις επισήμαινε, " απαρτίζει το 95% των πιστών και συγχρόνως πολιτών αυτού του τόπου".
Συγκεκριμένα ο Αρχιεπίσκοπος κ.Χριστόδουλος και ο Πρύτανης κ.Μπαμπινιώτης απάντησαν για:
1) Για την επίθεση που δέχεται σήμερα η Εκκλησία και Πίστη των Ελλήνων, από πλευράς αυτοαποκαλούμενων προοδευτικών - εκσυγχρονιστών.

Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος: " Eίναι ανάγκη ο Ελληνισμός και οι άνθρωποι των Γραμμάτων και της Εκκλησίας στην Πατρίδα μας να συσπειρωθούν για να διασώσουμε τα ζώπυρα του λαού μας, με τα οποία έζησαν οι πατέρες μας, τα οποία γεννήθηκαν σε αυτόν τον τόπο απ αυτούς, και τώρα γίνονται αντικείμενο χλεύης και απαρνήσεως δια της αποστασίας εκείνων που στο όνομα του δήθεν "εκσυγχρονισμού", προσπαθούν να αποκόψουν από την κράση αυτού του λαού τις υπερούσιες αρχές και αξίες βάσει των οποίων πορεύτηκε αυτός ο τόπος. Σήμερα ζούμε σε μια εποχή που απαρνείται την πίστη, λοιδορεί τα Εθνικά σύμβολα και επιδιώκει να αποθωρακίσει τον πιστό και τον πολίτη. Σήμερα δεχόμεθα μια υβριστική επίθεση από κάποιους που αυτοαποκαλούνται "Δημοκράτες ", δεν ανέχονται όμως την διαφορετική άποψη. Η Εκκλησία είναι πρόθυμη σε διάλογο. Ξέρει να διαλέγεται με ηρεμία. Το να αντιμετωπίζει όμως την αποφορά Ύβρεων και μίσους που δημιουργούν δυσώδη κατάσταση, είναι γεγονός απαράδεκτο για την Συντεταγμένη μας Πολιτεία, και από ανθρώπους που υπηρετούν την πολιτική του τόπου, χωρίς φιλοτιμία. ΟΙ ύβρεις δηλώνουν την αδυναμία εκείνων που δεν μπορούν να αντιπαραθέσουν επιχειρήματα με πειθώ. Εμείς όμως είμεθα βέβαιοι γι αυτό που υποστηρίζουμε. Δυστυχώς όμως στις μέρες μας δεχόμαστε λυσσώδεις αντιδράσεις κατά εννοιών όπως της Πατρίδος, αφού η επίκληση της έννοιας αυτής, γίνεται αφορμή για κάποιους να αποδώσουν τον χαρακτηρισμό του κακώς εννοούμενου "εθνικισμού".
Ο Θεσμός της Οικογένειας δε, τον οποίον εμείς ενισχύουμε ως Εκκλησία, σήμερα κάποιοι τον θεωρούν "παρωχημένο῾ Γιατί ; Μετά κάποιοι διαμαρτύρονται για τα Εγκλήματα και την παραβατικότητα των νέων παιδιών μας. Ποιός όμως αναρωτήθηκε ότι όλα αυτά συμβαίνουν όταν βάλλονται και κρυμνίζονται οι Θεσμοί; Και πάλι η νεολαία μας καλά στέκεται στην Πατρίδα μας και εμείς της βγάζουμε το καπέλο μολονότι δέχεται την καταιγιστική προπαγάνδα να πάψει να πιστεύει στους θεσμούς όπως είναι η Οικογένεια, η Εκκλησία. Και έχουν το θράσος μερικοί να επιδιώκουν να κατευθύνουν αυτόν τον τόπο , προς την κατάλυση των πάντων ενώ είναι βέβαιο που τον πάνε; "
