Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

Τώρα που φορέσαμε όλοι μάσκες θα φανεί το πραγματικό πρόσωπο καθενός.

8 Δεκεμβρίου 2010

μια πόρνη, ένα θέατρο, λίγη ποίηση και πολλοί ηθικολόγοι

Ω πως φρύαξαν οι απανταχού υποκριτές. Μέγα θέμα γι αυτούς επειδή πήγε η κ. Αλεξανδράτου στον περίβολο της Επιδαύρου και απήγγειλε Σεφέρη. Χτυπιούνται κι οδύρονται ποιος λέει έδωσε το δικαίωμα να πάει έξω από το θέατρο της Επιδαύρου και ποιος της έδωσε το δικαίωμα να απαγγέλει Σεφέρη! Τι λέτε ρε; Και γιατί δηλαδή θα έπρεπε να πάρει άδεια και από ποιόν άραγε για να διαβάσει ποίηση; Γιατί η κ. Αλεξανδράτου δεν έχει το δικαίωμα που όλοι έχουμε; Επειδή είναι πόρνη; Και λοιπόν; Ναι είναι πουτάνα με γειά της με χαρά της! Και πόρνη είναι και πουτάνα είναι και εταίρα είναι και ό,τι θέλει είναι. Γιατί θα πρέπει να δίνει λογαριασμό και σε ποιόν; Ποιος σας είπε βρε ανόητοι ηθικοπλάστες πως οι πόρνες δεν έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν στην Επίδαυρο; Και ποιος σας είπε πως οι πόρνες δεν έχουν δικαίωμα να απαγγέλουν ποίηση;

Είδα το βίντεο, ούτε κι εμένα μου άρεσε η εκφορά της απαγγελίας αλλά και λοιπόν; Ούτε η πρώτη είναι ούτε η τελευταία που δεν κάνει ωραίες απαγγελίες. Και λοιπόν; Υποχρέωσε κανένα από εμάς κι εσάς να την παρακολουθήσει; Αν δεν αρέσει απλώς αλλάζετε κανάλι ή ακόμα καλύτερα κλείστε την τηλεόραση. Το να ζητάνε όμως κάποιοι να μην ασχολείται η κ. Αλεξανδράτου με ποίηση με θέατρο και με ό,τι άλλο είναι γελοίο και ρατσιστικό.

Ξέρω τι σας πείραξε όλους εσάς τους ηθικολόγους της κακιάς ώρας. Σας πείραξε που είναι πόρνη και πλούσια μάλιστα. Στα ρατσιστικά σας μυαλά και στην αρρωστημένη σας παιδεία οι πόρνες είναι πλάσματα προς εξευτελισμό και αρνείστε να δεχτείτε πως και αυτές είναι άνθρωποι όπως όλοι μας κι έχουν αναζητήσεις κι ευαισθησίες όπως όλοι μας. Θεωρείτε αυτές κατώτερες των εαυτών σας διότι έτσι σας έμαθαν στα σπίτια σας και στα σχολεία και στα κατηχητικά να τις θεωρείτε. Μάθετε λοιπόν πως δεν είναι έτσι. Δεν είναι καθόλου έτσι ω υποκριτές. Σε τούτη την κοινωνία που ζούμε αν υπάρχει ένα λειτούργημα που ακόμα λειτουργεί σωστά αυτό είναι το λειτούργημα της πορνείας.

Τι νομίζετε δηλαδή κάποιοι και κάποιες; Πως επειδή είναι πόρνες είναι κατώτερες από εμάς κι εσάς; Ας γελάσω! Ενώ αν παρουσιαζόταν με κανα δυο πτυχία και διδακτορικά θα είχε δικαίωμα και στην επίδαυρο να πάει και Σεφέρη να απαγγείλει έτσι; Ω πόσοι γελοίοι και υποκριτές μας περιτριγυρίζουν! Ω τι περισπούδαστη ηθικολογία και υποκριτική.