Πρύτανης κ.Μπαμπινιώτης: “Επαναστατώ ως σκεπτόμενος άνθρωπος όταν ακούω την Εκκλησία και την Ορθοδοξία να αντιμετωπίζεται σαν μια μορφή θρησκεύματος όπως άλλων χωρών, σαν να μην έχει σχέση με την Παιδεία, την Ιστορία του λαού μας . Δεν είναι σύνθημα η "Ελληνορθοδοξία". Είναι ιστορική πραγματικότητα. Όλοι όσοι με πίστη βαθύτερη την ομολογούν πρέπει να βγαίνουν μαχητικά και δημόσια. Κι όχι να έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να απολογούμεθα και να καθόμαστε στην άκρη, σε "απαίδευτους", συνθηματολόγους, οι πνευματικοί άνθρωποι . Και αυτό θέλει τόλμη. Όχι πολύ μεγάλη. Θέλει πίστη στην αλήθεια και την πραγματικότητα. ". Έχουμε οδηγηθεί σε παρανοϊκές καταστάσεις να κατηγορούμαστε για .."προσηλυτισμό" επειδή θέλουμε να διδάσκουμε την πίστη μας και την Ελληνορθοδοξία που αποτελεί την πίστη του 95% αυτού του λαού. Φτάσαμε να καταργούμε την ελευθερία του άλλου στο όνομα της Ελευθερίας, με αποτέλεσμα σιγά , σιγά με την ίδια λογική και πειθώ, κάπου να βρισκόμαστε οι άνθρωποι των Γραμμάτων και της Εκκλησίας να απολογούμαστε κιόλας. Οφείλουμε οι πνευματικοί άνθρωποι να σταθούμε κοντά στην Εκκλησία που σήμερα βλέπουμε να την λιθοβολούν πρόσωπα κατηγορώντας την δήθεν "για συντηρητισμό". Πού είναι ο συντηρητισμός; Μήπως στη Γλώσσα; Μα εξαιτίας των κληρικών διασώθηκε στο διάβα των αιώνων "
2) Για συνεργασία Επιστήμης και Εκκλησίας στην Μόρφωση , τη Γλώσσα και την Εκπαίδευση.
Πρύτανης κ.Μπαμπινιώτης: "Θεωρώ και το λέω και στους φοιτητές μου όλα αυτά τα χρόνια, ότι είναι εξόχως παράλογο, να έχουμε φτάσει σε ένα σημείο σήμερα, στο οποίο ντρεπόμαστε οι μορφωμένοι Πανεπιστημιακοί άνδρες και γυναίκες να ομολογήσουμε την πίστη μας, ενώ δεν διστάζουμε να ομολογούμε τις ποδοσφαιρικές ομάδες τις οποίες υποστηρίζουμε, τα πολιτικά κόμματα στα οποία ανήκουμε, τις εταιρίες που εργαζόμαστε, τις πόλεις καταγωγής μας. Μια είναι η Κύρια Ομολογία . Η ομολογία της Πίστεως. Θέλησα στην ζωή μου όχι απλώς να λέω λόγια, από τα πρώτα δημόσια βήματα, ως και το βήμα της Πρυτανείας, αλλά να διακηρύξω αυτό που πραγματικά αισθάνομαι. Την πίστη στο Θεό και το έργο της Εκκλησίας σε ό,τι δίνει από την του Χριστού διδασκαλία. Η ομολογία της πίστεως βγαίνει από μέσα μου. Όχι προς επίδειξη αλλά ως έκφραση αυτού που εγώ βιώνω.
3) Για προσφορά Κληρικών στη Γλώσσα, την Ελευθερία και την Παιδεία της Πατρίδας μας

Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος:
"Η Γλώσσα εξελίσσεται. Είναι ζωντανή. Εκφράζεται με την τοπική λαλιά. Το λεξικό που εξέδωσε ο κ.Μπαμπινιώτης είναι πραγματικά χαρακτηριστικό. Πότε επιτέλους θα μάθουμε να σεβόμαστε τους προκατόχους μας; Πότε θα μάθουμε να μην κρημνίζουμε ότι οικοδόμησαν οι πριν από εμάς. Πότε θα μάθουμε να ολοκληρώνουμε το έργο που εκείνοι άρχισαν να οικοδομούν χωρίς να το γκρεμίζουμε; Το θέμα της Γλώσσας έχει Εθνική Σημασία. Είναι έγκλημα καθοσιώσεως εναντίον της πορείας του έθνους με συνέπειες βαριές στο παιδιά μας πολλά απ αυτά, δεν μπορούν να αρθρώσουν τον Ελληνικό Λόγο και να συνθέσουν δευτερεύουσες προτάσεις σε μια κύρια. Σήμερα υπάρχει ένα μόρφωμα όπου σε μια πρόταση συναντώνται ξενικές και ελληνικές λέξεις, ως νέος κώδικας συνεννόησης των παιδιών. Πάρτε τα βιβλία της Μέσης Εκπαιδεύσεως . Στο Βιβλίο της Ιστορίας της Στ΄Δημοτικού ουδόλως γίνεται λόγος για την συμβολή της Εκκλησίας στην Επιτυχία της Επανάστασης του 1821. Είναι δίκαιο αυτό; 11 Πατριάρχες, 100 Ιεράρχες και 6.000 παπάδες διαγράφησαν μονοκοντυλιά, που έδωσαν το αίμα τους; Εμείς θα διαμαρτυρηθούμε βεβαίως αρμοδίως και θα το επισημάνουμε. Γιατί όμως να γίνονται σε ένα τέτοιο λαό αυτά, ο οποίος είναι υπερήφανος για την τιμητική του διάκριση στην Ιστορία ; "
Πρύτανης κ.Μπαμπινιώτης: "Oι ιερωμένοι ήταν αυτοί που μπήκαν μπροστά στον αγώνα του λαού μας και για το φωτισμό, την διάσωση και την διάδοσή της Ιστορίας του, της Γλώσσας και της Παιδείας του. Φωτισμένοι άνθρωποι. Μπορεί ο Κοραής από την μια να συνέβαλλε αλλά κυρίως ήταν εκείνοι οι φωτισμένοι Επίσκοποι ως και οι απλοί μοναχοί . Ένας Ανθιμος Γαζής, ένας Ευγένιος Βούλγαρης, ένας Κωνσταντίνος Οικονόμου εκ των Οικονόμων. Ο,τι πάρετε προέρχεται από το χώρο του κλήρου. Φωτισμένοι άνθρωποι οι οποίοι συνδιάζουν τα κλασσικά γράμματα με τα κείμενα που εξέδωσαν μέσα από τα οποία ξεσήκωσαν πνευματικά το γένος να πάρει τα όπλα. Πού είναι η αντίθεση του Ελληνισμού με την Χριστιανοσύνη και την Παιδεία; Πού είναι ο συντηρητισμός; Αντίθετα οι κληρικοί μας δίδαξαν δημόσια την Ελληνορθόδοξη Παράδοση και συμφιλίωσαν τα Ελληνικά Γράμματα με την Ορθοδοξία. Ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Η Ελληνορθοδοξία προχώρησε και έφτασε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας με μεγάλα μυαλά. Δεν είναι αντίθετη η Χριστιανική Διδασκαλία με τον Ελληνισμό".
4) Για διδασκαλία μαθήματος Θρησκευτικών και Ίδρυση Εκκλησιαστικών Ακαδημιών...
Πρύτανης Μπαμπινιώτης: "Ναι στο διάλογο για την εκπαίδευση. Ναι να συζητήσουμε πως θα είναι καλλίτερη η διδασκαλία . Αλλά γιατί να συζητήσουμε την αντικατάσταση της διδασκαλίας της Θρησκείας του 95% με την Ιστορία των Θρησκειών; Να διδαχθούν τα παιδιά λόγου χάριν τον Ινδουισμό. Ναι είναι χρήσιμο. Ας μάθω τι είναι αλλά να μην μάθω την πίστη μου; Να μη διδαχθούν τα παιδιά το λόγο του Αποστόλου Παύλου; Δεν είναι μόνο οι κληρικοί που διαμαρτύρονται δικαίως. Είμαστε και εμείς που αποτελούμε την Εκκλησία. Εμείς οι λαικοί που ανήκουμε σε αυτήν που πρέπει να υψώσουμε φωνή".
Συγχαίρω τον Μακαριώτατο ως απλός Έλλην Πολίτης και την Ιεραρχία μας για την Πρωτοβουλία των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών υπέρ της Μορφώσεως των Κληρικών. Εδώ κάναμε τα ΤΕΦΑΑ και τους Νηπιαγωγούς Πανεπιστήμιο και η Εκκλησία από την οποία εξαρτάται η ύπαρξή μας να μην ανεβάσει δηλαδή το επίπεδο της μορφώσεως των κληρικών; Μαζί με τους συναδέλφους Πανεπιστημιακούς, τον κ.Ασημακόπουλο, τον κ.Κίρτα και τον απόντα σήμερα κ.Δερμιτζάκη, εμείς ως Πανεπιστήμιο Αθηνών κρατήσαμε τα άλλα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα να μην αντιδράσουν στην μόρφωση των Κληρικών, να ανέλθει σε Πανεπιστημιακό Επίπεδο. Πρέπει να μορφώνεται ο κλήρος".
5) Αναγνώριση Έργου Εκκλησίας και προσπάθεια υποβάθμισής του από μεμονωμένες φωνές...
Πρύτανης κ.Μπαμπινιώτης: "Νιώθω ευγνωμοσύνη προς την Εκκλησία και τον Μακαριώτατο για την συμπόρευση αυτή προς ένα κοινό μας στόχο. Ακούγονται πράγματα από το στόμα του Μακαριωτάτου που απηχούν και τις δικές μου θέσεις, χωρίς να έχουμε συνεννοηθεί. Τον συγχαίρω για την παρρησία με την οποία χειρίζεται τα θέματα που απασχολούν την Εκκλησία δηλαδή όλους εμάς . Είναι ευτυχία που έχουμε την ευλογία να υπάρχουν στις τάξεις της Ιεραρχίας προσωπικότητες που τιμούν το πνεύμα. Αντ΄ αυτού κάποιοι ξεχωρίζουν μεμονωμένες ελάχιστες περιπτώσεις για να πετάξουν λάσπη, αντί να αναδεικνύουν τα άλλα υγιή πρότυπα και πρόσωπα του κλήρου".