Λυπάμαι, λυπάμαι ειλικρινά όταν βλέπω πως κάποιοι-ες δεν μπορείτε να αποτινάξετε από μέσα σας όλα εκείνα τα βλακώδη με τα οποία παιδιόθεν σας πιπίλισαν τα μυαλά. Να θυμίσω μόνο πως μέχρι πριν κανα δυο δεκαετίες οι χορευτές και οι ηθοποιοί θεωρούνταν επίσης μιάσματα της κοινωνίας που δεν είχαν κανένα δικαίωμα πλην εκείνο του εξευτελισμού τους; Να θυμίσω πως πολλά από τα μεγαλύτερα μυαλά και καλλιτέχνες της ιστορίας ήταν πόρνες και εταίρες; Να θυμίσω αριστουργήματα που γράφτηκαν κι εμπνεύστηκαν από πόρνες όπως η Τζούλια; Δεν χρειάζεται να θυμίσω τίποτα. Τα γνωρίζετε, τα ξέρετε αλλά τα παραβλέπετε. Αντιδράτε όπως σας έμαθαν να αντιδράτε, σαν τα σκυλιά του Παυλωφ ένα πράγμα και σκεφτείτε τι δύστυχοι που είστε γι αυτόν ακριβώς τον λόγο.

Βγάλτε λοιπόν (όσοι τις φοράτε) τις παρωπίδες από τα μάτια. Η Τζούλια ναι είναι πόρνη και είναι δικαίωμά της να είναι όμως τούτο δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με το αν της αρέσει η όχι η ποίηση το θέατρο η μουσική και ό,τι άλλο. Θα έπρεπε να ντρέπονται όλοι αυτοί που νομίζουν πως ο εαυτούλης τους είναι κάτι ανώτερο από την Τζούλια και την κάθε Τζούλια.

Ναι λοιπόν, είναι πόρνη και ναι έχει κάθε δικαίωμα όπως όλοι μας και η ποίηση να της αρέσει και Σεφέρη να απαγγείλει και στην Επίδαυρο να πάει όπως όλοι μας. Αν κάποιος δεν έχει δικαίωμα σε τίποτα από αυτά μάλλον θα έπρεπε να είναι όσοι θεωρούν πως είναι οι μοναδικοί που έχουν το δικαίωμα αυτό και αν κάποιοι είναι πραγματικά άμυαλοι είναι όσοι και όσες θεωρούν πως επειδή κάποια είναι πόρνη είναι και κατώτερο είδος ανθρώπου. Αει στον κόρακα λοιπόν και αφήστε τις βλακώδεις ηθικολογίες σας για άλλες περασμένες εποχές, βυζαντινές.

22 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Κλείτωρ ζητώ την άδεια να το κοινοποιήσω στη σελίδα μου στο Facebook.
    Μπορώ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστός και δίκαιος είσαι Κλείτωρα. Ως πότε ρε Κλείτωρα θα χρειάζεται να εξηγούμε τα αυτονόητα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μέχρι που τα αυτονόητα να διδάσκονται στα σχολεία. (δεν φαίνεται πραγματικά γελοία αυτή η πρόταση; κι όμως είναι η πραγματικότητα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ οικοδεσπότη

    Διαφωνώ μαζί σου και να γιατί:
    Ασφαλώς και έχει δικαίωμα η Τζούλια να πάει στην Επίδαυρο και να απαγγέλει ποίηση. Δεν της το απαγόρευσε κανείς γι'αυτό και πήγε άλλωστε !!! Αυτό που εμένα με ενόχλησε και για αυτό ενίσταμαι είναι η εκμετάλλευση του μνημείου από εκείνη. Και βέβαια πολλοί δήθεν εκμεταλλεύθηκαν την Επίδαυρο για να καταξιωθούν επαγγελματικά αλλά δεν πρέπει να μπει ένα όριο;

    Μην μπλέκεις από κεκτημένη ταχύτητα την αισθητική και πνευματική υποβάθμηση που υφίσταται το μνημείο από την Τζούλια με το δικαίωμά της να πάει αν δει μία αρχαία τραγωδία και βεβαίως και να εκφέρει γνώμη επ'αυτής. Αυτό δεν της το αρνούμαι ασφαλώς και δεν νομίζω ότι κανένας της το αρνήθηκε.