6) Για το "κρυφό σχολειό".

Πρύτανης κ.Μπαμπινιώτης: "Τι έκανε το κρυφό σχολειό; Δεν διέσωσε την Ιστορία και την Γλώσσα του Έθνους μας; Eίναι γνωστό ότι ο Ελληνισμός στο Εξωτερικό διασώζεται στους κόλπους της Εκκλησίας με την διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας. Η παιδείας μας έχει έλλειψη τεράστια σήμερα. Περνάει από τα κλασσικά γράμματα στα Νέα Ελληνικά , ξεχνώντας το Βυζάντιο, τα κείμενα των Ευαγγελίων και των Πατέρων. Θα είχαμε να πάρουμε χίλια πράγματα απ αυτά. Το παιδί και ο μαθητής πρέπει να συνειδητοποιήσει τη συνέχεια της γλώσσας. Οταν όμως η εκπαίδευση και η διδασκαλία αφήνει απ΄ έξω το Βυζάντιο, είναι σαν να διαγράφει 12 ΑΙΩΝΕΣ, ένα τεράστιο κομμάτι του Ελληνισμού και της γλώσσας. Κάποτε οι διδάσκαλοι , οι προοδευτικοί τα έβγαλαν έξω από την διδακτέα ύλη, δεν ξέρω με βάση ποιό σκεπτικό. Κι έτσι δεν διδάσκονται τα παιδιά την συνέχεια της γλώσσας. Των Ευαγγελίων και της Υμνογραφίας που είναι ποίηση. Όμως εμείς αρνούμεθα να δίνουμε πράγματα, αγεφύρωτα. Οφείλουμε να ξεσηκωθούμε. Να υψώνουμε λόγο και να μην καθόμαστε στην άκρη".
7) Για τα κατηχητικά σχολεία
Πρύτανης κ.Μπαμπινιώτης: "Τα βιώματά μου στην Εκκλησία διαμορφώθηκαν πολύ νωρίς από τότε που είμασταν μαθητές του Γυμνασίου και είχαμε την ευκαιρία να φοιτήσουμε στα κατηχητικά σχολεία. Η σχέση της Επιστήμης μου με τα κατηχητικά σχολεία ήταν άρρηκτη αφού φοιτούσα στο 9ο Γυμνάσιο και είχα κατηχητή τον σημερινό ΑΡχιεπίσκοπο Αλβανίας κ.Αναστάσιο. Νέο παιδί τότε έλαμπε με τον πειστικό και δυνατό του λόγο, ο οποίος μας συνέπαιρνε και μας έφερνε κοντά στην Εκκλησία. Ξαναβρεθήκαμε στην Αλβανία εκείνος να ποιμαίνει την Εκκλησία και εγώ να προσπαθώ μαζί του μέσα από την «Φιλεκπαιδευτική Εταιρία» να λειτουργήσουμε το "Αρσάκειο Τιράννων".

Amen.gr | Ένας άνθρωπος της Εκκλησίας στο Υπουργείο Παιδείας

7 Μαρτίου 2012

Κατά προτίμηση, όχι αλλοδαποί

Γράφτηκε για το protagon

Εκείνες οι μέρες ήταν, έτσι κι αλλιώς, ξεχωριστές και θα μας μείνουν αξέχαστες. Από παραδοσιακοί και περήφανοι επαρχιώτες, είχαμε αποφασίσει να γίνουμε «πρωτευουσιάνοι». Ήταν αρχές του 2000. Η Ελλάδα αλλιώς, τα πράγματα αλλιώτικα, τα όνειρα περισσότερα.  Αφήσαμε την αγαπημένη μας Δράμα, που τόσο πολύ δεθήκαμε μαζί της και λόγω ενός προβλήματος υγείας της μικρής κόρης έπρεπε να εγκατασταθούμε στην Αθήνα. Τις πρώτες ημέρες, εντελώς χαμένοι. Στην κυριολεξία. Μετά κόπων και βασάνων βρήκαμε ένα σπίτι. Αφού, όμως, για πάνω από ένα μήνα κάναμε ειρηνική κατάληψη στο σπίτι της αδελφής μου. Το σπίτι που βρήκαμε καλό, η σπιτονοικοκυρά πολύ καλή και όλα έδειχναν να πηγαίνουν καλά. Μέχρι που φέραμε από τη Δράμα τα πράγματα και γεμίσαμε το σαλόνι και τα δωμάτια κούτες. Πολλές κούτες.

Και ξαφνικά όλα άλλαξαν. Την ώρα που πάνω στα σκόρπια πράγματα μας, κοντά στις 10 το βράδυ, κατάκοποι και ακόμα μια φορά ξένοι, ταΐζαμε τις μικρές, κτυπάει την πόρτα μια εύσωμη, αναψοκοκκινισμένη από θυμό κυρία, που πρώτη φορά την έβλεπα, αφού μας συστήθηκε ως «η άλλη κόρη της ιδιοκτήτριας», μας ενημέρωσε ότι θα πρέπει να φύγουμε άμεσα από το σπίτι διότι «δεν είπατε ότι είστε αλλοδαποί». Είχε ακούσει τους εργάτες – φίλοι και συγγενείς μας – που μετέφεραν τα πράγματα από το φορτηγό, να μιλάνε αλβανικά και είχε γίνει θηρίο. Προσπάθησα να την ηρεμήσω, λέγοντάς της την αλήθεια, ότι «δεν μας ρώτησε η αδελφή σας από πού είμαστε» και ότι, «ας κάνουμε αυτή τη κουβέντα άλλη ώρα, χωρίς την παρουσία των παιδιών μας». Η κυρία δεν δεχόταν και πολλές «νουθεσίες», απλώς μας προειδοποίησε ότι «αν δεν φύγετε αύριο, φέρνω την αστυνομία».

Η αστυνομία δεν ήρθε, τα πράγματά μας δεν τα ανοίξαμε αλλά σε μια βδομάδα – μας δόθηκε σιωπηρή περίοδος χάριτος, θα λέγαμε – η κυρία ημέρευσε. Μείναμε τελικά, αν και είχαμε βρει άλλο σπίτι. Και μείναμε δέκα χρόνια. Η κυρία μας «συμπάθησε», περισσότερο και από μας το ενοίκιο στην ώρα του και πολλές φορές μας έλεγε ότι «εσείς είστε καλά παιδιά, όχι σαν τους άλλους συμπατριώτες σας». Είναι η μόνιμη επωδός των ρατσιστών. «Ο μετανάστης που γνωρίζω εγώ είναι καλός, οι άλλοι είναι καθάρματα».