    Δεν έχουν δικαίωμα όλοι να κάνουν τα πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. για ποιά εκμετάλλευση του μνημείου μιλάς; Το θεώρησε δικό της; Το πούλησε; το νοίκιασε; Ή θεωρείς εκμετάλλευση πως απλώς πήγε εκεί; Αν θέλουμε να μιλήσουμε για πνευματική υποβάθμιση τότε το μνημείο άστο απ' έξω και άνοιξε τηλεόραση μεγάλε αδερφέ.
    Δεν θα μοιράσεις εσύ δικαιώματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε, συ είναι ντυμένη. Έγινε τόσο θέμα που απαγγέλλει ντυμένη; Σιγά το ζήτημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. χαχα Δήμε εγώ πάντως θα την προτιμούσα γυμνή να μου αποσπά την προσοχή από την απαγγελία της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ Κλείτωρα,προσωπικά δεν είμαι ούτε ρατσίστρια,ούτε πρόβλημα έχω με τις πόρνες,ούτε με κανέναν άνθρωπο.Μου την έδωσε όμως το συγκεκριμένο διότι,όπως έγραψα και αλλού:
    ''Η ποίηση προσφέρει ανάταση ψυχής.Είτε την εκφράζεις γραπτώς,είτε την απαγγέλλεις.
    Κακοποίηση υφίσταται,απο τη στιγμή που οι λόγοι για τους οποίους ασχολείσαι είναι άσχετοι με αυτό που πρεσβεύει.Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να ασχολείται με ότι του αρέσει,απλά να μπορεί να καταλάβει,πού μπαίνουν τα όρια της γελοιότητας και οφείλει να δείχνει τη στοιχειώδη ευπρέπεια και σεβασμό, στην τέχνη κι όχι μόνο.''
    Ευχαριστώ θερμά.Πασιφάη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητή Mary Πασιφάη, δεν ξέρω αν σου την έδωσε και που αλλά το σκεπτικό σου εδώ είναι λάθος. Δεν μπορείς να περιορίσεις έναν άνθρωπο στο μπάνιο επειδή είναι κακόφωνος ούτε να το δέσεις στην βελανιδιά. Εκτός βέβαια αν θέλει να σου επιβληθεί έτσι; Από την στιγμή όμως που ωραιότατα μπορείς και να μην τον ακούς τότε δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα. Οκ απαγγέλει χάλια και χαλιά κιλίμια χαλιά αλλά μέσα της δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβαίνει. Ούτε δικαιούμαστε να υποθέτουμε για την δική της ανάταση και πόσο και αν. Ας χαιρόμαστε λοιπόν όταν οι άνθρωποι διαβάζουν ποίηση και πάνε στην Επίδαυρο. Τίποτα κακό δεν μπορεί να βγεί από αυτό. Προσωπικά ίσως θα θύμωνα αν της έδιναν παράσταση στο θέατρο για να απαγγείλει ποίηση αλλά από κει και πέρα το βρίσκω κάπως. Δηλαδή έλεος. Πήγε έξω από την Επίδαυρο και απήγγειλε ποίηση όσο και όπως μπορούσε, που είναι το κακό; Επειδή είναι πουτάνα; (ούτε ως πουτάνα μου άρεσε όπως την είδα αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σόρυ για το διπλό μήνυμα.Ποστάρισα το πρώτο και νομίζοντας ότι έκανα λάθος,ξαναποστάρισα.
    Στο δια ταύτα τώρα..
    Κοίταξε.Δε γουστάρω να κρίνω τους ανθρώπους,δεν είναι στη φύση μου.Μα αισθάνομαι ηλίθια που έφαγα ώρες ολάκερες απ'τη ζωή μου στα θρανία,που δημιούργησα και δημιουργώ ποίηση από την ψυχή μου,όταν βλέπω ένα ζαγάρι σαν τη μανταμίτσα,να κουνάειτα οπίσθιά της,γελοιοποιώντας κατα την άποψή μου,μεγάλους ανθρώπους του πνεύματος.Εξάλλου,αυτό ήταν θεωρώ μόνο η αρχή από τη συγκεκριμένη μοντέλα,για να δει αντιδράσεις.Πού ξέρεις εσύ,αν δε σκάσει μύτη αύριο,σε κανένα Ηρώδειο ή στην Επίδαυρο,για να βγάλει φράγκα και αν κάποιοι της δώσουν αυτή τη δυνατότητα,αφού όλα πλέον είναι ανοιχτά στην ισοπέδωση;Λέω γω τώρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Από την στιγμή που εκδίδεται έχουμε κάθε δικαίωμα να την κρίνουμε ως προς το αντικείμενο. Δεν είναι εκεί το θέμα όμως. Εγώ δεν αισθάνομαι καθόλου άσχημα. Ποιος ο λόγος άλλωστε; Καταρχήν η Αλεξανδράτου δεν πουλάει ποίηση. Δεν είπε ποτέ πως είναι ποιήτρια παρά μόνο πως της αρέσει η ποίηση οπότε γιατί να στεναχωριέται κάποιος ποιητής; Αν οι μεγάλοι ποιητές είναι πράγματι μεγάλοι (που εν προκειμένω είναι) δεν έχουν φόβο γελοιοποίησης από καμία Τζούλια, το αντίθετο μάλιστα. Κινδυνεύει να γελοιοποιηθεί όποιος δεν καταφέρει να τους αποδώσει. Το θέμα είναι πως ακόμα κι έτσι όμως όλοι μας έχουμε το δικαίωμα να γελοιοποιηθούμε αν έτσι μας αρέσει. Μπορεί η κυρία να απαγγέλει ποιήματα ακόμα και με σκοπό την προσέγγιση πελατών από συγκεκριμένες δεξαμενές αλίευσης και λοιπόν; Έστω πως το κάνει για να προωθήσει το κυρίως επάγγελμά της που την έκανε πλούσια. Δεν βλέπω κάτι κακό ούτε σ’ αυτό. Έστω πως πάει στο Ηρώδειο να δώσει παράσταση (θα χει και ζωντανό σεξ ελπίζω) και λοιπόν; Δεν με υποχρεώνει κανείς να πάω. Περισσότερο θα αναρωτηθώ γι αυτούς που της έδωσαν παράσταση και για το κοινό της παρά γι αυτή την ίδια. Και φυσικά δεν θα αναρωτηθώ (αμφιβάλω) αν ο Ελύτης είναι αριστουργηματικός επειδή τον απαγγέλει μια κυρά Κατίνα τσιριχτά. Δεν μπορώ όμως να της απαγορέψω να το κάνει και μάλιστα θα την ωθήσω να το κάνει περισσότερο μπας και μάθει. Καλό θα της κάνει, κακό αποκλείεται και αυτό ισχύει για όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 1.Όπως έχουμε δικαίωμα κατα τα λεγόμενά σου βρε Κλείτωρα,να κρίνουμε το αν σηκώνει τα πόδια της καλά και αρκετά,γιατί να μην μπορούμε να εκφέρουμε άποψη για το αν ''κατακρεουργεί''ποιήματα βγαλμένα απ'τα σώψυχα;
    2.Ναι,η ζαργάνα δεν πουλάει ποίηση.Η ποίηση είναι έκφραση και η έκφρασή της εν προκειμένω,έγκειται στο χλευασμό,για νουμεράκια-μπόνους,της μαλακίας που παρουσιάζει.
    3.Ως προς το θέμα της άπόδοσης μιας απαγγελίας,όλα παίζουν.Πολλές φορές αναρωτιέμαι αν κι εγώ που γράφω,μπορώ να αποδόσω στο μέγιστο,πράγματα,μέσω προφορικού λόγου ευκολότερα.Μα εξακολουθώ να πιστεύω πως η ψευτιά στην έκφραση,μπορεί να γίνει εμφανής.Ναι,η γελοιοποίηση είναι υποκειμενική.Ναι,είναι θέμα γκλάβας επίσης,αν κάποιος γουστάρει να γίνεται ρόμπα.Πόσοι όμως γουστάρουν πραγματικά κάτι τέτοιο;Ή μήπως έξυπηρετούν έτσι, άλλους,δικούς τους σκοπούς;
    4.Εμένα θα με χάλαγε να ακούσω ότι δίνει παράσταση ή κάνει αναπαράσταση του Κάμα-Σούτρα,σε Ηρώδειο ή Επίδαυρο.Τα τσοντάδικα στο στούντιο ή στη Φύση,μπας και το φχαριστηθεί κιόλας.
    5.Κι αυτοί που ενδεχομένως θα της επέτρεπαν τα παραπάνω,τα ίδια σκατά θα ήταν,το ίδιο υπολογιστές,χωρίς αμφιβολία.Η ένδοξη τσοντοσύναξη λωλών,για το μπρινιόκο.Κι εγώ λωλή είμαι,μα σε άλλο επίπεδο λωλαμάρας βρε Κλείτωρα..Και μαζί με μένα κι άλλοι πολλοί..Ευτυχώς..χιχιχι!Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σε γενικές γραμμές δεν θα διαφωνούσα μαζί σου Κλείτορα, αν δεν αποσιωπούσες την παρουσία δίπλα της του βάρδου Ιωάννη Φλωρινιώτη, η οποία παρουσία σημειοδότησε και τη βαθύτερη αισθητική αξία του καλλιτεχνικού εγχειρήματος (happening).