Τα χρόνια, πέρασαν, όμως, και αυτές τις ημέρες, ψάχνοντας σπίτι, πέσαμε σε άλλες «κόρες ιδιοκτήτριας». Στο τηλεφώνημα «για το διαμέρισμα που ενοικιάζετε», πετύχαμε δύο στα δύο. «Από πού είστε;» η πρώτη ερώτηση. «Τι σημασία έχει, λεφτά δεν θέλετε;» Ναι αλλά δεν το δίνω σε αλλοδαπούς. «Και αν είμαι Έλληνας αλλά ομοφυλόφιλος». «Α! όχι όχι. Θεός φυλάξει!» Βεβαίως, θεός φυλάξει. Για τον ρατσιστή, «αλλοδαπός» είναι και ο ομοφυλόφιλος, απλώς το μαθαίνει όταν πάει να του ενοικιάσει το σπίτι. Και ψάχνοντας ξανά σπίτι αυτές τις ημέρες, διαπιστώνω ότι υπάρχουν πολλές «κόρες ιδιοκτήτριας».

Correspondent

3 Μαρτίου 2012

Γενόσημο, ο εχθρός του γένους

Όταν εκπρόσωποι πολιτικών και συνδικαλιστικών σχηματισμών λένε “το Κεφάλαιο πίνει  το αίμα του λαού”, “ο λαός οδηγείται στον αφανισμό”, ”καταδικάζετε τους συνταξιούχους σε θάνατο”, όλοι αντιλαμβάνονται την συγγνωστή υπερβολή του δημόσιου λόγου και κανείς δεν σπεύδει να συντάξει διαθήκη. Όλοι γνωρίζουμε ότι η ένταση των εκφράσεων φτάνει στη στρατόσφαιρα όπου οι λέξεις χάνουν την βαρύτητά τους. Τα πράγματα διαφέρουν όμως όταν πρόκειται για επιστημονικούς συλλόγους.

Επί μέρες βομβαρδιζόμαστε από πληρωμένες διαφημίσεις των ιατρικών και φαρμακευτικών συλλόγων της χώρας που πραγματικά έχουν τρομάξει τον κόσμο. Όταν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι επιστήμονες προειδοποιούν τους πολίτες ότι “ η ζωή κοστολογείται  23 ευρώ”, “έχουμε ασθενείς δύο κατηγοριών”, “η Υγεία παρέχεται σε δόσεις”, “θα γεμίσουμε επικίνδυνα φάρμακα”, “η ζωή των πολιτών μπαίνει σε κίνδυνο”, εύλογο είναι να  προκαλέσουν μεγάλη αναστάτωση στην κοινωνία. Η πιο άμεση αντίδραση θα είναι να ωθηθούν οι ασφαλισμένοι να πληρώσουν απ΄το υστέρημά τους πανάκριβα πρωτότυπα φάρμακα γιατί θα φοβούνται να πάρουν τα πολύ φτηνότερα γενόσημα που δικαιολογούν τα Ταμεία τους.

Οι επιστήμονες όμως δεν συνθηματολογούν, δεν κινδυνολογούν, δεν αοριστολογούν. Ο πρώτος ρόλος τους, κυρίως των επιστημών που σχετίζονται με την Υγεία, είναι να αποτελούν πυλώνα νηφαλιότητας και ηρεμίας της κοινωνίας και να αποφορτίζουν το κλίμα τρομοκρατίας που συχνά εμφανίζεται όταν τα θέματά τους υπάρχουν στην επικαιρότητα. Όχι να το δημιουργούν οι ίδιοι. Οι επιστήμονες  οφείλουν να μιλούν επιστημονικά και  όχι δημοσιογραφικά και πολιτικά. Να μιλούν δηλαδή με στοιχεία, στατιστικές, αριθμούς και να δίνουν υπεύθυνες απαντήσεις στα ερωτήματα που ανακύπτουν. Ας πούμε:

1.Γιατί μέχρι τώρα η χρήση των γενοσήμων φαρμάκων κινείτο στη χώρα μας στα επίπεδα του 18% όταν ο μέσος  όρος στην Ευρώπη είναι 50% και στις ΗΠΑ 70%; Στις χώρες αυτές οι ασφαλισμένοι κινδυνεύουν ή οι μέθοδοι ελέγχου των γενοσήμων  που διενεργούνται εκεί είναι ασφαλείς; Γιατί  απλώς δεν ζητούν και εδώ ανάλογης ασφάλειας ελέγχους της βιοισοδυναμίας των φαρμάκων; Ο ΕΟΦ έχει ανακοινώσει ότι το ποσοστό των ελαττωματικών αντιγράφων που έχει διαπιστώσει στην χώρα μας είναι 4%, περίπου όσο και των πρωτοτύπων. Έχουν αυτοί άλλα στοιχεία;