    Για κάποιους «ιδιάζοντες» τύπους ανθρώπων από αυτούς που μας περιστοιχίζουν είθισται να διαφέρει η αισθητική αντίληψη από την ιδεολογική και να κρίνουν αναλόγως, γιατί δυστυχώς διαθέτουν κρίση και κάνουν διάκριση. Τι εννοώ:

    Αυτό που συνέβει είναι νομίζω μια επιστροφή στην αλήστου μνήμης Ανδρεοπαπανδρεϊκή εποχή της κουλτούρας των νταμαριών, όπου Μπρεχτ, Ντάριο Φο και Μποστ συνέπασχαν πολτοποιημένοι στο βωμό της ανόρθωσης του πολιτιστικού μας επιπέδου, όπως το σηματοδοτούσε τότε η εθνοσοσιαλιστική Αυριανή και η ακραιφνής δημοκράτις Μελίνα, που διεκήρυσσε στεντορεία τη φωνή: «Είναι η εθνική σας πόρνη, εκμεταλλευτήτε με».

    Κατά τα άλλα, φίλε Κλείτορα, όποιος τρώει κουκιά, κουκιά θα μολογάει. Αρκεί να μη τα μολογάει στα μούτρα μας, και σ' αυτό πιστεύω ότι θα συμφωνήσεις μαζί μου, αφού ξέρω ότι κάποιες παρόμοιες μολογιές των δήθεν αρχαιοθρησκευτικών κουκιών κάποιων άλλων σ'ενοχλούν μέχρι θανάτου, και δικαίως.

    Καταλαβαίνεις ότι στο ίδιο μέτρο έχουμε όλοι δικαίωμα στο ξερατιό, ανάλογα με το πως εισπράττουμε αυτό που μας πετούν στα μούτρα, ασχέτως επαγγέλματος, χρώματος, φυλής και θρησκείας κι αυτό δεν λέγεται υποκρισία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. 1. Κατα τα λεγόμενά μου έχουμε το δικαίωμα; Χμμμ και μουγκός να ήμουν το δικαίωμα παραμένει δικάιωμα. Άποψη για τον τρόπο που απαγγέλει σαφώς οποιοσδήποτε δικαιούται να εχει. Το αν θα πάει πέριξ στην Επίδαυρο ή όπου αλλού όμως είναι δικαίωμά της και δεν μας πέφτει λόγος. Αυτό είναι το θέμα.

    2. Μην την ακούς. Δεν μας υποχρέωσε κανείς να την ακούσουμε.

    3. δικαίωμά τους από την στιγμή που δεν ενοχλούν κανέναν.

    4. Δεν έχει κανείς δικαίωμα να περιορίσει κανέναν εφόσον δεν κάνει κάτι παράνομο.

    5. Αφού είσαι κι εσύ λωλή τότε γιατί θες να περιορίσεις την λώλα των άλλων; Ή η λώλα σου είναι να περιορίζεις την λώλα των άλλων; Δεν νομίζω. Αν εγώ (έστω υποθετικά) γουστάρω ένδοξη τσοντοσύναξη εσένα τι σε νοιάζει; Και γιατί η δική σου λώλα να είναι καλύτερη (άλλου επιπέδου;) από την δική της; Σημασία έχει να μην επιβάλλεται ο ένας στον άλλο αγαπητή και απο κει και πέρα στα πλαίσια του νόμου ας φχαριστηθούμε ο καθένας την λώλα του χωρίς ηθικολογίες κι αναθέματα.
    Καλημέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αναμοχλευτή, :) αυτό που παρατήρησα ήταν πως γενικώς δεν αναφέρθηκε και τόσο ο Φλωρινιώτης. Όσοι "θίχτηκαν" ανέφεραν κυρίως την Τζούλια και αναρωτήθηκαν με ποιο δικαίωμα πήγε έξω από την Επίδαυρο. Λέω λοιπόν πως έχει δικαίωμα να πάει όπου θέλει να απαγγείλει όποιον θέλει κι επιμένω σ' αυτό.
    Θα θύμωνα ίσως, όπως θύμωσα και με κάποιους αρχαιοτραλαλά θρησκευτές για άλλο λόγο, αν για παράδειγμα την άκουγα να κομπάζει πως καλύτερη απαγγελία του Σεφέρη δεν έχει γίνει ποτέ (χαχαχα) ή αν άκουγα τον Φλωρινιώτη να θεωρεί εαυτόν πνευματικό απόγονο και κληρονόμο της ποίησης του Σεφέρη (εδώ κλαίμε). Θα θύμωνα επίσης αν με υποχρέωναν να τους ακούω ή αξίωναν ακόμα και να τους πληρώσω συνδρομή ως συνεχιστές της πνευματικής κληρονομίας της Επιδαύρου όπως κάνουν οι κάποιοι αρχαιοτραλαλά θρησκευτές. Πλην όμως τίποτα τέτοιο δεν έγινε και όπως δεν παραπονιέμαι που οι αρχαιοτραλαλά συνεχίζουν να κάνουν τις τελετές τους (δικαίωμά τους είναι άλλωστε) έτσι δεν μ' ενοχλεί και η Τζούλια με τον Φλωρινιώτη να απαγγέλουν συναμεταξύ τους Ελύτη. Αρκεί ξαναλέω να μην μου την βάλουν να παίζει παντού όπου σταθώ και όπου βρεθώ διότι πράγματι η απαγγελίες της... σκοτώνουν. Οπωσδήποτε όμως δεν δικαιούμαι να της απαγορέψω την πρόσβασή της στο θέατρο, έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αναμοχλευτή
    Το αν κάποιος είναι ''αρχαιοθρησκευτικό κουκί'',άθεος,ή ότι άλλο,ποσώς τον περιορίζει απο το να έχει άποψη,αρκεί να την τεκμηριώνει επαρκώς.Και το σταματώ εδώ.

    Κλείτορα
    Σεβαστή η γνώμη σου.Εγώ ποστάρισα αυτό που αισθάνθηκα,απλά.Είτε είναι αρεστό σε κάποιους είτε όχι.Αλλά κι αν ακόμη δεν είναι,δεν θα βάλω τη γάτα μου να κλαίει.Καλημέρα κι ευχαριστώ ακόμη μια φορά για την φιλοξενία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Mary, νομίζω (είμαι βέβαιος) πως διόλου δεν σε περιόρισα να γράψεις την γνώμη σου έστω και αν διαφωνώ οπότε δεν καταλαβαίνω προς τι η αναφορά στην γάτα σου. Καλή σου μέρα επίσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κλείτωρα,δεν μίλησα για περιορισμό,σε καμία περίπτωση.Ήμουν σαφής.Μίλησα περι αρεστότητος της εκάστοτε άποψης,είτε της δικής μου,είτε του οποιουδήποτε.Γι'αυτό και ανέφερα προς χάριν αστείσμού,τη γάτα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μary, οκ εκ μέρους μου κάνενα πρόβλημα. Δεν μπορούμε όλοι να συμφωνούμε σε όλα έτσι κι αλλιώς. Θα ήταν εξωφρενικό κάτι τέτοιο κι ευτυχώς δεν συμβαίνει αλλά λίγο ανησύχησα για την κατσούλα, γι αυτό και το σχόλιο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Κολχόζνικοι σε χωράφι χέρσο είμαστε Κλείτορα, και μιας και η αστοποιημένη προλεταριακή μας αφεντιά μάς κάνει να τηρούμε αποστάσεις ασφαλείας από κάθε επανάσταση, μην έχοντας άλλη διέξοδο τα βάζουμε με τα λιπάσματα.