2.Γιατί τα ελληνικής παρασκευής γενόσημα είναι ακριβότερα από τα εισαγωγής; Καταλαβαίνει κανείς ότι υπάρχει ανάγκη προστασίας θέσεων εργασίας στην εγχώρια φαρμακοβιομηχανία, αλλά την ίδια στιγμή δεν ζητούν να πληρώνουν οι ασφαλισμένοι μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής για το ελληνικό γενόσημο και τα Ταμεία ακριβότερα φάρμακα; Έχουν δεδομένα ότι οι φαρμακοβιομηχανίες τρίτων χωρών, που τελούν υπό τον έλεγχο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων, παράγουν επισφαλή γενόσημα ή απλώς επιμένουν ελληνικά;

3.Ποιές ακριβώς είναι οι ενστάσεις τους στην αναγραφή από τους ιατρούς της δραστικής ουσίας και την επιλογή από τους φαρμακοποιούς τους φθηνότερου φαρμάκου; Πέραν της περιγραφής της μεθόδου περίπου σαν να ήταν η Πύλη της Κολάσεως, μια ψύχραιμη επιστημονική εξήγηση δεν ακούσαμε.

4.Πιστεύουν ότι μέχρι τώρα τα πράγματα πήγαιναν καλά; Επιθυμούν να διατηρηθούν ως έχουν; Η δαπάνη για φάρμακο στη χώρα μας αυξήθηκε σε μιά δεκαετία 400%, φτάνοντας στα 5,2 δις ετησίως όταν στο ίδιο διάστημα ο μέσος ευρωπαϊκός όρος αυξήθηκε 50%. Είναι εντάξει αυτό; Και αν όχι πιστεύουν ότι υπάρχουν μέλη τους που με πράξεις ή παραλείψεις συνέβαλαν στην παράδοξη αύξηση αυτής της δαπάνης; Αν μας πουν “πάντα υπάρχουν λίγοι επίορκοι” θα τους πούμε ότι λίγοι δεν φτάνουν για τέτοιο πάρτυ. Και τι έχουν κάνει οι ίδιοι για αυτό το φαινόμενο; Δεν είναι ανεύθυνες επιστημονικές εταιρείες αλλά επιστημονικοί σύλλογοι που χορηγούν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος στα μέλη τους και εγγυώνται την τήρηση της δεοντολογίας. Ο Προέδρος των Φαρμακοποιών, στο διάστημα που αναφέρω, υπήρξε για πολλά χρόνια Διοικητής του ΙΚΑ και τότε κατήγγειλε την υπερβολική φαρμακευτική δαπάνη. Με τη νέα του ιδιότητα έχει να καταγγείλει μόνο το Κράτος;

Αυτήν τη στιγμή ο ρόλος της επιστημονικής κοινότητας είναι ιδιαίτερα σημαντικός καθώς αποτελεί το μόνο αντίβαρο που θα  διαφωτίσει τον πολίτη αν οι επιλογές της Κυβέρνησης είναι προς το συμφέρον του ή όχι. Κάποιες μεμονωμένες φωνές που νηφάλια εξήγησαν ορισμένους κινδύνους (π.χ. αλλεργίες στα έκδοχα, μη επαρκές δείγμα στους ελέγχους  βιοισοδυναμίας κλπ. ) οπωσδήποτε συμβάλλουν σε διεξοδικότερη επιστημονική συζήτηση και ενημέρωση. Η αμιγώς συντεχνιακή και συνδικαλιστική συμπεριφορά των επιστημονικών συλλόγων όχι.

Protagon

2 Μαρτίου 2012

Ο Πατριώτης! Ο Νοικοκύρης!

Δημοσιευμένο στις 2 Μαρ 2012 | ΡΕΠΟΡΤΑΖ-ΕΙΔΗΣΕΙΣ | Συντάκτης: Θάνος Πασχάλης

Το νόμιμο είναι και ηθικό; Την ώρα που μας καλούσαν να μην παίρνουμε τις οικονομίες μας από τις τράπεζες, εκπρόσωποι του έθνους έβγαζαν τα λεφτά τους στο εξωτερικό.

Ο Κυριάκος Βελόπουλος είναι ένας από αυτούς που φρόντισε να βγάλει 400.000 ευρώ. Η αποκάλυψη της «Π+13» έρχεται να ταράξει την υπόθεση των βουλευτών που σε ώρα κρίσης φυγάδευσαν στο εξωτερικό εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από καταθέσεις που τηρούσαν σε ελληνικές τράπεζες.

Πριν από λίγους μήνες ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΛΑΟΣ και δημοσιογράφος Κυριάκος Βελόπουλος που διατηρούσε, σύμφωνα με το «πόθεν έσχες» του που υπέβαλλε στη Βουλή, δύο λογαριασμούς σε ελληνικές τράπεζες, μετέφερε σχεδόν όλα τα χρήματα, αλλά και άλλα που προέκυψαν πιθανότατα από άλλες πηγές (π.χ. πώληση ακινήτου) σε τράπεζα του εξωτερικού. Το όνομα του Κυριάκου Βελόπουλου περιλαμβάνεται στη λίστα των δέκα προσώπων, νυν και πρώην βουλευτών και ευρωβουλευτών αλλά και συζυγών τους, που εξήγαγαν πάνω από 100.000 ευρώ το 2011 την περίοδο που συζητούνταν το ενδεχόμενο χρεοκοπίας της χώρας. Την περίοδο αυτή ο βουλευτής του ΛΑΟΣ με συγκεκριμένες τραπεζικές κινήσεις άδειασε τους λογαριασμούς του και μετέφερε σχεδόν όλα τα χρήματα σε ευρωπαϊκή τράπεζα, μία ενέργεια σύννομη μεν, αλλά υπό εξέταση στο ηθικό της μέρος. Το ζήτημα όμως φαίνεται πως είναι πιο περίπλοκο, καθώς το ποσό των 400.000 ευρώ είναι πολύ υψηλότερο από τις καταθέσεις του που σύμφωνα με το «πόθεν έσχες» που υπέβαλε στη Βουλή το 2010 διατηρούσε σε δύο ελληνικές τράπεζες αλλά και σε μετρητά. Συγκεκριμένα ο κύριος Βελόπουλος δήλωσε στο «πόθεν έσχες» ότι σε μια τράπεζα διατηρούσε 37.547 ευρώ, σε μία άλλη 46.106 ευρώ, ενώ τα μετρητά του ήταν 145.000 ευρώ. Δηλαδή συνολικά οι τραπεζικές καταθέσεις μαζί με τα μετρητά δεν φθάνουν τις 230.000 ευρώ. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι την προηγούμενη χρονιά ο κύριος Βελόπουλος στο «πόθεν έσχες» είχε δηλώσει καταθέσεις 140.000 ευρώ και είναι περίεργο πώς μέσα σε μια χρονιά βρέθηκε με 90.000 επιπλέον ευρώ χωρίς να έχει επέλθει ή να το έχει δηλώσει στο «πόθεν έσχες» οποιαδήποτε περιουσιακή του μεταβολή. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι για το 2009 μαζί με την σύζυγό του εμφάνισε συνολικό εισόδημα 138.000 ευρώ, ενώ το 2010 εισοδήματα από τη βουλευτική του αποζημίωση και από άλλες πηγές μαζί με τη σύζυγό του ύψους 132.000 ευρώ. Παρότι δεν υπάρχει ιδιαίτερη μεταβολή στα εισοδήματά του ξαφνικά το ύψος των καταθέσεων και μετρητών μέσα σε ένα χρόνο ανεβαίνει κατά 90.000 ευρώ, όταν μάλιστα δεν υπήρξε καμιά περιουσιακή μεταβολή ή αυτή δεν δηλώθηκε στο «πόθεν έσχες». Το οξύμωρο στην περίπτωση είναι ότι η αύξηση των χρημάτων του έγινε μάλιστα σε μια περίοδο που είχαμε και εκλογές. Αυτό που μπορεί να εικάσει κανείς είναι ότι κύριος Βελόπουλος θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα λιτοδίαιτος και έκανε παράλληλα σχεδόν μηδενική σε διαχείριση χρημάτων προεκλογική καμπάνια. Ο κύριος Βελόπουλος -που το 2010 ήταν και υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας με τον ΛΑΟΣ- διαθέτει με βάση τα «πόθεν έσχες» ένα διαμέρισμα 187 τ.μ. στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης εξ ημισίας με τη σύζυγό του, ένα διαμέρισμα επίσης 187 τ.μ. στο Πανόραμα στο όνομα της κόρης του και δύο διαμερίσματα 86 τ.μ. το καθένα στο Ελευθέριο Κορδελιό. Επίσης, διατηρεί ο ίδιος και η σύζυγός του μετοχές που αποτιμώνται περίπου σε 12.000 ευρώ. Ο βουλευτής του ΛΑΟΣ, που εκτός από δημοσιογράφος διατηρούσε στο παρελθόν και βιβλιοπωλείο στη Θεσσαλονίκη, είχε βρεθεί πρόσφατα στο στόχαστρο των μέσων ενημέρωσης, καθώς αναρτήθηκαν στο Διαδίκτυο φωτογραφίες στις οποίες εμφανίζεται να συμμετέχει σε εκδηλώσεις του επικεφαλής του κυκλώματος τοκογλυφίας που αποκαλύφθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη ιδιοκτήτη νυχτερινών κέντρων Μάρκου Καραμπέρη και προφυλακισμένου σήμερα, ο οποίος ήταν και υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας με το συνδυασμό του. Οι ορκωτοί λογιστές στους οποίους παραδόθηκε η λίστα με τα δέκα πρόσωπα νυν και πρώην βουλευτών, ευρωβουλευτών και συγγενών τους έχουν αναλάβει να εξετάσουν αν τα χρήματα που μετέφερε στο εξωτερικό είχαν δηλωθεί κατά πρώτον στο «πόθεν έσχες» του 2010 που υπέβαλε στη Βουλή και ερευνάται αυτή την περίοδο. Κατά δεύτερον, αν προέρχονται από νόμιμες πηγές και, τρίτον, αν προέρχονται από περιουσιακές μεταβολές (πιθανότατα πώληση διαμερίσματος) οι οποίες δηλώθηκαν στην εφορία και φορολογήθηκαν αναλόγως. Η περίπτωση του κυρίου Βελόπουλου θα εξεταστεί και από το ΣΔΟΕ, ώστε να διαπιστωθεί αν τα επιπλέον χρήματα που φέρεται να φυγαδεύτηκαν στο εξωτερικό προέρχονται από νόμιμες πηγές ή από κάποια περιουσιακή μεταβολή. Η ενέργεια αυτή του κυρίου Βελόπουλου έρχεται σε μια περίοδο που το κόμμα του ήταν από τους πρωτεργάτες της στήριξης του μνημονίου αλλά και των συνεχών εκκλήσεων να μη μεταφέρονται χρήματα ή να επιστραφούν τα δισεκατομμύρια ευρώ που διοχετεύτηκαν στο εξωτερικό με το ξέσπασμα της κρίσης.