    Αφού μου 'λαχε να δω στην Επίδαυρο τη χειρότερη παράσταση που παρακολούθησα ποτέ, τον Αίαντα του Σοφοκλή παιγμένο από το ΚΘΒΕ τότε στα χρόνια των αφειδών επιδοτήσεων, πως να πω ότι ο Σεφέρης της Τζούλιας εκεί αποτελεί ιεροσυλία;

    Να σου πω τη δική μου αλήθεια; Χέστηκα και για τον ίδιο το Σεφέρη, που περπατώντας στην Αθήνα ανάμεσα στα πτώματα των οδομαχιών του εμφυλίου, θρηνούσε για τις κατεστραμένες περιουσίες.

    Αυτό κι αν είναι ιεροσυλία και ξεστράτισμα απ' το δρόμο του Ανθρώπου. Σεφέρης και πράσινα άλογα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις. Διαβάζεις ένα διαδικτυακό προσωπικό ημερολόγιο του οποίου η ανάγνωση ΔΕΝ είναι υποχρεωτική. Βαριέμαι τ' ανούσια μπλα μπλα και δαγκώνω όταν μου χαλάνε την ησυχία. Θα μπορούσα να έχω κλείσει τον σχολιασμό αλλά ακόμα νομίζω πως υπάρχουν κάποιοι που όντως έχουν κάτι να πουν κι εύχομαι να είσαι ένας από αυτούς αλλά οι πιθανότητες είναι λίγες και γι αυτό σου λέω: Για να μην σε φάει η μαρμάγκα σκέψου δυο φορές πριν σχολιάσεις, σαν να δίνεις εξετάσεις. Αλλιώς άστο καλύτερα!

Αναγνώστες

Η Ιδιοφυΐα του Πλήθους

Υπάρχει αρκετή προδοσία, μίσος, βία, παραλογισμός στο μέσο άνθρωπο για να προμηθεύσει οποιοδήποτε στρατό, οποιαδήποτε μέρα. Kαι οι καλύτεροι στο φόνο είναι αυτοί που κηρύττουν εναντίον του. Kαι οι καλύτεροι στο μίσος είναι αυτοί που κηρύττουν αγάπη. Kαι οι καλύτεροι στον πόλεμο είναι τελικά αυτοί που κηρύττουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν θεό, χρειάζονται θεό. Eκείνοι που κηρύττουν ειρήνη, δεν έχουν ειρήνη. Eκείνοι που κηρύττουν αγάπη, δεν έχουν αγάπη.

Προσοχή στους κήρυκες, προσοχή στους γνώστες, προσοχή σε αυτούς που όλο διαβάζουν βιβλία, προσοχή σε αυτούς που είτε απεχθάνονται τη φτώχεια, είτε είναι περήφανοι γι' αυτήν, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να επαινέσουν γιατί θέλουν επαίνους για αντάλλαγμα, προσοχή σε αυτούς που βιάζονται να κρίνουν, φοβούνται αυτά που δεν ξέρουν, προσοχή σε αυτούς που ψάχνουν συνεχώς πλήθη γιατί δεν είναι τίποτα μόνοι τους, προσοχή στο μέσο άνδρα και τη μέση γυναίκα, η αγάπη τους είναι μέτρια, ψάχνει το μέτριο. Αλλά υπάρχει ιδιοφυΐα στο μίσος τους, υπάρχει αρκετή ιδιοφυΐα στο μίσος τους για να σας σκοτώσει, να σκοτώσει τον καθένα. Δεν θέλουν μοναξιά, δεν καταλαβαίνουν τη μοναξιά, θα προσπαθήσουν να καταστρέψουν οτιδήποτε διαφέρει από το δικό τους. Μη βρισκόμενοι σε θέση να δημιουργήσουν έργα τέχνης, δεν θα καταλάβουν την τέχνη, θα εξετάσουν την αποτυχία τους, ως δημιουργών, μόνο ως αποτυχία του κόσμου. Mη βρισκόμενοι σε θέση να αγαπήσουν πλήρως, θα πιστέψουν ότι και η αγάπη σας είναι ελλιπής και τότε θα σας μισήσουν και το μίσος τους, θα είναι τέλειο... Σαν ένα λαμπερό διαμάντι, σαν ένα μαχαίρι, σαν ένα βουνό, σαν μια τίγρη. Όπως το κώνειο. Η καλύτερη τέχνη τους...

Tσαρλς Μπουκόφσκι

Related Posts with Thumbnails