Δώστε επιτέλους όλα τα ονόματα στη δημοσιότητα.
Το κρυφτούλι των αρχών, με την υπόθεση των χρημάτων που κάποιοι πολιτικοί ή πολιτευτές έχουν βγάλει στο εξωτερικό, εξαντλεί πλέον τα όρια αντοχής της ελληνικής κοινωνίας. Οι ανακρίβειες, τα λάθη, και η μυστικότητα (στο όνομα της προστασίας προσωπικών δεδομένων) δεν μπορούν να δικαιολογηθούν την ώρα που η χώρα καταρρέει και ο πολίτης χάνει τη δουλειά του.
Δεν αμφισβητούμε ότι τα χρήματα που κούνησαν οι πολιτευτές ή πολιτικοί είναι νομίμως αποκτηθέντα. Όμως είναι υποκρισία να καλείς τον πολίτη να στηρίξει την χώρα παντοιοτρόπως και το πολιτικό σύστημα να μην… μπορεί, να εμφανίσει τρία σαφή πράγματα για τρεις ανθρώπους, οι οποίοι κοιτάνε μόνο τον εαυτό τους.

ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΚΟΥΒΕΛΟΣ

Μετέφερε στο εξωτερικό άλλο ένα εκατ. δολάρια (660.000 ευρώ)!

Έρευνα διενεργεί το ΣΔΟΕ και για άλλο ένα εκατομμύριο δολάρια ή 660.000 ευρώ που φέρεται να μετέφερε από ελληνικές τράπεζες σε τράπεζες της Γερμανίας και της Μεγάλης Βρετανίας ο επιχειρηματίας σύζυγος της Ντόρας Μπακογιαννη Ισίδωρος Κούβελος. Σύμφωνα με πληροφορίες τα χρήματα μεταφέρθηκαν με τουλάχιστον 33 κινήσεις τραπεζικών λογαριασμών εντός του 2011, αλλά αυτό που προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι 500.000 ευρώ από αυτά μεταφέρθηκαν σε γερμανικές κυρίως τράπεζες με τρεις κινήσεις, αλλά παραμένει άγνωστο αν προορίζονταν για επενδυτικές δραστηριότητες ή εστάλησαν ως εμβάσματα για τραπεζική κατάθεση σε προσωπικούς η εταιρικούς λογαριασμούς… Αυτό που ερευνάται στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι κατά πόσο τα χρήματα αυτά είχαν δηλωθεί στο «πόθεν έσχες», πόσο χρονικό διάστημα αποτελούσαν καταθέσεις σε ελληνικές τράπεζες και αν είχαν δηλωθεί στη φορολογική δήλωση… Εκείνο πάντως που προκαλεί εντύπωση είναι το γεγονός ότι οι «εξαγωγές» αυτές εντοπιστήκαν από την τράπεζα της Ελλάδος και το ΚΕΠΥΟ δεν συμπεριλήφθηκαν στο 1 εκατομμύριο δολάρια, που αποτέλεσε το μήλον της Έριδος τόσες ημέρες στη Βουλή. Μάλιστα το όνομα του κυρίου Κούβελου με τα 660.000 ευρώ περιλαμβάνεται στη λίστα των 10 πρώην και νυν βουλευτών αλλά και συγγενών τους που διερευνούν ορκωτοί λογιστές της Βουλής… Η λίστα εστάλη από το ΚΕΠΥΟ στον υπουργό Οικονομικών και από εκεί στη Βουλή. Και στην περίπτωση αυτή ο κύριος Κούβελος θα κληθεί να εξηγήσει για ποιους λόγους διοχετεύτηκαν τα χρήματα αυτά από ελληνικές σε ευρωπαϊκές τράπεζες… Αν αποτελούσαν πράγματι προϊόν επιχειρηματικής δραστηριότητας και ποιων συγκεκριμένα…

Άρθρο του Θάνου Πασχάλη που δημοσιεύτηκε στην Παρασκευή+13 στις 2/3/2012

Ο Κυριάκος Βελόπουλος «φυγάδευσε» στο εξωτερικό 400.000 ευρώ

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails